Franz Ferdinand - Tonight (2009)

Label: Domino

1. Ulysses (3:11)
  2. Turn It On (2:20)
  3. No You Girls (3:41)
  4. Send Him Away (2:59)
  5. Twilight Omens (2:29)
  6. Bite Hard (3:26)
  7. What She Came For (3:52)
  8. Live Alone (3:29)
  9. Can't Stop Feeling (3:02)
  10. Lucid Dreams (7:56)
  11. Dream Again (3:18)
  12. Katherine Kiss Me (2:55)
  13. Feel the Pressure * (3:27)
  14. Die on the Floor * (6:34)
  15. The Vaguest of Feeling * (3:49)
  16. If I Can't Have You Then Nobody Can * (3:53)
  17. Katherine Hit Me * (3:43)
  18. Backwards on My Face * (3:47)
  19. Feeling Kind of Anxious * (6:31)
  20. Feel the Envy * (3:32)
  21. Lucid Dreams [Pre-Album Version] * (3:42)
  22. Ulysses [The Disco Bloodbath Effect] * (8:03)
avatar van Lennonlover
Ik ben zéér benieuwd! Lucid Dreams is in ieder geval al wel leuk, niet fantastisch maar wel leuk. Wat we van FF gewend zijn dus. Als het hele album dezelfde sound zal hebben, dan ziet het er naar uit dat het een album wordt in het verlengde van hun vorige twee platen.

BTW: volgens mij wordt de plaat de 27ste januari gereleasd.

Is dit de echte cover??? Lelijk zeg....

avatar van Tha)Sven
De andere hoezen vind ik net zo afschuwelijk

avatar van Montorsi
Lucid Dreams, het is wel echt weer een typisch FF-nummer natuurlijk, krijg niet de indruk dat ze erg zijn gaan varieren met deze plaat. Ja goed ik heb verder ook niks meer met Franz Ferdinand, en dat ligt vooral aan mij, niet dat ik ook in dit topic weer een golf over me heenkrijg.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
En een tijdje terug maar van de daken schreeuwen dat ze alleen nog singles gingen uitbrengen...

D-ark

Montorsi schreef:

Dat vind ik leuk. Het laatste jaar zijn er zo veel platen uitgekomen waarvan de groep hun sound radicaal wilden veranderen en wat wilden experimenteren.

Daar ik de twee vorige platen van FF wel kon pruimen zou ik het er tof vinden dat ze gewoon weer doen waar ze goed in zijn.

Inderdaad, het is een afschuwelijke cover.

avatar van coldwarkids
Dit... samen met Kaiser Chiefs moeten niet meer platen gaan maken.. je weet hoe het dan ga lopen.
De eerste album van Franz Ferdinand was echt gewoon goed. maar de tweede werd minder (zie ook Kaiser Chiefs) en nu een derde, ik hoop dat ze hun lat hoger hebben gelegd. en hopen dat ze niet met hetzelfde riedeltje doorgaan.

Dean F. Abbot
ik had gelezen in interviews dat ze afrikaanse invloeden gaan gebruiken in hun nieuwe cd. in Lucid Dreams hoor je er niet veel van. wel goed nummer.

Misterfool
ik hou wel van een minimalistische cover
lekker rustig.

[lennonlover];Inderdaad, het is een afschuwelijke cover

wat vind je dan van de cover van white album van de beatles, Ook lelijk?

aire.
Nee joh met de hoezen van FF zit het altijd wel goed. Beetje hip, maar daar is verder niks mis mee. De muziek daarentegen

Misterfool schreef:
ik hou wel van een minimalistische cover
lekker rustig.

wat vind je dan van de cover van white album van de beatles, Ook lelijk?

Ik vind dat gewoon een stomme cover, niet lelijk, niet mooi. Gewoon nietszeggend.

avatar van Johanv4434
All right, een nieuwe Franz Ferdinand: dat zou even tijd worden. Hun 2 vorige albums konden me zeer bekoren, benieuwd of het met nummer 3 ook lukt.

