TV on the Radio - Dear Science (2008)

Rock / Funk

8. Love Dog (5:36)
  9. Shout Me Out (4:15)
  10. DLZ (3:48)
  11. Lover's Day (5:55)
  12. Make Love All Night Long * (3:29)
  13. Heroic Dose * (7:17)
  14. Dancing Choose [Prefuse 73 Remix] * (3:46)
  15. Crying [Telepathe Remix] * (4:29)
avatar van blonde redhead
Sorry gelijk was of-topic. Maar on topic ik denk dat deze plaat hier goed op waarde wordt geschat. Het is een redelijke cd maar geen top cd. Staan wat mij betreft teveel mindere nummers op. Maar er zit inderdaad wat mij betreft wel een stijgende lijn ten aanzien van het niveau van de cd's in en ben daarom nu al benieuwd naar de opvolger.

blonde redhead schreef:
... Maar on topic ik denk dat deze plaat hier goed op waarde wordt geschat. Het is een redelijke cd maar geen top cd.....

Een 3,87 gemiddeld op Musicmeter is niet een redelijke score, maar meer als een dikke vette 9 voor je proefwerk wiskunde op school!

Naar mijn mening volkomen terecht. Na nog eens op de Sennheiser te hebben genoten, dan toch verhoogd naar 5,0*.
Er staat weliswaar een enkel minder nummer op, maar de meeste tracks zijn van erg sterk tot geweldig. Ook vind ik het een uitermate originele curieuze rock funk stijl (bonusje), die me bij vlagen doet denken aan de grote kleine man (from the 80's).

avatar van LucM
Vanwege de positieve kritieken, ook op MuMe heb ik dit album ook aangeschaft.
De tracks zijn op het eerste gehoor catchy maar steken ingenieus en doordacht in elkaar. Veel afwisseling, rock met funk en elektronica. Niet de nr.1 van 2008 voor mij, maar zeker één van de beste albums van dat jaar. Het zou mij niet verwonderen dat deze band met dit album definitief doorbreekt.

Father McKenzie
Vroeg of laat ontsnap ik er ook niet aan, mijn nieuwsgierigheid is gewekt.... Het nummer Golden Age staat op de "Best of 2008" bij het Uncut Magazine van Jan 2009, en dat klinkt best goed. Eén track is weinig om je op te baseren, dus ga ik dit album eens ergens BELUISTEREN(*).

(*)Iedereen heeft het tegenwoordig over een album luisteren en dat vind ik pure taalverarming, het is BEluisteren, miljaar!

avatar van Samsidesalad
een van de beste albums van 2008

avatar van Yamato
Iedereen heeft het over 'NAAR een album LUISTEREN', dat is net zo correct als 'een album BELUISTEREN'

avatar van aerogp1
Het zal mijn stijl niet zijn, want na diverse luisterbeurten kan ik hier erg weinig mee.
Het funky gehip-hop spreekt me totaal niet aan. "Dancing Choose" en "DLZ" gaan nog wel.

avatar van Maximusic
Deze heb ik een aantal dagen geleden aangeschaft en ik moet zeggen; Het is lang geleden dat ik zo aangenaam verrast ben. De nummers gaan hoe vaker ik ze hoor beter klinken.

avatar van barrett
Wat is dit een lekker album, fijn en fris geluid, weeral heel iets nieuws in vergelijking met hun andere albums. Voor mijn part mogen ze zeker verder de funky kant op gaan.

4 sterren

avatar van Nicolage Rico
Klinkt best aardig en verfrissend. Voorlopig steekt "Halfway Home" er ruim bovenuit. Heerlijk nummer.

avatar van kaztor
Naar aanleiding van het geweldige Golden Age heb ik gister deze aangeschaft. Ik kon ze al van Wolf Like Me, maar nu ben ik er echt over uit: Dit is een super-collectief! Het klinkt als een bende verwarde professors die zich te buiten gaan in een studio met al dan niet futuristische instrumentaria en wat dies meer zij, en zo zien ze er ook uit. Die funky basis, dat ingenieuze, gelaagde karakter gecombineerd met een goed gevoel voor commerce: Dit heeft het allemaal en deze mannen gaan het zeker maken.

reamond
Heerlijk; hier word ik erg vrolijk van! TVOTR op Lowlands......

avatar van Ziggy007
Godverdomme, hele weekend gedraaid en zelf besloten dat ik het niet hoger geef dan 3*. Maar door het enthousiasme hier en het hoge gemiddelde ga ik het komende week nog maar is opnieuw beluisteren

avatar van kaztor
Verrassend dat DLZ zo hoog gewaardeerd wordt. Het viel mij meteen al op dat dit een fantastisch nummer was, maar meestal krijgen nummers die tegen het eind staan niet dezelfde waardering als 'vroegere' nummers.
De sfeer van deze cd is in z'n soort onovertroffen.
Met een beetje fantasie hoor je trouwens The Cure terug in Stork & Owl.

