Interpol - Antics (2004)

Label: Matador

1. Next Exit (3:20)
  2. Evil (3:35)
  3. Narc (4:07)
  4. Take You on a Cruise (4:54)
  5. Slow Hands (3:04)
  6. Not Even Jail (5:46)
  7. Public Pervert (4:40)
  8. C'Mere (3:11)
  9. Length of Love (4:06)
  10. A Time to Be So Small (4:50)
  11. Song Seven * (4:52)
  12. Narc [Paul Banks Remix] * (2:39)
  13. Not Even Jail [Daniel Kessler Remix] * (5:41)
  14. Fox Vs. Mould for the Length of Love * (7:48)
  15. Public Pervert [Carlos D Remix] * (8:08)
  16. Slow Hands [Dan the Automator Remix] * (4:06)
  17. Slow Hands [Britt Daniel Remix] * (3:46)
  18. Narc [Eden Session] * (4:08)
Ik begrijp precies wat je bedoelt: Our Love To Admire is een leuk album, maar lang niet zo pakkend als Antics. Het is niet zo sterk en meeslepend als Turn On The Bright Lights, maar wel een album dat gewoon erg lekker is.

avatar van sander.h
Ik zal Turn On The Bright Lights ook eens opzoeken, die ken ik eigenlijk nog helemaal niet.

Moet je zeker doen. Het album ligt in dezelfde lijn als Antics, maar is een stuk donkerder en bevat - in tegenstelling tot deze - geen enkel zwak nummer.

Ik heb het eigenlijk precies andersom. Antics zit vol met fantastisch goede nummers maar ik mis de samenhang die OLTA wel heeft in mijn ogen.

OLTA heeft inderdaad samenhang op overschot, tegen Who do you Think? is die zooi verwaterd tot één grote geluidsbrij met helaas een nijpend deficit aan interessante ideeën & afdoende urgentie om die enigzins te dragen. Deze Antics is dan toch wel anders en feitelijk ook gewoon beter, ook al is het ongetwijfeld het minst eenduidig van de 3 Interpol-releases (dit is hun 'single-plaat) en feitelijk ook een pak minder consistent qua kwaliteit dan hun debuut. Maar wanneer ze hier doel treffen dan doen ze dat met een overweldigende overtuiging: Slow Hands, Not even Jail, Narc & Evil zijn niet minder dan geweldig.
Enfin, het moge wel duidelijk zijn dat TOTBL het essentiële Interpol-album is, beste van beide werelden.

avatar van Boris1
OLTA heeft in ieder geval de meest magistrale opening van allen, wat een fantastisch nummer is Pioneer to the Falls, wellicht hun beste. Met een pistool op mijn voorhoofd gericht is dit mijn voorkeur:
1. TOTBL (inderdaad, de urgentie)
2. OLTA
3. Antics

Bij mij daalt de kwaliteit naarmate meer Interpollers uitkomen: elk album een halfje minder. Dat neemt overigens niet weg dat het nog altijd prima albums zijn allemaal; een 4,0* is zeker niet slecht, ware het niet dat je van een bandje dat daarvoor een 5,0* en een 4,5* heeft gescoord toch ietsjes hogere verwachtingen koestert.

avatar van Mindshifter
In tegenstelling tot hun waanzinnige debuut is dit een CD die de kwaliteit niet de gehele speelduur kan waarborgen. Erg inconsistente cd; enkele pareltjes (Evil, Slow Hands) omgeven door on-originele meuk. *2,5.

avatar van nightfriend
Karl schreef:

Hmm, dat is best wel een somber perspectief. Bij mij is het precies omgekeerd en ik kijk dan ook uit naar hun volgende album!

avatar van Paap_Floyd
Ik vind dit na het fantastische TOTBL wel een mindere plaat, maar dat komt meer omdat de voorganger zo vreselijk is.

Wat ik niet begrijp is dat zo veel mensen Slow hands tot de favorietere nummers rekenen Ik heb er in elk geval vrij weinig mee. Dat refreintje vind ik vervelend. Nou ja, smaken verschillen natuurlijk

avatar van sander.h
Ik reken Slow Hands ook niet tot mijn favorieten. Het lijkt een wat simpeler nummer vergeleken met bijvoorbeeld Take You On A Cruise, Evil of Not Even Jail. Maar ook Slow Hands scoort een ruime voldoende hoor

avatar van nightfriend
Slow Hands heeft een bepaalde houterigheid die misschien wel charmant overkomt, maar behoort vind ik niet tot de top
nummers op deze plaat. Het vergelijkbare The Heinrich Maneuver van OLTA is een stuk beter.

Ik vond Slow Hands destijds een fantastische single, vandaar dat ik hem heb aangevinkt. Evil evenzo. Verder is het een plaat die zelfs na 5 jaar nog niet echt wil beklijven.

