Franz Ferdinand - Tonight (2009)

Label: Domino

1. Ulysses (3:11)
  2. Turn It On (2:20)
  3. No You Girls (3:41)
  4. Send Him Away (2:59)
  5. Twilight Omens (2:29)
  6. Bite Hard (3:26)
  7. What She Came For (3:52)
  8. Live Alone (3:29)
  9. Can't Stop Feeling (3:02)
  10. Lucid Dreams (7:56)
  11. Dream Again (3:18)
  12. Katherine Kiss Me (2:55)
  13. Feel the Pressure * (3:27)
  14. Die on the Floor * (6:34)
  15. The Vaguest of Feeling * (3:49)
  16. If I Can't Have You Then Nobody Can * (3:53)
  17. Katherine Hit Me * (3:43)
  18. Backwards on My Face * (3:47)
  19. Feeling Kind of Anxious * (6:31)
  20. Feel the Envy * (3:32)
  21. Lucid Dreams [Pre-Album Version] * (3:42)
  22. Ulysses [The Disco Bloodbath Effect] * (8:03)
Misterfool
leg eens uit father aan random opmerkingen heb ik niks

avatar van LucM
Ik hoop dat deze band na 2 albums niet is uitgeblust zoals de meeste bands tegenwoordig.

Lost Highway
Father McKenzie heeft gewoon een hekel aan hedendaagse muziek. Zijn goed recht natuurlijk, maar we weten het nu ondertussen wel denk ik. Coole hoes; doet me wat denken aan die van Iggy's Idiot en Bowie's Heroes. Laten we hopen dat het muzikaal even sterk uit de hoek komt dan twee laatst genoemden.

Father McKenzie
Lost Highway schreef:

Kleine nuance; Ik heb een hekel aan SLECHTE nieuwe bands (Kooks, Franz Ferdinand, Killers, Kaiser Chiefs, Keane...). Als er artiesten opstaan die WEL de moeite zijn en niet zulke nietszeggende brei produceren dan deze die ik opsom, dan héél graag nieuwe bands of solo-artiesten.
Ik sta daar zeker voor open. Jamie Lidell is er zo in elk geval één die er voor mij uitspringt!

PS : Met SLECHTE bedoel ik niet dat ze persé ook slecht ZIJN, maar wel dat ik ze ervaar als slecht, dat hun eentonige muzak me niet aanspreekt....

Lost Highway schreef:

Dat hoop ik ten stelligste! Van hun collega's van Kaiser Chiefs vond ik de eerste 2 albums ook sterk maar de derde matig en ook Keane wordt met het album steeds minder goed. The Killers heb ik ook vaak beluisterd maar ze spreken mij niet genoeg aan, zeker niet met hun laatste album. The Kooks vind ik (in tegenstelling tot Father McKenzie) wel leuk maar zij zijn ook vrij beperkt.

avatar van Arrie
LucM schreef:

Ik ben er wel bang voor...

avatar van Lennonlover
Hoesje is al aantrekkelijker dan de vorige dat hier te zien was.

avatar van Lennonlover
LucM schreef:

Ik denk het niet. Zou eigenlijk niet mogen, ze hebben wel 4 jaar genomen om dit album te maken! Dan mogen ze ons wel iets laten horen!

avatar van LucM
Een lange wachttijd staat niet noodzakelijk garant voor een goed album (zie Guns n' Roses).

Naarmate de releasedatum nadert begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen in het nieuwe album. Ulysses, Lucid Dreams en What She Came For klinken in ieder geval prima. Volgens mij kan deze zich moeiteloos meten met de eerste twee. Nee, dit wordt geen Kooks/Kaiser Chief/Bloc Party/Killers gevalletje.

avatar van Yamato
Laatste album van The Killers en The Kooks is niets mis mee en die van Kaiser Chiefs schijnt ook goed te zijn alleen heb ik het persoonlijk gewoon niet op de Chiefs.

Deze is gelekt. Ik heb hem nog niet gevonden maar ik ben hevig op zoek.

avatar van polydor
Voor de geïnteresseerden:

Op deze website kan je What She Came For downloaden van dit album.
Het is een live versie, goede kwaliteit.

Veel luisterplezier,

avatar van luc011190
Gave hoes (als dit hem definitief is tenminste)

Zeertjuh
What she came for klinkt toch best wel lekker

avatar van smash016
Father McKenzie schreef:
Ik sta daar zeker voor open.

Volgens mij hebben we allemaal een hekel aan slechte muziek, niet waar? Wat dat betreft niet zo'n denderende uitspraak van je. Wat wel veelzeggend is dat de bands die jij noemt door relatief veel mensen ontzettend gewaardeerd worden, dus ja, wie is er nou gek, jij of al die anderen? (M.a.w.: je kunt ook gewoon niet zo cynisch zijn en zeggen dat je niet zoveel hebt met deze muziek, in plaats van een beetje zinloos te gaan lopen provoceren.)

avatar van Tommeh
Zeertjuh schreef:
What she came for klinkt toch best wel lekker
Absoluut, ik begin hier steeds meer zin in te krijgen.

