Moby - Play (1999)

Label: V2

1. Honey (3:27)
  2. Find My Baby (3:58)
  3. Porcelain (4:01)
  4. Why Does My Heart Feel So Bad? (4:23)
  5. South Side (3:48)
  6. Rushing (2:58)
  7. Bodyrock (3:34)
  8. Natural Blues (4:12)
  9. Machete (3:36)
  10. 7 (1:00)
  11. Run On (3:43)
  12. Down Slow (1:34)
  13. If Things Were Perfect (4:17)
  14. Everloving (3:24)
  15. Inside (4:47)
  16. Guitar Flute and String (2:07)
  17. The Sky Is Broken (4:17)
  18. My Weakness (3:37)
  19. South Side * (3:49)

met Gwen Stefani

totale tijdsduur: 1:02:43 (1:06:32)
avatar van starbright boy
1,5
Soms heb je dat weleens. Je draait een cd een maand lang veel. En dan ineens is de magie weg en ben je hem zat en ligt deze cd in een hoek stof te vergaren.
Dat had ik dus hiermee.

starbright boy schreef:

Dat had ik dus hiermee.

Ik niet..

Ik ook niet, Geweldige cd. 5*

1,5
Er staan een paar mooie nummers op, maar verder vind ik het maar een saaie boel. Ik zet liever Boards of Canada op, als jullie het niet erg vinden.

Ah ik kan Boards of Canada ook erg waarderen...en er zit misschien wel wat meer in die muziek, maar Moby is juist lekker doordat het wat minimalistischer is misschien.

Ik kan de cd in ieder geval erg waarderen, en hij is hier ook nog niet doodgedraait

(erbij blowen helpt ook, wordt ie nog beter van )

avatar van Ziggy007
FcknWckd schreef:

(erbij blowen helpt ook, wordt ie nog beter van )

Stoere jongen hoor

Vandaar zeker die 5 stemmen...

Wat vind ik het toch een hoerenstreek dat je steeds genaaid wordt als je te vroeg een CD koopt. Had het ding twee maanden, aan diverse vrienden laten horen, die vervolgens die CD gingen kopen en er voor 2 euro B-Sides bijkregen. En dat was niet voor het eerst dat me zoiets gebeurde.

avatar van John Doe
Herken 't wel een beetje. En dat terwijl de échte fans het album meteen kopen, die zouden juist in de watten moeten worden gelegd met speciale limited uitgaves.

avatar van BoordAppel
cornelis schreef:

Bij veel cds krijg je juist als je m vroeg koopt iets extras erbij.

avatar van John Doe
Ja dat is misschien zo, maar dat is geregeld ook een nepstunt. Eergister zag ik nog een bepaalde CD met 'extra' DVD limited edition liggen, anderhalf jaar nadat ik de CD bij de release heb gekocht.

BoordAppel schreef:

Bij veel cds krijg je juist als je m vroeg koopt iets extras erbij.

Tegenwoordig misschien. Ik koop nooit meer zo vroeg, onder andere door eerdergenoemde ervaringen.

1,5
Als je CDs bij release koopt, krijg je er vaak een t-shirt of pet bij ofzo. Later strooit men met bonusCDs. :S

avatar van BoordAppel
Bij de cds van D-12 en The Roots kreeg je er meteen in het begin respectievelijk een cd en een dvd bij. Nu zie ik beide cds alleen nog maar in de schappen liggen zonder die extras.

avatar van twin
mooi album, maar verveeld snel als je er veel naar luistert, mooiste nummer is voor mij wel the sky is broken

avatar van Ziggy007
twin schreef:

Verveling me eens, maar mooiste nummer valt over te twisten.

Porcelain en Why Does My Heart Feel So Bad zijn ook niet verkeerd.

Ik vind Extreme Ways en Jam For The Ladies nog altijd de lekkerste van zijn laatste album 18. Als die hier nou eens opstonden Nu blijven beiden albums op 3.5* steken. Door teveel hetzelfde, verveling etc.

Dit is echt zo'n album waarvan ik niet begrijp waarom ik hem zo mooi vind, ik wordt normaal gesproken namelijk niet echt blij van dit type muziek. Maar met deze cd is het toch anders, het is een soort ultieme ontspan-cd. Zeker niet altijd even leuk en er zitten ook wel mindere momenten tussen. Hij gaat na een tijdje ook wel vervelen maar het blijft toch gewoon een hele fijne cd. 3,5* (en dat voor iemand die niet van electronic houdt)

avatar van John Doe
Laatst in de auto op, waarbij ik erachter kwam dat geen enkel nummer slecht is van de 18, dat zie je maar zelden. Geweldig rustig einde met ''The Sky Is Broken'' en dan ''My Weakness'' doet me verhogen naar 4,5* Een nadeel is alleen dat het minimalistische wat eentonig wordt, het is ook wel één album, maar ik vind de productie over het geheel niet professioneel genoeg. De stijl is iets te veel hetzelfde, zelfde piano die terugkomt bijvoorbeeld, dat haalt de uniekheid/magie van een nummer een beetje weg.

ik luister heel veel hip hop, maar nu ik dit album heb zitten luisteren ben ik ineens fan van moby, ik ben niet bekend met electronic muziek, maar weten jullie meer goede electro artiesten, want ik begin de electro muziek aardig pakkend te vinden.

electronic is wel een erg breed begrip

1,5
Probeer anders eens wat Boards of Canada of Aphex Twin.

jo, thanx homie

hi-5, bro'ski!

Middle of the road plaat, die ik eigenlijk nooit draai.
Was hipper dan nodig.

Orginele man die Moby. Even aan wennen maar vond dit al heel gauw te gek. Apart maar toch goed behapbaar. jammer dat ik vanaf het album daarna de interesse verloren heb.

avatar van Music4ever
Vind Porcelain helemaal geweldig,maar de rest vind ik ronduit matig

avatar van Arno
het lied Bodyrock wordt toch gebruikt bij de cd-rom Fifa 2001, niet?

avatar van dudehere
Ooit voor die paar hitjes gekocht, nog ver voor het download tijdperk.
Ligt nu in een schoenedoos met een dikke laag stof erop.

avatar van Music4ever
Arno schreef:
het lied Bodyrock wordt toch gebruikt bij de cd-rom Fifa 2001, niet?

Dat klopt idd ja, vond dat altijd een goed nummer!

avatar van Zwammer
Top-cd. De eerste paar nummers zijn lekkere singletjes en dan daarna dwaalt het lekker af naar de rustigere nummers die je dan ook heerlijk in aparte sferen brengen.

****

Echt een goede CD, serieus.
De clips zijn ook top, zeker weten!