MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Guns N' Roses - Chinese Democracy (2008)

mijn stem
2,84 (384)
384 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Geffen

  1. Chinese Democracy (4:43)
  2. Shackler's Revenge (3:37)
  3. Better (4:59)
  4. Street of Dreams (5:01)
  5. If the World (5:10)
  6. There Was a Time (6:41)
  7. Catcher in the Rye (6:07)
  8. Scraped (3:41)
  9. Riad N' the Bedouins (4:10)
  10. Sorry (6:26)
  11. I.R.S. (4:22)
  12. Madagascar (6:07)
  13. This I Love (6:39)
  14. Prostitute (6:30)
totale tijdsduur: 1:14:13
zoeken in:
avatar van Eddie
3,5
Ducoz schreef:
(quote)


En bij G'NR Axl en Dizzy..


Lars en James hebben metallica opgericht, Dizzy is pas tijdens de opnames van UYI bij de band gekomen.

avatar
Rizz
hectometersnor schreef:
(quote)


Dan begrijp ik niet zo goed dat jij hem 3,5 ster geeft.


Vanwege de keren dat ik hem luister. Dan geniet ik er erg van.
Als een album mij op momenten erg kan vermaken, en op andere willekeurige momenten totaal niet, krijgt die maxi een 3.5 van mij

avatar
0,5
Groot GNR fan. Tot dit album. Zonder vooroordelen 1 keer beluisterd met moeite. Echt niks kunnen ontdekken waardoor ik het nog een keer zou willen beluisteren. Axl klinkt niet, nummers zijn waardeloos en de nieuwe gitaarvirtuoos in de groep heb ik niet van kunnen genieten. Een 2e keer luisteren gaat niet komen helaas. 0.5/5

avatar
Rizz
Solo album van Slash al geluisterd? Misschien dat je die meer kunt waarderen. Komt imo meer in de buurt van Old Guns.

avatar van west
4,0
Stuck schreef:
Groot GNR fan. Tot dit album. Zonder vooroordelen 1 keer beluisterd met moeite. Echt niks kunnen ontdekken waardoor ik het nog een keer zou willen beluisteren. Axl klinkt niet, nummers zijn waardeloos en de nieuwe gitaarvirtuoos in de groep heb ik niet van kunnen genieten. Een 2e keer luisteren gaat niet komen helaas. 0.5/5


Ik kan jouw geen groot GNR fan vinden als jij dit echt niks vindt en het 0,5* geeft. Dat is een ouderwetse 1: dat cijfer geef je mogelijk aan Jan Smit of de oude BZN, maar volgens mij niet aan dit rock album. En zover van de vroegere succesnummers staan heel wat tracks op dit album niet.

avatar van west
4,0
Disposable_Teen schreef:
Ik (als echte GnR fan) wachtte al jaren op ''de'' cd, en toen hij uiteindelijk uitkwam heb ik hem onmiddelijk gekocht. En ik moet zeggen, hij valt mij heel erg mee. Ik had gedacht dat Guns zonder Slash weinig meer was, maar ik vind als ik naar deze cd luister dat wel meevallen..
Er staan heel wat nummers op die (na een paar keer luisteren) mij wel aanspraken, en ik vindt het zeker geen slechte cd! Maar zo goed als ze vroeger waren zullen ze denk ik niet meer worden.


Deze recensie van een echte GNR fan kan ik beter volgen.

avatar
Rizz
west schreef:
(quote)


Ik kan jouw geen groot GNR fan vinden als jij dit echt niks vindt en het 0,5* geeft. Dat is een ouderwetse 1: dat cijfer geef je mogelijk aan Jan Smit of de oude BZN, maar volgens mij niet aan dit rock album. En zover van de vroegere succesnummers staan heel wat tracks op dit album niet.