Een goed album. Niet meer, niet minder. Met als topper hét nummer van Interpol: Evil.

avatar van kazzie
Hij heet toch nog eens wat speelbeurten gehad en heb er een halfje bij gedaan. Beter dan Turn on the bright light is hij niet maar vind nummers zoals Slow Hands, Not Even Jail en Evil toch wel erg lekker klinken. En de rest verveeld ook geen moment.

avatar van Leeds
Een sterke plaat als je het mij vraagt ondanks het wel de minste is van de reeds 3 uitgebrachte albums.

avatar van Hanszel
Zag tot mijn schrik dat ik hier nog niet op gestemd had. Hoppetee, meteen 5 sterren dan maar! De verklaring daarvoor:

Heb TOTBL al vanaf een van de eerste weken dat deze uit was, geniale plaat! Antics was als opvolger in 1e instantie een tegenvaller. Slow hands was wel aardig maar zapte ik vaak door omdat A) ik 'm al vaak op KinkFM gehoord had en B) omdat het magistrale Not Even Jail erop volgt. Wat een nummer!
Na verloop van toch behoolijk wat tijd, is deze plaat beter en beter geworden.
En nu ik toch het hele oeuvre aan het beschrijven ben vind ik OLTA juist zo'n plaat die het wel zou kunnen hebben, maar dat ik het nog niet ontdekt heb. Kwartje maakt denk ik een hele lange vrije val, maar misschien raakt het de grond nog wel een keer... Tot die tijd zet ik gewoon deze nog een keer op. En hard!

Blijf dit het beste Interpol album vinden.
Misschien ligt dat aan het feit dat ik deze eerder hoorde dan Turn On The Bright Lights.
Hoe dan ook...een klasse apart deze band.

avatar van Shadow91
Naar mijn mening het slechtste album van Interpol, al blijft die nog altijd zeer goed. Nummers als Evil en Slow hands vond ik in het begin helemaal te gek, maar die zijn na een tijdje toch flink minder geworden. C`mere, A time too be small en Next Exit zijn op dit moment mijn favorieten van dit album. Ondanks dat het allemaal toch stuk voor stuk goede nummers zijn, is mijn interesse bij dit album toch het minste. Ik denk ook dat dit mede komt doordat ik begon met TOTBL. Dit heeft een tijd geduurd dat ik deze kon waarderen, maar toen vond ik hem wel ook helemaal te gek. Hierdoor had ik hele hoge verwachtingen voor Antics, wat ze natuurlijk nooit waar hadden kunnen maken. Na het beluisteren van dit album heb ik mijn verwachtingen voor OLTA weer bijgesteld en daarom is die me ook beter bevallen denk ik. Maar zoals het muziek gaat, achter een paar maanden kan ik deze misschien weer beter als OLTA vinden....

JanBetonde2e
Het album is minder dan TOTBL, maar hoe kan dat ook anders, met zo'n album als TOTBL, maar nog steeds is het een goed album

avatar van coldwarkids
Antics is juist een stap voorwaarts wat ze hebben gemaakt. elke keer stap vooruit.. Niet elk nummer op Turn On The Bright Lights zijn even goed als alle nummers op Antics. Hulde!

JanBetonde2e
Daar zijn de meningen dan duidelijk verschillend over
Op Antics staat naar mijn mening geen een nummer dat zich kan meten met de nummers die op TOTBL staan

Hoewel hier 10 geweldige nummers opstaan is er absoluut geen eenheid of sfeer op het album zoals die bij TOTBL wel is. Het verschil tussen een heel goed album en een klassieker

JanBetonde2e
Misschien dat dit album gewoon nog moet groeien bij mij, ik luister er nog niet zoveel naar, omdat als ik naar Interpol luister, luister ik naar TOTBL

avatar van shylaa
Ik vind dit helemaal niet slecht, maar ondanks alle luisterbeurten blijft het gewoon niet hangen. Het klinkt allemaal zo koel, kil, koud en afstandelijk. En dat gevoel heb ik, raar maar waar, totaal niet bij Turn on the Bright Lights.

avatar van dielinquent
Wat mij vooral opvalt bij de commentaren op dit album is dat de meesten vooral de eerste 6 nummers goed vinden en dat de laatste 4 nummers onder het nivo zijn. Ik vind juist de 2e helft van het album het beste en mijn favo tracks zijn Evil, not even jail, lenght of love, a time to be so small.

Als ik te weinig tijd heb om het hele album te luisteren skip ik next exit, narc en take you on a cruise.

Wel is het zo dat dit album soepeler luistert dan TutbL maar uiteindelijk in kwaliteit wel minder goed is. Maar wat is minder goed, ook dit album is een ontzettende knaller.

avatar van hallo!
De eerste helft vind ik geweldig, de tweede net wat minder. Niet zo goed als TOTBL maar nog steeds erg lekker.

JanBetonde2e
Ik vind dit eigenlijk maar een matig album vergeleken, met de voorganger en de opvolger, er zijn maar 4 nummers die me echt pakken, 1,2,3 en 9.

avatar van Henjo
Over het algemeen gezien is deze niet zo goed als TOBL, maar er zijn denk ik 5 songs die ik fantastisch vind en de rest boeit me niet zoveel. 2,3,4,8,9

avatar van Kokuil
1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 10 zijn in mijn oren zeer boeiend.
Ze hebben ook mooie titels, trouwens