MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Guns N' Roses - Chinese Democracy (2008)

mijn stem
2,84 (384)
384 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Geffen

  1. Chinese Democracy (4:43)
  2. Shackler's Revenge (3:37)
  3. Better (4:59)
  4. Street of Dreams (5:01)
  5. If the World (5:10)
  6. There Was a Time (6:41)
  7. Catcher in the Rye (6:07)
  8. Scraped (3:41)
  9. Riad N' the Bedouins (4:10)
  10. Sorry (6:26)
  11. I.R.S. (4:22)
  12. Madagascar (6:07)
  13. This I Love (6:39)
  14. Prostitute (6:30)
totale tijdsduur: 1:14:13
zoeken in:
avatar
khonnor
ik stem niet. een 0 is immers niet voorhanden

avatar van Deren Bliksem
3,0
Ducoz schreef:
Ben ik het niet mee eens, een DJ Ashba speelt de zelfde lijnen net zo goed als ene Saul Hudson


Is het niet zo dat ze tegenwoordig 2 gitaristen nodig hebben om het geluid van één gitarist (Slash) te bereiken?

avatar van Ducoz
3,0
Ja true, maar ze wisselen af. Ene lijn speelt Ashba en volgende solo word gespeeld door Thal en de andere door Fortus(die overigens rythm gitaar speelt)
Zal wel iets met het contract te maken hebben...

avatar van Deren Bliksem
3,0
Maar wat die Thal en Ashba met zn tweeen doen, deed Slash dus alleen? Dan is het eigenlijk een verdomd goede gitarist zeg. Eerlijk gezegd heb ik hem dan best onderschat.

avatar van Edwynn
2,0
Slash is een aparte verschijning met een uniek geluid, maar ik twijfel een beetje aan zijn almachtigheid hoor. Zo verklootte hij eens de solo van Beat It tijdens een verder geplaybackt optreden van Michael Jackson op de Grammy awards. Dat geeft aan dat Eddie van Halen ver buiten bereik is, bijvoorbeeld.

DJ Asbah is een prima gitarist. Een stuk subtieler dan Slash. Zijn werk bij Sixx A.M. vind ik fantastisch, hoewel hij daar niet heel vaak aan het woord komt.

avatar van Deren Bliksem
3,0
Ik ken de hele man niet hoor, die Asbak, daar ben ik heel eerlijk in.
Maar als ik hoor dat er 2 gitaristen nodig zijn om het geluid van Slash te overtreffen, kijk ik daar toch een beetje van op.

En een solo verkloten, dat overkomt elke gitarist (gelukkig) wel eens.

avatar van Edwynn
2,0
Ik geloof niet dat het overtreffen van een vorige gitarist reden is om twee gitaristen in te huren. Gewoon het nieuwe geluid van een nieuwe reïncarnatie van Guns N Roses.

avatar
5,0
Deren Bliksem schreef:
(quote)


Is het niet zo dat ze tegenwoordig 2 gitaristen nodig hebben om het geluid van één gitarist (Slash) te bereiken?

Met drie gitaristen kun je veel meer dimensie geven aan de muziek; bijvoorbeeld de fretless solo tijdens Scraped. Juist dit soort elementen maken het geluid van Chinese Democracy zo fris ten opzichte van het oude werk. Vooral met virtuozen die continu grenzen en nieuwe dimensies opzoeken (Bumblefoot, Buckethead).

En juist dat laatste is wat ik Slash kwalijk neem. Hij speelt nog altijd de erbarmelijke riedeltjes die het massavolk 'wel grappig' vindt. De beste man is anno 2011 een herhaling van zichzelf uit de jaren '80; hij speelt nog steeds dezelfde deuntjes uit de oude doos en loopt nog in hetzelfde gigolo-pakje. Als meneer echt zo'n 'talentvol' gitarist is, waarom heb ik dan na zijn carriere bij gnr niets vernieuwends van hem gezien? In al die tijd heeft hij totaal geen progressie geboekt. Dat getuigt ook wel van zijn recente optreden bij de Superbowl met Fergie...