Dat is natuurlijk wel echt bullshit wat je nu zegt.
Een 0.5 of een 1 geef je voor een album dat je ontzettend kut vindt en als hij dit album super kut vindt mag hij dat vinden. Of het nou een rockalbum is of een plaat van Jan Smit.
Ten tweede bepaal jij niet of iemand een groot Gn'R fan is of niet, (het is daarnaast een ook wat zinloze opmerking) veel mensen zijn het er nou eenmaal over eens dat deze band heel andere muziek maakt dan dat die eerder deed, dus the fuck?? Hij mag toch teleurgesteld zijn en verlangen naar de Guns N' Roses die hij goed vond? Zoals zoveel en het zijn allemaal enorme fans. Ik ben een groot fan van de Rolling Stones, maar ook zij hebben klote albums gemaakt, maakt mij dat tot een minder grote fan?
Nee, een groot fan voor hun betere werk.
Als dit album je helemaal niet ligt, betekent het niet meteen dat je geen echte fan bent, maar een fan van het echte Guns N' Roses en niet van deze overgeproduceerde herrie van eersteklas eikel Rose waar de clichés je je om de oren vliegen.

avatar van Rogyros
2,0
west schreef:
(quote)


Ik kan jouw geen groot GNR fan vinden als jij dit echt niks vindt en het 0,5* geeft. Dat is een ouderwetse 1: dat cijfer geef je mogelijk aan Jan Smit of de oude BZN, maar volgens mij niet aan dit rock album. En zover van de vroegere succesnummers staan heel wat tracks op dit album niet.

Ik was toch ook altijd erg gecharmeerd van GnR. Maar langs de lat van GnR van weleer slaat dit album wat mij betreft echt nergens op. De kenmerkende geweldige krijs van Axl is een kopstem geworden omdat hij er niet meer op zijn ouderwetse kenmerkende manier bij komt. De nummers zelf spreken mij ook niet aan. Er valt voor mij gewoon weinig te genieten.

Om iemand (Stuck) die zich een groot GnR fan noemt af te schilderen als iemand die geen groot fan is omdat hij dit album niets vindt, dat vind ik wel een zwaktebod. Nu zal een 0,5 misschien ook te maken hebben met een stukje teleurstelling, maar waarom mag een echte GnR fan dit album niet gewoon vreselijk ruk vinden? Dat zou betekenen dat een fan niet kritisch mag zijn op de muziek die de band uitbrengt. Onzin wat mij betreft.

avatar van rafke pafke
2,0
west schreef:
Ik kan jouw geen groot GNR fan vinden als jij dit echt niks vindt en het 0,5* geeft. Dat is een ouderwetse 1: dat cijfer geef je mogelijk aan Jan Smit of de oude BZN, maar volgens mij niet aan dit rock album. En zover van de vroegere succesnummers staan heel wat tracks op dit album niet.


Haha, wat een nonsens!

Ik ken alles van deze band van Appetite... tot Spaghetti. Niet alles vind ik van een evenhoog niveau maar de uitschieters behoren naar mijn gevoel wel tot het beste wat rock te bieden had eind jaren 80 / begin jaren 90. En Slash is één van mijn helden.

Maar dit album, nee, totale miskleun als je het mij vraagt. Weg is het uit de losse pols spel, die heerlijke bluesy feel en vloeiende melodieën en solo's. En dan die stem...

avatar van Maartenn
3,0
Maartenn (crew)
In aanloop naar zondag deze plaat ook maar even op de kop getikt - iets wat ik zo lang mogelijk heb willen uitstellen vanwege de verwachte teleurstelling - en vandaag zijn eerste luisterbeurt gegeven.

Er zijn een paar dingen die gelijk opvallen. Als eerste het bij vlagen 'klinische' geluid van de gitaar. Het klinkt alsof een normale rif dertig keer uit elkaar is gehaald en weer in elkaar is gezet met hier en daar wat is opgepoetst. Het ruwe geluid van de 'oude' Guns verdwijnt hier door; een misser.

Ook de rockballads - iets wat in mijn optiek door Guns is geperfectioneerd op de UYI reeks - klinken lang niet meer zo oprecht als ze in de jaren '90 konden. Het klinkt eerder geforceerd.

Niet een misser is de immer herkenbare stem van Axl. Hij klinkt nog altijd als een gammele roestbak die kan uithalen als een opgevoerde stofzuiger; heerlijk.

Maar goed; dit was natuurlijk nog maar een eerste indruk. Een 4.5 zal het sowieso niet worden west. Daar is dit objectief gezien natuurlijk veel te ondermaats voor .

avatar van west
4,0
Rogyros schreef:
(quote)

Om iemand (Stuck) die zich een groot GnR fan noemt af te schilderen als iemand die geen groot fan is omdat hij dit album niets vindt, dat vind ik wel een zwaktebod. Nu zal een 0,5 misschien ook te maken hebben met een stukje teleurstelling, maar waarom mag een echte GnR fan dit album niet gewoon vreselijk ruk vinden? Dat zou betekenen dat een fan niet kritisch mag zijn op de muziek die de band uitbrengt. Onzin wat mij betreft.



