TV on the Radio - Dear Science (2008)

Rock / Funk

8. Love Dog (5:36)
  9. Shout Me Out (4:15)
  10. DLZ (3:48)
  11. Lover's Day (5:55)
  12. Make Love All Night Long * (3:29)
  13. Heroic Dose * (7:17)
  14. Dancing Choose [Prefuse 73 Remix] * (3:46)
  15. Crying [Telepathe Remix] * (4:29)
kandidaat plaat van het jaar. dat is een feit!:-) plaat is gevarieerd en zo goed als 'af'. spijtig dat hun concert onlangs in het depot niet doorging.

Middelmatige plaat blijft het. Amusant, toch wel vlot en hoogwaardig, maar verder dan een 3.. nee.

Zojuist door OOR uitgeroepen tot beste plaat van 2008.

Paolovix schreef:
Zojuist door OOR uitgeroepen tot beste plaat van 2008.

Hebben ze ook verdiend

Beitel
OOR toch... ik zit meer op één lijn met de andere bladen en websites, waar vaak Bon Iver bovenaan prijkt.. Dit album is sterk, maar heb het eigenlijk al weken niet meer beluisterd.

Beitel schreef:

Hmm de meeste andere bladen en websites hebben Tv on the Radio toch wel hoog in de lijstjes staan.

UnknownPleasure

Hebben ze ook verdiend

Zeker terecht!

En dan komt mijn stem verhoging er ook nog eens bij op!

De enige minpuntjes zijn Golden Age en vooral Red Dress
Maar de rest is werkelijk zo goed als de eerste sigaret van de dag
4.5*

UnknownPleasure schreef:

...Maar de rest is werkelijk zo goed als de eerste sigaret van de dag
4.5*

haha..iets teveel naar Elbow-The Bones of You geluisterd mijn vriend?

Blijft inderdaad een top album,blijkbaar worden ze met elk album beter(tot nu toe) dus er is hoop voor de toekomst.

UnknownPleasure
Jensi schreef:

haha..iets teveel naar Elbow-The Bones of You geluisterd mijn vriend?

vrij veel ja.

Jensi schreef:

Ja daar heb ik de zelfde mening over.. De volgende kan wel eens heel goed worden ( en daar is deze al heel goed in geslaagd )

avatar van thelion
Door de muziek critici uit geroepen tot beste album van 2008 volgens OOR........

avatar van LucM
Daarom heb ik zojuist enkele nummers van dit album beluisterd. Het is zonder twijfel goed in elkaar gestoken en klinkt best aanstekelijk, maar meesterwerk is mij toch wat te hoog gegrepen. Misschien zal ik dit album wel aanschaffen als het tegen een lagere prijs te krijgen is.

avatar van Tha)Sven
Aardig album en verdient ook misschien wel een plaatsje in de top 10 van dit jaar, maar absoluut niet nummer 1. Maarja het is allang bekend dat OOR geen verstand van muziek meer heeft

avatar van ðe waan
Hmm, dit is toch wel duidelijk een teken dat het muziekjaar 2008 niet als hoogstaand de gesciedenisboeken in verdwijnt. Het is een fijne plaat, met een aantal pareltjes, maar als dit al het beste is wat 2008 te bieden heeft...

ðe waan schreef:

Je bent niet verplicht het eens te zijn met de muziekpers, het zijn trouwens enkel de leden van OOR die dit als beste album bestempelen, andere muziekbladen zullen weer een ander album als beste van 2008 beschouwen. Trouwens, het album van Stereolab dat ook in 2008 uitkwam geef je 4,5*, dus vind je dit een beter album. Overigens vind ik 2008 als muziekjaar wel goed meevallen.

avatar van ðe waan
Ik chargeer ook een beetje. Ik geloof namelijk niet dat ik het ooit eens ben geweest met de keuze van Oor. Maar vaak zijn het toch wel bijzondere en klasserijke albums die plaat van het jaar worden, ook als het niet in mijn smaakstraatje past.

Deze plaat past wel in mijn smaakstraatje en verdient ook zeker een ruime voldoende, maar op nummer 1 van zo'n lijst verwacht je toch eigenlijk een onbetwist meesterwerk.

Ik laat hem nog even doorgroeien, misschien heb ik het geniale aan deze plaat nog onvoldoende doorgrond.

avatar van LucM
Soms ben ik het eens met de keuze van OOR, soms ook niet, wat ook geldt voor andere muziekrecensies of jaarlijstjes. Wel geef ik toe dat ik mijn aankoop vaak laat bepalen door recensies of jaarlijstjes. Meestal valt dat goed mee (hierdoor heb ik bv. Fleet Foxes ontdekt) maar enkele keren is dat eens tegengevallen ("St. Anger" van Metallica en in mindere mate het debuut van Arctic Monkeys).

