Snow Patrol - A Hundred Million Suns (2008)

Label: Geffen

1. If There's a Rocket Tie Me to It (4:19)
  2. Crack the Shutters (3:20)
  3. Take Back the City (4:40)
  4. Lifeboats (4:41)
  5. Golden Floor (3:19)
  6. Please Just Take These Photos from My Hands (4:25)
  7. Set Down Your Glass (3:43)
  8. The Planets Bend Between Us (4:18)
  9. Engines (5:10)
  10. Disaster Button (3:58)
  11. The Lightning Strike: What If the Storm Ends? / The Sunlight Through the Flags / Daybreak (16:18)
Zeertjuh
Hier kijk ik echt zoo naar uit

avatar van Joy4ever
Prachtige albumhoes. Hopelijk staat er wederom iig één weergaloos nummer op. Daar zijn deze heren goed in.

avatar van Nicolage Rico
Hopelijk staan er meer weergaloze nummers op. 1 weergaloos nummer en voor de rest wel aardige tot goede nummers op de vorige albums hebben ervoor gezorgd dat ik Snow Patrol een beetje zat ben en hier niet echt op zit te wachten. Ik ga het wel proberen.

Inderdaad alvast een mooie hoes.

avatar van coldwarkids
Eyes Open is wat dat betreft een wereldplaat... er staat geen 1 minder nummer op... dus kijken wat dit gaat doen.

last.fm
Schitterende albumhoes, maakt me zeker nieuwsgierig!

avatar van kaztor
Net op tijd voor het Nederlandse kuddevolk die Shut Your Eyes zo lang links lieten liggen...
Goede timing, wat dat betreft.

Schitterende hoes Vol verwachting klopt mijn......juist ja, hart!!!!

er zou een heel lang nummer opstaan van 15 minuten meen ik, het laatste

avatar van coldwarkids
Ja ik ben benieuwd wat dat zal brengen, zo'n lang nummer

MarcoB schreef:
er zou een heel lang nummer opstaan van 15 minuten meen ik, het laatste

Klopt. De titel van het laatste nummer verklapt het al: 'What If the Storm Ends / Sunlight Through the Flags / Daybreak'. Het is een trilogie!

avatar van coldwarkids
Ja dat is het inderdaad, en aan de titels van het nummer te zien, lijkt het me een mooi eindstuk. ik bedoel het heeft allemaal met natuurlijke dingetjes te maken, What If The Storm Ends (Storm) Sunlight Through The Flags (Sunlight) Daybreak, tja die woordjes zeggen het natuurlijk al, het zal vast een rustig en mooi opbouwend nummer worden,

avatar van Nick4
Ik kijk zó erg naar uit naar dit album. Eyes Open staat bij mij op nr. 2 in m'n top 10, dus mijn verwachtingen voor dit album zijn hoog . De albumtitel en -cover zijn in ieder geval een heel mooi begin . Ik ben ook erg benieuwd naar het 15-minuten lange nummer!

beaster1256
mooie hoes , mooie hoes , ok , maar t'is wel musicmeter en nog geen hoesmeter , ik kan ook genieten van een mooie hoes , al waren die vinyl hoezen veel mooier dan die kleine cd brol kaftjes met onleesbare teksten meestal , maar we kopen nog altijd cd's voor de muziek ,

allé , reageer maar

cheers

(verwijderd)
Het gaat inderdaad geheel om de muziek (nieuwe single vind ik erg goed klinken), maar een hoes is voor mij altijd wel het presenteerblaadje voor een nieuwe plaat. Vaak genoeg dat ik eerder een cd pak waarvan de hoes me aanspreekt en dan eens ga kijken wat het is. Hoezen die me niet aanspreken blijven geregeld staan..

maar ja het gaat natuurlijk in zijn geheel om de muziek, en die mooie hoes is dan mooi meegenomen

avatar van sjoerd5
De single klink iig goed.

mathieudc
Ook ik kijk hier erg naar uit. Het vorige album was sfeervol en boordevol mooie nummers! De eerste single, 'Take Back the City' (al heb ik er maar 1:30 van gehoord) doet mij eerlijk gezegd wat denken aan het Snow Patrol van de eerste twee albums gecombineerd met het grotere geluid van de daaropvolgende platen. Die 1:30 minuten kunnen mij alvast opnieuw bekoren, ik ben benieuwd!