Kortom, ik ben erg blij met deze plaat; een fris geluid met progressieve rockfacetten!

avatar van herman
Berichten verplaatst naar Guns N\' Roses

avatar van Von Helsing
3,0
Stuck schreef:
Groot GNR fan. Tot dit album. Zonder vooroordelen 1 keer beluisterd met moeite. Echt niks kunnen ontdekken waardoor ik het nog een keer zou willen beluisteren. Axl klinkt niet, nummers zijn waardeloos en de nieuwe gitaarvirtuoos in de groep heb ik niet van kunnen genieten. Een 2e keer luisteren gaat niet komen helaas. 0.5/5


Nou ja, een groot GNR fan.... volgens mij kwam je hier gewoon effe buurten om een 0,5 te geven.

avatar
5,0
Dit is een killeralbum!! Zeer kleurrijk en vol eerlijke emoties. Vooral kant 2 vind ik zeer goed met als absolute hoogtepunt ''Prostitute'' Dit album is zelfs veelzijdiger dan ''Use Your Illusion'' en natuurlijk is Axl en co hier geen decenium mee bezig geweest: Het merendeel van de songs zijn al in 2000 of eerder geschreven. Het heeft vooral te maken met contractuele problemen, het komen en gaan van muzikanten en mensen binnen het management en platenlabel, Axl's bipoalairie en perfectionisme en alles wat daarmee samenhangt!
Thnx pepsi cola...

avatar
5,0
Alleen: Met een andere producer had het nog stukken beter gekund, vooral ''Street of Dreams'' is achteruit gegaan in vergelijking tot de demoversies net zoals bij veel andere tracks en men had de meester-rhythmgitarist Richard Forftus veel vaker mee moeten laten spelen i.p.v. die Paul Tobias(die overigens wel een goede songwriter is). Al hebben deze dingen vast een zeker een goede reden ..hier blijf ik bij.

avatar van Gunmaritallica
4,0
Ik kwam voor het eerst in aanraking met Guns N' Roses toen ik 9 jaar was. Mijn pa liet me Paradise City horen, en sindsdien ben ik een groot fan van Guns N' Roses. Ik kocht al hun albums, en alles wat ik tegenkwam van Guns N' Roses moest ik hebben. Toen ik op internet las dat Guns N' Roses uit elkaar was, baalde ik gigantisch. Ik luisterde met plezier naar de oude albums, in de hoop dat Guns N' Roses ooit nog met een nieuw album kwam.. en dat kwamen ze.. Toen Chinese Democracy uitkwam kocht ik hem meteen de eerste dag dat hij verkrijgbaar was. Ik fietste als een gek naar huis en zette de CD op. Ik hoorde een soort van chinese zang en wat vaag chinees gebrabbel, ik begon een beetje te twijfelen. Ik kreeg echt een idee dat er een soort mist hing. Een mist van angst, dat Guns N' Roses niet meer zo goed zou zijn. Een mist van onduidelijkheid, angst, dat Guns N' Roses niet meer is. Die mist is ook te horen aan het begin als je goed luistert. Dan begint opeens een gitaar te spelen, het klinkt echt zeer passend bij de achtergrond geluiden. Dan voel je de mist steeds dichter worden, totdat uiteindelijk op 1:00 een allesvernietigende gitaarriff door de mist breekt en laat horen dat Guns N' Roses nog steeds Guns N' Roses is.. en vanaf die riff werd ik in een roes door het album geleid. Ik kon het niet geloven, dat Guns N' Roses zonder Slash nog steeds zo goed was... Wat een prachtige nummers, wat is Axl z'n stem nog goed, wat klinken die gitaren bruut! Het prachtige nummer This I Love bracht tranen in mijn ogen, op dezelfde manier als November Rain dat deed toen ik dat voor het eerst hoorde. I've searched the universe and found myself within her eyes... Prachtig! Het nummer Better en het nummer Chinese Democracy Rocken nog net zo hard als de klassieke Paradise City en Welcome to The Jungle. Ze behalen voor mij persoonlijk hetzelfde niveau, alleen met een nieuw jasje.. Het absolute hoogtepunt van het album is toch echt Street Of Dreams.. prachtig mooi! Ikzelf vind dat Guns N' Roses net zo goed is als vroeger. Ze zijn qua muziek met de tijd meegegaan, al kun je gelukkig soms nog wat oude invloeden terughoren. Het feit dat het zo lang duurde tot dit album uitkwam is voor mij volkomen begrijpelijk, als je oude band helemaal uit elkaar ligt moet je natuurlijk wel goede artiesten vinden. Ik beschuldig Axl dan ook nergens van, hij is en blijft een legendarische zanger. Ik beluister het album nog wekelijks, en denk er nog steeds hetzelfde over. Guns N' Roses is er nog steeds, het geluid klinkt wat moderner, je hoort duidelijke Marilyn Manson invloeden, wat mij zeer erg bevalt. Dezelfde mist als waar ik eerder over sprak hing rond in Arnhem toen ik bij hun concert was vorig jaar. Het was mijn allereerste Guns N' Roses concert. Zouden ze wel komen, gaat het concert door.. Zouden ze de klassiekers niet ''verkrachten''? En toen die avond verbrak die ultieme gitaarriff de stilte en de mist opnieuw. Guns N' Roses zoals het daar in Arnhem stond, is nog steeds geweldig. Ze speelden moeiteloos de oude klassiekers, en de nieuwe nummers kwamen ook zeer goed uit de verf. Ze kwamen een uur te laat (als het niet meer was) Maar daar was ik blij mee. Ik was gewoon blij om te zien dat Guns N' Roses nog steeds die Rock n Roll spirit heeft die je tegenwoordig weinig ziet. Veel van de hedendaagse ''Rock'' bands hebben de perfecte haarstijlen, perfecte kleding, zijn stipt op tijd, en lopen constant met een spiegel rond. Guns N' Roses is nog lekker zichzelf gebleven, ze hebben overal schijt aan en komen gewoon te laat op het concert aan. Heerlijk, de echte Rock n' Roll spirit die nog steeds doorleeft dankzij deze geweldige band. Ik hoop dat deze band nog lang doorgaat zo, ik kan niet wachten op hun nieuwe album!

