Keane - Perfect Symmetry (2008)

Label: Island

1. Spiralling (4:19)
  2. The Lovers Are Losing (5:04)
  3. Better Than This (4:04)
  4. You Haven't Told Me Anything (3:47)
  5. Perfect Symmetry (5:12)
  6. You Don't See Me (4:03)
  7. Again and Again (3:50)
  8. Playing Along (5:35)
  9. Pretend That You're Alone (3:47)
  10. Black Burning Heart (5:23)
  11. Love Is The End (5:40)
  12. My Shadow * (4:49)
  13. Time to Go * (3:51)
  14. The Lovers Are Losing [CSS Remix] * (4:35)
  15. Spiralling [Diplo vs. Keane "Mad Spirals Mix"] * (5:22)
  16. Perfect Symmetry [Frankmusik Remix] * (4:56)
De nieuwe single doet me helemaal niks en de andere nummers die op het net rondzwerven heb ik maar half beluisterd.
Ondanks dat zal dit een release zijn die ik zeker zal gaan beluisteren met het voorgevoel dat ik Keane waarschijnlijk wel voor gezien zal houden na 2 albums.
De tijd zal het leren en misschien weten de heren me toch positief te verrassen.

avatar van tevelenco
Ik ben erg benieuwd naar deze cd maar de eerste single "spiralling" vind ik echt helemaal niks.
Ik hoop maar dat de heren op de cd nog uit een ander vaatje gaan tappen...........

avatar van Joy4ever
Ja, hier zat ik echt op te wachten

mathieudc
'Spiralling' doet mij eerlijk gezegd ook weinig. Hij groet wel maar 't is toch een beetje té vol en over the top vind ik. Ik had al een voorkeur voor het sfeervolle 'Hopes and Fears', maar hun opvolger kon ik ook best smaken. 'Spiralling' is niet slecht, maar doet qua algemeen niveau toch nog onder voor 'Under the Iron Sea'. Desalniettemin blijf ik benieuwd naar deze 'Perfect Symmetry'!

De andere nummers ga ik nu ergens proberen beluisteren.

avatar van vigil
Vandaag de single op radio 3 gehoord maar het klonk eigenlijk gewoon nergens naar...

mathieudc
Net eens naar de andere 'rondzwervende' nummers geluisterd. Dit zou wel eens de teleurstelling van 2008 kunnen worden voor mij, hier heb ik nochtans lang naar uitgekeken. 'Love Is the End' heeft nog wel iets, maar voor de rest spreekt het mij allemaal niet echt aan. Ik ga het eerst toch nog allemaal eens aandachtig beluisteren voor ik dit koop.

Aan de hoes zal het niet liggen. Dit is de echte toch, neem ik aan!

avatar van titan
titan (crew)
Ik vind Spiralling wel een geweldig nummer. Doet me een beetje denken aan The Motive van Then Jerico. De band probeert in ieder geval niet gemakzuchtig voort te borduren op oude successen.

Daar heb je helemaal gelijk in titan, maar let op. Daar zal juist de kritiek op losbarsten ( zie Coldplay)

tuktak
ahh de cover is bekendgemaakt...
ik vind die afbeelding bovenaan op hun myspace veel mooier, had gehoopt dat ie zo zou worden...
verder verwacht ik hier niet al te veel van, helaas.

Ad Brouwers schreef:

Ik bewonder het feit dat ze eens iets anders proberen en niet op veilig spelen. Maar (voorlopig) ben ik alleen niet zo weg van die nieuwe stijl. Dat kan gebeuren, je wordt fan van een band door bepaalde muziek die ze maken, als ze een andere koers varen zullen ze veel oude fans verliezen, maar er anderen weer bijwinnen. Niets op tegen dus, alleen is deze nieuwe stijl voorlopig niet echt iets voor mij, vrees ik.

Ik troost me met de gedachte dat groepen nu en in het verleden bija nooit het beste nummer van hun album als single uitbrachten. Echt waar!!!!

avatar van Yamato
Spiralling is briljant. Na Bedshaped het beste nummer van Keane vooralsnog als je het mij vraagt.

Ik ben ook aangenaam verrast door Spiralling. Een van de beste singles van het jaar.