Ik ben ook wel heel benieuwd. Wat mij betreft toch wel een erg leuk bandje, ook al was het songmateriaal op het tweede album niet altijd even briljant. Ze hebben er nu in ieder geval de tijd voor genomen.

avatar van thelion
En daar is hij dan de eerste release van 2009 waar ik naar uit kijk.....!!!!

avatar van Yamato
Eerste twee albums zijn allebei zeer goed. Tweede is een groeier, moet je meer moeite voor doen om het te kunnen apprecieren. Lucid Dreams vind ik wel weer erg lekker, ik ben heel erg benieuwd naar dit album. Hopelijk voldoet het aan mijn (hooggespannen) verwachting.

avatar van mr-mucho
Word waarschijnlijk weer een standaard rock/pop album van deze heren. Ben bang dat hetzelfde gaat gebeuren als wat met het nieuwe album van de kaiser chiefs is gebeurd. Een album wat niks nieuws toevoegt aan de huidige sound van de flauw wordende engelse indie bandjes. Lucid Dreams is aardig, maar meer ook niet. We zullen zien.

avatar van De-noir
Ik heb toch meer vertrouwen in FF dan in Kaiser Chiefs moet ik zeggen. Kapranos en zijn mannen hebben 4 jaar de tijd gepakt om rustig inspiratie op te doen en nieuwe ideeën in hun muziek te integreren. Tenminste als ik de berichten omtrent de opnames van dit album moet geloven. Op Lowlands speelden ze een aantal nieuwe nummers waarin vooral synths en electronica me als nieuwe elementen in hun muziek opvielen. Was een fijn feestje Sowieso staat FF altijd wel voor een fijn feestje. De muziek is uitstekend om eens lekker op te dansen, en daarbij komt nog eens dat Kapranos een performer met charisma is die het publiek met één blik stil krijgt Ik verwacht hier geen meesterwerk, maar gewoon weer een fijn plaatje.

avatar van midnight boom
ik heb de 2 singels gedownload, moet zeggen dat het erg leuk klinkt.
dat moet ook wel ze hebben er zo de tijd voor genomen...

avatar van Ploppesteksel
Exact wat De-noir zegt. Kaiser Chiefs is toch veel anders dan Franz Ferdinand vind ik.

avatar van Yamato
Ze hebben nog helemaal geen singles uitgebracht. Lucid Dreams is van een rotkwaliteit en Ulysses hebben ze alleen in clipjes uitgebracht voor een remixcontest, iemand heeft die clipjes aan elkaar geplakt zoals hij dacht dat het zou worden. Het is dus helemaal niet zeker dat dat nummer zo gaat worden.

avatar van Bart
'Ulysses' is nu via hun Myspace te beluisteren!

avatar van Yamato
I like it. Dit album kan voor mij niet snel genoeg komen, momenteel het album waar ik het meest naar verlang.

Nihilisme
Echt bizar hoge verwachtingen heb ik niet, maar ik vind Ulysses en Lucid Dreams prima klinken. Typisch Franz Ferdinand en zeer lekker in het gehoor. Sowieso ben ik nog steeds groot fan van deze band -veel cooler dan die shitload aan britpopbandjes, hoewel dit in wezenlijkheid niet zoveel verschilt- en de eerste twee platen, dus ik ben zeer benieuwd. Gezien de cijfers die de eerste albums hier krijgen, zal ik wel één van de weinigen zijn, maar ik vind You Could Have It So Much Better nog een stuk beter dan het debuut, dus ik hoop dat de stijgende lijn voor mij wordt doorgezet. Erg benieuwd dus wat dit gaat worden, hoop op in ieder geval één ballad à la Eleanor Put Your Boots On.

aERodynamIC schreef:
Is dit de echte cover??? Lelijk zeg....

Nee dus, wat ik al dacht........... dit is in elk geval een stuk beter zo.
Ik heb nog geen 1 nummer gehoord eigenlijk dus laat ik dat maar eens gaan doen.

avatar van lauradance
Eindelijk! Is er ook al een singel uit? Ik heb er nog niets van gehoord. Maar leuk! Een nieuwe plaat van een goed bandje in die donkere tijden.

Oh ja, vind de hoes wel stoer.

Ja, geweldige hoes. Na het lezen van een erg positieve recensie van het concert in Watt een paar dagen geleden ben ik wel erg benieuwd geworden naar dit album. Van alle nieuwe Britse bands van de laatste 5 jaar blijft Franz Ferdinand toch wel de vaandeldrager.

avatar van Gyzzz
Hun hoezen zijn altijd erg leuk, hun muziek (vooralsnog) helaas nooit. Toch hebben die hoesjes verscheidene keren mijn aandacht getrokken, waardoor ik hun eerdere muziek in verhouding met mijn waardering ervoor onnodig vaak gehoord heb.

avatar van levenvergeten
Gyzzz schreef:
Hun hoezen zijn altijd erg leuk.

Hun hoezen zijn veelal afkomstig/geinspireerd op het werk van (avantgardistische) Russische kunstenaars uit begin 20e eeuw. Zoals de hoes van hun tweede album of de hoes van de This FFFire-single.

Father McKenzie
Franz Ferdinand? Neen dank U.