avatar van Ducoz
3,0
je hoort duidelijke Marilyn Manson invloeden


Nope, Nine Inch Nails

avatar van Gunmaritallica
4,0
Ducoz schreef:
(quote)


Nope, Nine Inch Nails


haha shame on me maar ik ken Nine Inch Nails niet.. ik zal het eens ff opzoeken.

avatar van Edwynn
2,0
Nou ja, Manson komt onder de vleugels van Reznor vandaan dus zo gek is die vergelijking nu ook weer niet.

avatar van Ducoz
3,0
Het maakt ook allemaal niet zo uit.
Maar in de biografie gaat het er over dat Axl zo aan het zeuren was dat hij net zo'n geluid wou als NIN en daarom allemaal testen deed met Synths. Vandaar ook de keuzes bij de nieuwe band(toen) van Robin Finck(NIN) Bucket Head(gewoon erg experimenteel) en Chris Pitman.

avatar van Edwynn
2,0
Dat wist ik dan weer niet. Het ging mij erom dat de mechanische sound best wel wat weg heeft van Marylin Manson en dus ook NIN. Al vind ik die laatste vele malen gaver.

avatar
4,5
Wow,

Na 2,5 jaar nog een reageren op het nieuwe Gn'R-Album! Het is aan mn stand verplicht, gnr-fan van 't 1 uur! Toch he, als je goed luistert, zit het wel goed in mekaar. Toegegeven mogen de in- en outo-keybords achterwege blijven hoor, maar daarachter hoor je wel goed doordachte muziek met soms (naar mijn smaak te weinig) ' that sleazy sound'! Als ik de live-performenses van GnR bekijk denk ik dat er nog wel wat Guns n' F*****ng Rol in het vat zit. DJ Asba is wel een kar die het naast Axl kan trekken!

Mensen, luister! Het wordt nooit meer zoals het was (slash, duff, axl, izzy), maar dat hoeft ook niet. En ookal heeft het 17 jaar geduurd en duurt nu weer zeker 5 jaar...het brein, Axl, knows how to make good RnR music... dus dat wordt wel het wachten waard. Tot die tijd doen we het met het...goede...a little overgeproducerde...Chinese democracy....

There was a time..IRS...Chinese Democracy....Street if Dreams..Better.. dat maakt een doorsnee Coldplay-bandje tegenwoordig niet meer...

Play Rock n' F*** n' Roll

Grtz R.

avatar
2,0
Alleen 'There was a time' en 'Madagascar' zijn goed te pruimen en wat mij betreft echt Guns 'n' Roses nummers.. Jammer dat de solo in TWAT niet van Slash is, had hij nog een stuk beter geklonken!

avatar van Ducoz
3,0
Hoe weet je dat nou, dat als hij van Slash was beter had geklonken.
Die vent schijt al bijna 10 jaar geen goed nummer meer uit..
Daarnaast ben ik wel een groot liefhebber van Slash.

avatar van relaxex
ik heb de hoogtijdagen nooit meegemaakt, dus kijk waarschijnlijk anders tegen dit album aan als vele andere mensen. ik ben toch wel een paar jaar redelijk groot fan van guns 'n roses. eerst vooral van het oude werk. en toen ik dit luisterde en hoorde dat het van een eigenlijk heel andere band was vond ik het niks. op een paar nummers na. een paar maanden en luisterbeurten verder kon ik het meer accepteren en vond ik het eigenlijk gewoon een goed album.
ondertussen weer een jaartje verder ben ik ook elektronische muziek meer gaan waarderen en nu ik dit terugluister vind ik het stiekem toch wel heeeel goed. paar mindere nummertjes dus 4,5 sterren.