"Dear Science" van TV on the Radio wil ik in ieder geval eens volledig horen.

avatar van blonde redhead
LucM schreef:

Het is niet zo dat alleen mensen van oor de top 10 bepalen bijvoorbeeld ook mensen van Kink FM, NRC ed. Maar ik vind het ook niet een heel bijzonder jaar als je het puur van de nummer 1 moet laten afhangen. Maar ik heb toch twee cd's erbij gekregen die voor mij duidelijk boven het niveau van de voorgaande jaren zit. Dat zijn de Elbow en Portishead platen. Maar zoals gezegd deze cd zorgt niet direct voor een goed muziekjaar.

Elbow hoefde niet echt moeite te doen om de vorige plaat te overtreffen. Daarbij zitten er een aantal nummers van Elbow er op die af en toe een beetje over de top aanvoelen. Het is wel een mooie plaat maar zeker geen klassieker.
Wat betreft portishead is hebben hun inderdaad weer een plaat afgeleverd die een beetje naar de verwachting was. Maar dat is ook alles.

xillix schreef:

Oke, ik zal het bij de wikipedia pagina's van de betreffende artiesten zetten als algemeen geldend feit.

Je kan ook gerust zeggen dat je het er niet mee eens bent met wat ik zeg. Of moet ik onder elke post nu zeggen "dit is mijn mening"?

Ben het helemaal met xillix eens. En wat deze plaat betreft, ben er niet kapot van ofzo. Evenals het concert afgelopen week. Teveel vervelende zeurnummers, met als uitschieter Family Tree.

xillix schreef:

Als je het nou als een mening zou formuleren, zou het wel een stuk prettiger lezen lijkt me. Meningen die als feiten gepresenteerd worden, daar krijg ik altijd een beetje jeuk van.

Een boel van mijn meningen zijn ook feiten. Ik ga niet apart voor jou feiten verdraaien ;p

Kijk ik geef deze plaat een 3tal sterren terwijl dEUS 2.5 (terecht) heeft. Dat is vooral omdat TV on the Radio veel meer constanter is qua kwaliteit dan dEUS.

ohja...

DEZE POST WAS ALLEEN MAAR EEN MENING VERWAR DIT NIET MET DE REALITEIT (alhoewel sommige stukken uit mijn post wel degelijk realistisch zijn, dus schrik niet wanneer dit eventueel later toch de keiharde waarheid blijkt te zijn)

Jensi
Feit blijft dat dit gewoon een retegoeie plaat is en zeker kandidaat voor de top 10 2008!

Jensi schreef:

Sterker nog: hij staat in mijn top 10 2008 en hij komt vast en zeker in de Musicmeter Top 10 2008. (dit is een mening en een feit )

avatar van Leonard91
Toen ik de plaat opzette duurde het ongeveer 10 seconden voordat al mijn hoge verwachtingen vergeten waren. Ik dacht gelijk aan Bloc Party, vooral door de stem maar ook door de productie, en dat vind ik ook al niet zo best.

De heren van Tv on the Radio weten een constante plaat te maken die hier en daar wat verschillende zijweggetjes neemt maar niet te ver van het midden afwijkt. Daarnaast kan ik helemaal niet zo veel funk ontdekken, waar ik wel een beetje op had gehoopt. Alles is wel prima gespeeld en ook prima bedacht, het doet me alleen niet zo veel.

Gelukkig blijven er nog wel wat leuke nummers over, zoals Red Dress. Zweeft vooralsnog tussen een 3 en een 3,5 in. Voorlopig nog even de voorkeur van de twijfel.

avatar van blonde redhead
xillix schreef:

Misschien dat ik mijzelf niet duidelijk genoeg maakte maar ik bedoel met name de twee Arctic Monkeys jaren (2006 en 2007) en heb het niet over de eerdere platen van Elbow danwel Portishead. Maar ik accepteer dat jij Elbow niet zo bijzonder vind, maar er zijn de afgelopen jaren niet zoveel platen met zoveel stemmen en een dergelijk gemiddelde op MuMe en dat zegt wat mij betreft genoeg.
En dat is nog een feit ook (Just joking.)

Met die uitspraak bedoelde ik trouwens niet dat ik Elbow niet hoog heb zitten, integendeel. Hun vorige album was gewoon stukken minder that's all. En dat hebben ze weer goed weten te maken met het huidige album alhoewel het nog niet helemaal terug op het oude niveau is.

avatar van ðe waan
Ik ben dan wel geen moderator, maar zullen we maar weer on-topic gaan?

wat een gezwets hierboven over top 10-noteringen en OOR-jaarlijstjes, hoorde dat niet in het forum thuis?