Ik heb nou eenmaal een ontzettende hekel aan mensen die een 0,5* aan een album geven, oftewel: nog veel erger dan absolute bagger. Dat gaat toch nergens over? Zo walgelijk slecht is dit nou ook weer niet. Op zo'n manier verpest je het voor de rest op Musicmeter, vind ik.

Ik vind helemaal niet, dat een fan niet kritisch mag zijn op de muziek die de band uitbrengt. Integendeel: meestal is het andersom en krijg ik reacties van fans omdat ik te kritisch ben. Dus vooral kritisch zijn, lijkt mij.
Toevallig vind ik dit album heel aardig. De songs staan als een huis, ik vind Axl wel goed zingen en ook de uitvoering is meestal prima. Zo ver van het kwaliteitsniveau van de oude Guns staat dit niet, in ieder geval niet als van 0,5 tot 5,0*. Natuurlijk doet Slash niet mee, maar ja, daar moet je dan maar zijn solo cd voor kopen. Die is ook niet verkeerd.

avatar van ozwald
4,0
kan er een eind in meegaan. deze plaat een 0,5 geven heeft meer weg van bashen dan van een oprechte beoordeling.

maar goed, ieder zn meug, zou me er niet al te druk over maken West.

avatar van Rogyros
2,0
@ West:
Ik geef dit album ook geen 0,5, dat vind ik idd wat overdreven. Maar dat is ieders eigen keuze (voor een groot deel zal dat ook teleurstelling zijn) en staat het los van de vraag of iemand fan is. Dat kan hij alleen zelf beoordelen.

Voor mij is de reden dat ik dit album niet goed vind, niet omdat Slash niet meedoet. Slash is natuurlijk wel een gemis, maar Axl's dramatische zang (daar zijn jij en ik het duidelijk niet over eens, maar je moet toch met me eens zijn dat zijn zang op zijn UYI albums en Appetite toch aanmerkelijk krachtiger en overtuigender is?) en de zwakte van de songs (daar zijn jij en ik het ook niet over eens) zelf zijn de reden dat ik 2 sterren geef. Hoger wordt hij voor mij ook niet. Nu ga ik dit album ook niet meer snel luisteren.

avatar van west
4,0
Rogyros schreef:
@ West:
Ik geef dit album ook geen 0,5, dat vind ik idd wat overdreven. Maar dat is ieders eigen keuze (voor een groot deel zal dat ook teleurstelling zijn) en staat het los van de vraag of iemand fan is. Dat kan hij alleen zelf beoordelen.


Ik vind dat als je zo volkomen respectloos omgaat met de muziek van de band waar je fan van zegt te zijn, je dat niet waar maakt. En daarnaast ga je met een 0,5 waardeoordeel met weinig respect om met Musicmeter en zijn users. Ik kan zo'n oordeel niet bepaald serieus nemen.

Jij geeft mij duidelijk aan wat je minder vindt aan dit album, we verschillen inderdaad gewoon van mening. Hoewel Axl inderdaad minder krachtig zingt dan op Appetite, daar heb je gelijk in. Ik begrijp dus prima jouw 2,0* voor dit album. Zo doe je dat toch hier?

avatar van Rogyros
2,0
Oke, jouw argumenten begrijp ik. Ik zeg niet dat ik ze allemaal ook overneem, maar ik begrijp goed wat je bedoelt en vind wel dat je een punt hebt.

avatar van Ducoz
3,0
Ik begin het juist weer een steen goed album te vinden, het is toch stiekem wel een meester werkje, dat alleen(zonder de oude invloeden van bandleden) door Axl is geschreven, dus Axl kon dit album volledig naar zijn hand zetten.

Nou heeft hij de pech dat alle rauwheid er met de jaren uit is geslipt, waar Axl qua stem(weer) beter werd, deste minder er van de tracks over bleef(qua mixen).

Zet het geluid eens vol aan, op volume 20 of iets dergelijks, luister dan eens naar de gitaar partijen, HELEMAAL niets mis mee.

Ik blijf van mening dat in ieder geval 1/3e van deze stemen OEH IK MIS SLASH stemmen zijn.