(verwijderd) schreef:

Maar dan heb je ook vaak de lelijke hoes, maar die zijn nou juist wel heel goed en mooi, dus dan mis jij eigenlijk wel veel toch?

Take Back The City heb ik maar paar keer voorbij horen komen op StuBru en ik moet zeggen, dat het een beetje op een soort nummertje als "Spitting Games" lijkt, zo'n uptempo nummertje.
Maar bij dit album ga ik toch wel uit, dat er maar 3 van die uptempo nummers bijzitten en de rest de mooie en prachtige nummers.
Dus ik heb hier heel veel hoop voor. Eyes Open was de nummer 1 voor eindejaarslijst 2006, wordt A Hundred Million Suns dat voor 2008?

avatar van James Douglas
Ik ben door het 'geweldige' nog niet echt volledig gegrepen bij deze band. 'Eyes Open' heeft wel wat aardige catchy tracks maar meer dan 'leuk' kan ik daar niet van maken. Vooral de wat matte lyrics zaten mij wat in de weg. Ik heb het waarschijnlijk niet goed begrepen en zal de plaat nog eens een aantal kansen gunnen.

avatar van Nick4
mathieudc schreef:

Goede omschrijving inderdaad. Mij bevalt die stijl in ieder geval wel!

Nog steeds 'Eyes Open' grijsdraaiend, kijk ik hier héél erg naar uit! Snow Patrol kan bij mij eigenlijk niet meer stuk na hun laatste twee albums, dus ik ben zeer benieuwd.
Van 'Take Back the City' heb ik ook maar dat ene stukje gehoord wat ze zelf beschikbaar stellen, maar het klinkt veelbelovend

De vorige twee albums deden het bij mij zeer goed toen ik mijn eerste rockbandjes aan het ontdekken was. Uiteindelijk vind ik Final Straw zelfs een stukje beter dan Eyes Open. Wat dat betreft kan ik de nieuwe single wel waarderen. Ik ga deze zeker even oppikken als hij uit is, ook al ben ik inmiddels al een beetje over ze heen gegroeid.

avatar van Bart
Is het album gelekt of niet?

Bart schreef:
Is het album gelekt of niet?

niet gelekt

avatar van Joy4ever
MarcoB schreef:

niet gelekt
Op basis waarvan hebben twee users dan hun stem uitgebracht Ik heb op het slotnummer na ook alle nummers geheel gehoord maar er zaten wel wat piepjes en ruisgeluiden in. Ik wacht dus nog even op een goede versie voordat ik mijn stem uitbreng.

Joy4ever schreef:

Dat vroeg ik me dus ook af. Ik dacht dus dat ik de leak gemist had, omdat er eerst drie stemmen - nu twee - waren uitgebracht. Zelfs de versie van jou - met die piepjes en ruisgeluiden - ken ik niet...

Joy4ever schreef:

wat ik heb gehoord is dat de versie die gelekt zou zijn nep was, dat heeft iemand op een ander forum bevestigd die de plaat wel heeft gehoord ( een journalist)

dus laat die versie van jouw met piepjes maar eens rondgaan dan

avatar van Bart
Ligt het aan mij of is 'Take Back the City' gewoon een flauw, nietszeggend popliedje? Het pakt me totaal niet. Ik ben benieuwd of dat met de andere nummers ook zo is!

avatar van Boris1
Dat heb ik nou ook altijd als ik iets nieuws van deze band voorbij hoor komen. Toch, na een aantal keren beluisteren nestelt elk nummer zich in je hoofd om daar niet meer te vertrekken. Knap..

Gisteren waren ze te zien bij Jools, ze speelden 3 nummers van de nieuwe cd

avatar van Roel-
Kijk erg uit naar dit album hoewel ik de single "Take back the city" niet echt boeiend vind klinken. Komt nog niet in de buurt van hun eerdere albums/nummers (met name "Eyes Open").