LucM schreef:
Overigens vind ik 2008 als muziekjaar wel goed meevallen.

Vind ik ook. Er zijn weer een aantal interessante stromingen bij gekomen uit wat onverwachte uithoeken. De Engelse golf mag dan wat passé zijn, maar dat wordt zeker goed opgevangen.

avatar van Kos
Kos
Best grappig album, verfrissend bandje dat niet echt in één noemer te vangen is.

Maar heel erg geweldig is het nu ook weer niet, beetje gemaakt hier en daar. En dat de zanger(s) enorm hun best doen om af en toe zo vals mogelijk te klinken snap ik ook niet helemaal.

erwku
Hoor ik iets wat een heel heel heel kleinbeetje op de wall of sound lijkt?

avatar van barrett
Het enige nummer waarvan ik echt niet van overtuigd ben is Family Tree . Ja, je kan wel zeggen dat het een wel een wall of sound is, prachtige plaat, deze zou iedereen op deze site moeten beluisteren:d.

avatar van Slowgaze
Halfway Home, Golden Age, Shout Me Out en DLZ zijn echt topnummers. De rest is wat minder. Ik weet het niet met dit album, hij schommelt tussen 4 en 4,5 voor mijn gevoel. Ik maak er toch maar een 4/5 van.

RbF
Ik vind het best wel een goede cd,maar persoonlijk vind ik "Return To Cookie Mountain" beter. Ik hou persoonlijk meer van het "hardere" werk van deze band.

avatar van klaezman
kaztor schreef:

Hoorde DLZ net in het slot van een aflevering Breaking Bad (meesterlijke serie).

Breaking Bad s02e10

Geweldige plaat btw

avatar van Omsk
Yep, DLZ is ook een favoriet hier. Ik hoorde hem van de week nog in de Arena in afwachting van U2. Leuk dat het zo opgepikt wordt.

barrett schreef:
Het enige nummer waarvan ik echt niet van overtuigd ben is Family Tree

Ligt eraan hoezeer je new wave kunt waarderen, want de invloeden liggen er metersdik bovenop (OMD!).

avatar van beaster1256
gewoon een prachtige cd , wat funk , wat zangpartijen , wat vreemde ritme's , pompende bassen , trompetjes die uit het niets opdraven , melodieen die na een paar luisterbeurten , muzikale chemie die zich in je oor wentelt en daar een warme plaats voor vindt, prachtplaatje alleen van de teksten begrijp ik niet veel !

avatar van Joren999
Halfway Home, Family Tree, Shout Me Out en DLZ zijn echt toptracks. De rest is zeker meer dan behoorlijk. 4,5*

Echt spijtig dat ze afgelopen jaar gewoon niet getourd hebben in België. 1 van de allerbeste cd's van 2008 natuurlijk.

avatar van dix
dix
Fijne plaat, alleen een stuk meer mainstream dan ik eerst vermoedde. Op naar het oudere werk dus maar. De zanger doet me trouwens veel aan Peter Gabriel denken.

avatar van raymondkeuters
beaster1256 schreef:

Exact! Superplaat. ik vind dit wel redelijk vernieuwend! En ik heb alle cd's en die zijn allemaal even goed!

avatar van dix
dix
Klopt die hoes eigenlijk wel ?

Volgens mij is de bandnaam er met een stickertje bijgeplaatst... bij mij zit ie niet.

avatar van avdj
Vreemd dat hier zo weinig op gestemd is. Of zit ik nu gewoon behoorlijk underground? Ik vind het in ieder geval erg goed klinken, vooral de eerste helft van het album. Hoewel het niet extreem complex is zitten de nummers doordacht in elkaar.

Hoewel er veel langs me heen gegaan is toch wel één van de betere albums van de afgelopen jaren. 4*

weinig op gestemt? 329 stemmen vind ik nu echt niet weinig