avatar van relaxex
ik heb de hoogtijdagen nooit meegemaakt, dus kijk waarschijnlijk anders tegen dit album aan als vele andere mensen. ik ben toch wel een paar jaar redelijk groot fan van guns 'n roses. eerst vooral van het oude werk. en toen ik dit luisterde en hoorde dat het van een eigenlijk heel andere band was vond ik het niks. op een paar nummers na. een paar maanden en luisterbeurten verder kon ik het meer accepteren en vond ik het eigenlijk gewoon een goed album.
ondertussen weer een jaartje verder ben ik ook elektronische muziek meer gaan waarderen en nu ik dit terugluister vind ik het stiekem toch wel heeeel goed. paar mindere nummertjes dus 4,5 sterren.

avatar
2,0
Mee eens Ducoz, dat kan ik nooit zeker weten ..

Ik denk alleen zeker te weten als je Slash die solo zou laten spelen dat hij beter zou klinken, vooral omdat hij geen rare foefjes, effecten enzo gebruikt.. Of tenminste in zijn GNR tijd niet!

avatar van hectometersnor
1,5
Ben al sinds ik 7 jaar fan van Guns n' Roses en dit album heb ik 1 dag de kans gegeven en zelfs dat was te veel. Kansloos en slecht, inspiratie loos en compleet gebrek aan harmonie. Zonde maar het viel wel te verwachten.

avatar van Ronald5150
1,5
Na al die jaren is "Chinese Democracy" er toch gekomen. Na alle geruchten, schandalen en andere randverschijnselen had ik er niet echt veel vertrouwen in. Dat bleek gegrond, want ik vind "Chinese Democracy" geen goede plaat. Waar zijn de vuige gitaren gebleven? Die aanstekelijke riffs? Die beukende bas? Natuurlijk besef ik me dat hier op Axl Rose na een hele andere band staat te spelen, maar ik bespeur geen enkel greintje van de oude Guns N' Roses. Ook de stem van Axl is een schijntje van hoe hij klonk tijdens zijn hoogtijdagen. Op meerdere nummers wordt zijn stem aangevuld met effecten. Ook vind ik dat er krampachtig elektronica is toegevoegd. Mijn inziens maskeert dit alleen maar de inspiratieloosheid en machteloosheid van Rose. Ik kan in mijn beoordeling geen afstand doen van de "oude" Guns N' Roses en dan moet ik toch echt concluderen dat dit niks is. Wellicht dat ik de plaat positiever had beoordeeld als er geen referentiemateriaal zou zijn geweest, maar een klassieker als "Appetite for Destruction" kan ik niet negeren als ik naar "Chinese Democracy" luister. Wat mij betreft is deze plaat verspilde moeite.

avatar van matthijs
4,0
Lekkere plaat! Valt me erg mee. Nog steeds geinspireerd, niet verwacht. Sterk songmateriaal en met Passie gebracht.

avatar van Heer Hendrik
4,0
Ik begrijp de negatieve reacties op dit album niet . Dit album vergelijken met het eerdere werk is het spreekwoordelijke appels met peren vergelijken.
ten eerste zit er 14 jaar tussen. Ten tweede zijn de muzikanten anders op 1,5 man na dan. ten derde: de productie van muziek is in die jaren verandert. En het laatste en zeker niet het onbelangrijkste. Axl is ouder geworden en misschien ook wel verstandiger. Dus het recalcitrante en obstinate is er niet meer. Een groepje ongeregelde muzikanten zorgden destijds voor een opschudding in de muziekwereld. Geboden, verboden en tabboes lapten ze allemaal aan hun laars.
Hotelkamers aan gort slaan, Te laat komen op concerten, ruzie met de pers etc...Dat was voor hun het rock and roll bestaan Goedkeuren doe ik het niet, maar de muziek wel want die was werelds en bleef met gemak overeind staan.

Op dit album staan echt mooie nummers als: Sorry, There was a time, If the world en Street of dreams.

Dus beluister dit album eens objectief en ga het niet vergelijken met het eerdere werk en laat je dan verrassen

avatar van freakey
2,5
Waarom dit dan niet uitgebracht als bv. Axl Rose Band, dan krijg je die vergelijking niet zo snel... te laat komen e.d. doen ze nog steeds hoor...

avatar van Dungeon
En snuiven vast ook

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 11:06 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 11:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.