Zeertjuh
Tommeh schreef:
Absoluut, ik begin hier steeds meer zin in te krijgen.

Tsjahh ik kan idd ook echt niet wachten

avatar van midnight boom
Zeertjuh schreef:

Tsjahh ik kan idd ook echt niet wachten

IK Kan ook echt niet wachten,
Ben trouwens wel benieuwd naar de recentie op pitchfork.
Die zijn zo mega invloedrijk Ga maar na hun zijn de mensen die fleet foxes en Tv on the radio groot hebben gemaakt

avatar van Boris1
Iedere band die meer dan 10 platen in het verleden heeft verkocht begint met een waardering van -5 voordat de dames en heren van Pitchfork het betreffende album ook maar gehoord hebben. Ik kan jou dus wel voorspellen dat dit album op Pitchfork geen hoge ogen gaat gooien. Ik gebruik de site dan ook alleen maar om nieuwe bands te checken (dit jaar bv Deerhunter) en laat recensies over langer bestaande bands aan mij voorbij gaan.

avatar van Pinsnider
Ik word om dezelfde reden scheitziek van Pitchfork. Zo vooringenomen en pedant-arrogant: zie ons toch weer eens een niets-zeggend vegetarisch lulkoekbandje de lucht in prijzen. Maar goed, laat ik voor mezelf spreken: ik ben het vrijwel nooit eens met Pitchfork. Voor mij is een goede beoordeling een reden om een plaat links te laten liggen en een slecht cijfer op die site is voor mij juist een graadmeter om een plaat te gaan luisteren!!!
On topic: ik verwacht eigenlijk helemaal niets van deze nieuwe Franz. Ik ben vooral heel erg benieuwd!!!!!

in de nieuwe oor een intervieuw met de heren van FF en ze zouden toch een iets andere richting uithaan
ben benieuwd

avatar van polydor
Het nummer Twilight Omens kon je enkele dagen geleden beluisteren op youtube,maar het is er weer afgesmeten.
Op torrentsites slingert er hier en daar een fake versie rond van dit album, dus best niet downloaden anders zit je met een virus of andere troep.

avatar van Oldfart
Vanavond de nieuwe single gehoord op de radio, titel? Alweer vergeten ..........
Het refrein had wel een erg hoog lalalalala gehalte..
Voorbode van de rest?

avatar van lauradance
Ik heb een paar liedjes gehoord op wat sites, het klinkt allemaal wel goed, dus ik ben hier benieuwd naar.

avatar van Bart
polydor schreef:

De leak laat wel lang op zich wachten, hoor...

Ik krijg het idee dat Franz Ferdinand zolangzamerhand links en rechts zijn ingehaald door bands als Kaiser Chiefs en The Killers.
Ik heb ook al lang niet meer van deze gasten gehoord.
Ik ben benieuwd wat Franz Ferdinand er aan gaat doen zich weer iets te onderscheiden in dit genre om zich weer tot de bovenste top te laten promoveren.
Hun vorige 2 cd's vielen goed bij me in de smaak en wat mij betreft word dit ook weer een cd vol puntige pop/rock-songs.
En laten we hopen dat dit album in ieder geval beter word dan de laatste van Kaiser Chiefs, wat ik overigens wel een hele goeie band vind.

SoundWave schreef:

Aha: hier wordt een bekende sport bedreven: "wishful thinking". 'k zou bijna zingzeggen: "Dream on White Boy".

De laatste keer dat ik FF zag - en dat was na Lowlands (waar ze een vijftal nieuwe nummers speelden) in de UK - speelden ze weer een zestal nummers van dit album en die klonken gewoon oud-Hollands puik.

Ik heb al een beetje zakgeld gespaard om 'em aan te schaffen; enne Killers (1,5 ster van mij) en KC (idem): thank you, but no thanks - please flush and close the lid!

avatar van Ploppesteksel
Ik vind Franz Ferdinand ook wel een pak beter/hoogstaander dan Kaiser Chiefs / The Killers ..

avatar van LucM
Beter dan the Killers, daar ga ik mee akkoord. Beter dan Kaiser Chiefs? Afwachten of het derde album van Franz Ferdinand beter is dan het matige derde album van Kaiser Chiefs (van beide bands vond ik hun eerste 2 albums wel goed).

Ik vind FF ook wel een paar klassen beter dan The Killers en de Kaiser Chiefs. De Kaiser Chiefs hadden een grappige debuutplaat met een paar uitstekende singles, maar al met al missen die toch wel de inventiviteit en de bravoure van FF. Ik kijk zelf reikhalzend uit naar dit album, terwijl ik de rest graag aan me laat voorbij gaan.