Ja, vind ik ook. Geweldig nummer en ik zie niet in waarom het minder zou zijn dan hun oudere werk eigenlijk. Het is wel wat anders dan hun andere singles, maar toch ook weer typisch Keane.

avatar van tnf
tnf
Keane - een band die ik doorgaans doodsaai vind - heeft nu voor de eerste keer een single uitgebracht die ik leuk vind. Ik viel zowat van m'n stoel toen ik hoorde wie de uitvoerenden waren.

Het doet me een beetje denken aan jaren 80-deuntjes als Absolute van Scritti Politti.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Zo, dus die is er over een maandje ook alweer. Ik ben te lui om naar losse rondzwervende nummers op zoek te gaan (en radio 3 zet er ik ook écht niet voor aan), maar als-ie gewoon in zijn geheel beschikbaar is, zal ik er zeker naar luisteren.

Bar lelijke hoes in elk geval...

avatar van coldwarkids
Spiralling vind ik ook helemaal geweldig, ze willen wat anders doen, dat pakt heel erg goed uit in ieder geval.
Better Than This is ook wel een cool nummertje...

avatar van Migo
Ik ben het eens met de positieve reacties op Spiralling. Ben geen Keane-fan, dus werd aangenaam verrast door dit sterke popdeuntje.

Vinden jullie ook niet dat 'Spiralling' erg jaren 80 aanvoelt. Weet nog niet echt wat ik er mee aan moet. Opzich wel weer een andere kant van Keane, niet verkeerd, maar weet niet of ik er zo in op kan gaan als in Hopes & Fears.

Maar goed, eerst even een maandje wachten voor het totaal album en totaal oordeel.

avatar van Jordy
(het ge-wel-di-ge) Spiralling doet me vooral aan The Killers denken.

Ik vond na het gezapige debuut het vorige album eigenlijk best leuk, ongemerkt nog vaak gedraaid, ik hoop dat die lijn wordt doorgezet. Eerste single belooft in ieder geval dus veel goeds wat mij betreft.

Baltasound
Niewe Keane, niewe sound. De single is een love or hate it. And boy, I fucking hate it. Ver-schrik-ke-lijk. Maarja, ik had het wel gezien met ze.

avatar van wvv89
De komende maanden worden weer top, met dit soort platen. Spiralling vind ik ook zeker goed. Andere stijl, wat tot nu toe goed uitpakt.
De andere drie nummers die ik heb beluisterd beschouw ik als uitermate positief.

Ik ben benieuwd wat komen gaat...

Michael1992
Ik vind Spiralling vooral vocaal heel sterk, de produktie daarentegen vind ik minder. Al die irritante bliepjes en overdreven vreugdekreetjes. Maar ben zeker toch benieuwd naar dit album.

Lost Highway
Ik kan Keane wel hebben; wel jammer van die überfoute hoes. Dat bands daar niet meer aandacht aan schenken snap ik toch niet goed hoor, je hoes is een deel van het geheel en dus ook van het album. Al weet ik wel dat hoezen met de opkomst van het digitaal tijdperk geleidelijk aan zullen verdwijnen ( jammerlijke tendens ).

avatar van HiLL
Erg fijn nummer Spiralling.. geeft mij een goed voorgevoel voor dit nieuwe album. Nummer is trouwens 'goedgekeurd' door Elton John.

avatar van Val.broman
Ik heb tot nu toen Spiralling en Love Is The End gehoord, de eerste is niks al klinkt het wel leuk en love Is The End vind ik wel een mooi nummer. Ben dus wel benieuwd naar het album, hopelijk zitten er meer nummers bij zoals Love Is The End. Concert kaartje heb ik ook al in de hoop dat ze daar genoeg oude nummers zullen spelen.

Album art is idd verschikkelijk, zeker in vergelijking met Under The Iron Sea

HiLL schreef:
Dan zit het wel goed.

Baltasound
Lost Highway schreef:

Het eeuwige GEJANK om die fucking hoezen altijd.

Als je een patatje eet, kijk je toch ook niet naar de zak.
Als je een auto koopt, let je toch ook niet of de dealer wel een mooi visitekaartje heeft?
Als je een film kijk, zet je hem toch ook niet af als je de intro titels een lelijk lettertype vindt ?

fastpulseboy
duh