Het album verdient, naar mijn mening op z'n minst een 3*

waar ik hem 4,5 sterren geef

avatar
Rizz
Persoonlijk mis ik Slash niet, ben de afgelopen maanden doodgegooid door die 'krijg Slash zo vaak mogelijk in het nieuws' campagne, maar de nummers gaan me gewoon snel vervelen.
Ik heb dit album altijd geluisterd alsof ik naar een debuterende band luisterde, onbevooroordeeld, en was in het begin erg enthousiast, maar ik kan gewoon niet lang tegen die enorme overproductie, die gladheid, die perfectie. Ik hou van rauwheid en dat mis ik.
2 sterren omdat ik Axl Rose hoor zingen en sommige stukken erg lekker zijn.

*Daarbij wil ik nog even melden dat de nummers op dit album sterker zijn dan op het solo-album van Slash, veel interessanter, minder simpel, emotioneler, oprechter etc. Maar het had zoveel beter kunnen zijn als ze het rauw hadden gelaten en minder glad.

avatar
5,0
Ik ben het helemaal met Rizz eens maar geef deze toch 4.5 ster.
''Prostitute'' is toch gewoon een wereldnummer, hoort zeker in mijn top 10 beste Gn'R songs.
Het album is enorm kleurrijk en sfeervol, er blijft veel aan te ontdekken en er staan gewoon veel goede nummers op, geen enkele mindere vind ik, miss alleen Catcher in the Rye.
Ben alleen altijd al van mening geweest dat veel van de demo-versies beter waren dan de uiteindelijke, vooral ''There was a Time''.

avatar
Rijnes
Ik beluister dit album laatste tijd erg veel en snap totaal niet waar alle negatieve stemmen vandaan komen! Het is andere muziek dan Guns N' Roses eerst maakte, duidelijk, maar is dat per sé slecht? Ik geef 'm een dikke 4,5 ster!

avatar van Ducoz
3,0
Inderdaad, anders maar toch zeer goed!

Wat vinden jullie er trouwens van dat Duff weer mee speelde met Guns?

avatar
Rizz
Het geeft hoop, en ik hoop op meer

avatar van L_T_B
Berichten over een nieuw album verplaatst naar Guns N\' Roses

avatar
This I Love is een schitterend nummer !

avatar van Ducoz
3,0
Dat klopt, er staan ook nog wel meer mooie nummers op, luister bijvoorbeeld ook eens naar Prostitute, mooi nummer. Alleen is Axl niet 100% bij stem, laten we zeggen 70%.. helaas

avatar
slash = guns n roses

avatar van Ducoz
3,0
Ben ik het niet mee eens, een DJ Ashba speelt de zelfde lijnen net zo goed als ene Saul Hudson
Daarbij is de solocarriere van Slash ook niet denderend en schrijft ook meneer Hudson maar matige songs tot zelfs pop songs.
De line up tijdens deze CHinese Democracy plaat was gewoon erg ongelukkig(zie rock in rio 3), nu speelt de band live beter dan de oude band ooit deed. Dat wil niet zeggen dat de individuen beter zijn, de andere bandleden hadden achtergrond en attitude en roots. De nieuwe hebben dat ook wel maar toch op een ander niveau, denk je bijvoorbeeld in. Als Dj Ashba of Brian Mantina Nightrain in zet, zouden zij ooit van dit drankje hebben hoevel leven? Zullen zij ooit hebben gedroomd van een Paradijs stad? Hebben zij ooit alle mogelijke porno sterren in L.A. gedate?
Het is gewoon een andere band, des al niet te min zeg ik dat deze prima klinkt, en mij deze plaat zeker niet slecht in de oren klinkt. Hij is anders, de bluesy feel is weg, de boosheid is verdwenen, Axl is oud en volwassen geworden, in hoe verre dit op Axl gebied mogelijk is.
Axl = Guns N' Roses, dat laat hij met dit album merken maar laat dat ook met de tours merken.
Denk eens terug naar die goede oude tijd, met Slash Izzy Duff en Steven, als Axl niet kwam opdagen ging een GnR Gig ook niet door, dus of Slash Gn'R is betwijfel ik sterk, ik denk dat Izzy Guns N' Roses is en dat Axl op de tweede plek komt, Slash plaats ik op de laatste plaats, hij is goed, heeft fenomenale stukken gespeeld en ingespeeld op CD, maar zonder ene heer Izzy Stradlin is dit nooit mogeljk geweest, geen Paul Tobias die dat recht kon trekken en geen Dave Kushner(bij V.R.) die dat kon.
Guns N' Roses is een handels merk met de stem van Axl als kenmerk, gitaar partijen zijn te vervangen, dan heb ik het niet over de appearance. Dat maakt jou comment irrelevant

avatar van oceanvolta
4,5
Ik ben het grotendeels met Ducoz eens. Guns n' roses = Axl en Izzy op muzikaal vlak. Natuurlijk schreef en speelde Slash fantastische solo's maar die kan een ander ook prima spelen.
Op het vlak van uitstraling en performance is het toch een ander verhaal. Dan zijn het meer Axl en Slash. Vraag aan de gemiddelde dertiger naar GnR en hij of zij zal als eerste Slash en Axl noemen. Die gast met grote bos krullen met een peuk eronder, en die hoed.

Over dit album: ik vind vooral de bluesy solo's het sterke punt. Bijvoorbeeld van Catcher en TWAT.

avatar
khonnor
west schreef:

Ik heb nou eenmaal een ontzettende hekel aan mensen die een 0,5* aan een album geven, oftewel: nog veel erger dan absolute bagger. Dat gaat toch nergens over? Zo walgelijk slecht is dit nou ook weer niet. Op zo'n manier verpest je het voor de rest op Musicmeter, vind ik.

Ik vind helemaal niet, dat een fan niet kritisch mag zijn op de muziek die de band uitbrengt. Integendeel: meestal is het andersom en krijg ik reacties van fans omdat ik te kritisch ben. Dus vooral kritisch zijn, lijkt mij.
Toevallig vind ik dit album heel aardig. De songs staan als een huis, ik vind Axl wel goed zingen en ook de uitvoering is meestal prima. Zo ver van het kwaliteitsniveau van de oude Guns staat dit niet, in ieder geval niet als van 0,5 tot 5,0*. Natuurlijk doet Slash niet mee, maar ja, daar moet je dan maar zijn solo cd voor kopen. Die is ook niet verkeerd.

jij vindt nogal veel, lijkt me....

ik zal je dan eens zeggen wat ik hier van vind: dit is de absolute bodem, de nulmeridiaan wat mottigheid betreft, een muzikaal dieptepunt, een bodempunt zo u wilt. dit verdient niet meer dan een dikke nul. niks enthousiasme, spontaniteit of emotie te bespeuren. alles dichtgeplamuurd of weggepolijst. en dan nog eens die vreselijke blikken gecomprimeerde sound. bweurk... *kotssmileys* krijg je er gratis bij.

15 miljoen spenderen aan een plaat die nauwelijks enige muzikale of andere relevantie heeft lijkt me trouwens een beetje decadent.

tenslotte: ik was ooit dik fan van g 'n r. ik heb appetite en de twee illusions nog altijd in de platenkast staan en kan nu nog best genieten van het gekeelde varkensgeluid van axl, in combinatie met de solo's van slash en het basspel van duff mckagan.

avatar van Edwynn
2,0
Okay. Point taken. En nu de beslissende 0,5 ster nog even geven

Dat gecomprimeerde, compleet van alle spontaniteit ontdane geluid, hekel ik ook. Iemand moet eens tegen Rose roepen dat hij niet meer dan 3 weken heeft om een plaat op te nemen. Op straffe van een maand geen coke of heroïne. Dat zal hem leren.
Misschien krijgen we dan nog eens een ding met dezelfde energie als Appetite For Destruction.

avatar
MindRuler
west schreef:
daarnaast ga je met een 0,5 waardeoordeel met weinig respect om met Musicmeter en zijn users. Ik kan zo'n oordeel niet bepaald serieus nemen.

Sorry maar dit slaat nergens op. Je kan een waarde geven tussen de 0,5 en de 5 sterren.
Waarom zou die laagste waarde dan niet mogen gegeven worden voor waardeloze albums?
Welke musicmeter user heeft daar trouwens last van? Indien iemand zich persoonlijk aangevallen voelt als zijn of haar lievelingsalbum slechts 0,5 sterren krijgt, stel ik mij toch vragen bij het relativeringsvermogen van dergelijke users.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.