Gordon - A Song for You (2008)

Label: Rodeo

1. Je Vous Aime (3:48)
  2. Stayin' Alive (3:55)

met Nathalie Makoma

3. All I Need Is Time (3:46)
  4. Love Really Hurts Without You (3:22)
  5. A Song for You (2:56)
  6. If You Were My Woman (4:38)
  7. Sugar Baby Love (3:25)
  8. Love on the Rocks (4:10)
  9. Never Too Much (3:53)
  10. Put Your Hand in the Hand (3:46)
  11. Thank You Master for My Soul (4:53)
  12. This Christmas (5:59)

met Lisa, Amy & Shelley

avatar van LucM
Kun je uitzoeken wie al dan niet het album volledig heeft beluisterd, MJ_DA_MAN? Er zijn trouwens tal van 0,5-stemmers die hun stem motiveren. Stemmen voor de releasedatum verwijderen, daar ga ik wel mee akkoord. Muziekbeoordelingen zijn trouwens altijd subjectief.
Ik denk trouwens niet dat Gordon zich druk maakt om een 0,5-stem meer of minder op MuMe. Als zijn album maar goed verkoopt!
Zelf heb ik maar twee nummers beluisterd (via internet) en ik hoef de rest niet te horen.

LucM schreef:
Dat weet ik (vandaar dat ik 15 mensen zei), maar wellicht geeft een aantal dan geen haatstem meer na dat (soort van) seintje. Het is maar een ideetje.
Muziekbeoordelingen zijn trouwens altijd subjectief.
Je hebt gelijk, ik haal die woorden tevaak door elkaar .

Aloanator
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee dat een heleboel mensen dit 0.5* geven. Deze muziek kan niet serieus worden genomen, dus de stemmen ook niet. Ik stem er maar niet op, want het is tegen mijn principes om voor een album te stemmen wat je niet in z'n geheel hebt gehoort. Maar ik schat dat mijn stem maximaal 1.5* zou zijn. In het uiterste geval dan.

avatar van platedraaier
Ik begrijp niet zo goed waar jij je druk om maakt MJ_DA_MAN
Je hebt zo`n beetje alle hitzones 0,5* gegeven. Dat is dan wel prima ofzo?

Nogmaals, Gordon doet hier een poging om een serieuze soulplaat te maken. Wat mij betreft heb ik hem een kans gegeven, de cd beluisterd(meerdere keren) en dit erg slecht bevonden. Echt heel erg slecht dus. Slechter dan dit heb ik zelden gehoord.

Ik begrijp niet zo goed waar jij je druk om maakt MJ_DA_MAN
Je hebt zo`n beetje alle hitzones 0,5* gegeven. Dat is dan wel prima ofzo?
Eerst lezen, dan reageren: ik heb het over het ''feit'' dat een groot deel van degenen die deze plaat met een 0,5* hebben beoordeeld het album (bij lange na) niet kennen maar puur stemmen op de persoon Gordon. En van die Hitzones ken ik alle nummers helaas (gelukkig staat op mijn nieuwe werk nooit de radio aan), anders stem ik namelijk niet.

Maar ik heb tegen een stem als die van jou ook niks, gezien jij namelijk gewoon zegt waarom het zo kut is en dat je de plaat tenminste hebt gehoord.

avatar van kaztor
platedraaier schreef:
Ach, op het cd hoesje staat het wel goed.

Hmm, vreemd...

Nou, als dat zo is dan staat m'n opmerking wel 'een beetje dom' en neem ik het bij deze terug.

Je hebt zo`n beetje alle hitzones 0,5* gegeven. Dat is dan wel prima ofzo?

Veel mensen horen die dagelijks.

avatar van scar13
Ik kan niet geloven dat deze slechte shit 3 sterren in de veronica gids krijgt..

avatar van kaztor
Veronica Gids is nou niet bepaald Mojo.

avatar van Dutchi

6. If You Were My Woman
Jammer is dat... wees dan eerlijk
Hahaha

avatar van PEN15
Ik vind dit een trieste ontwikkeling. Ik probeer naar woorden te zoeken, maar het lukt me gewoon niet. Hoe kan het dat er tegenwoordig hele platen worden volgegooid met covers, het is kennelijk aan de orde van de dag.

Toen ik wel eens die cover hoorde van Geri Haliwell, van it;s raining men zei die discjockey het heel treffend. "Ze neemt de cover van dit liedje voor haar rekening". Dus coveren wordt gewoon gezien als, voor je rekening nemen. Alsof het een bijzondere prestatie is.

De laatste tijd vertrouw ik niets meer. Als ik iets nieuws hoor gooi ik het eerst door de coverdatabaseproject zoekmachine. Zo ver zijn we al afgegleden en hoe lang nog voordat die hele muziekwereld in een vrije val terecht raakt en er hele platen van Prince en Cindy Lauper helemaal worden overgezongen, carbon copy, technotrance hip dancebeatje er bij, naam eronder en huppakeee de bakken in, want de onwetenden kopen het toch wel. Hoe lang nog voor dit gaat gebeuren, want het gaat echt een keer komen. Ik heb nog niks over die hele Gordon gezegd, maar wees eerlijk. Als een artiest niet zelf zijn liedjes wil en kan schrijven en aankomt met een hele covercd, dan verdient hij toch technisch gezien niet meer dan een 0,5? Op zijn minst uit principe en uit protest.

Hahahaha gemiddelde van 0,74 Weet haast zeker dat 75% dit album niet eens geluisterd heeft, maar gewoon een 0,5 ster erop gooit , en terecht

avatar van Angelo
Wat slecht dat mensen 0,5* geven, 'gewoon' omdat het Gordon is. Dit album is dan wel een cover album maar het is zeker geen slechte. Zijn versie van 'All I need is time' (origineeel = Gladys Knight & The Pips) is werkelijk prachtig (!), maar ook 'Put your hand in the hand', 'Love really hurts without you' en 'If you were my woman' zijn ook erg goed.

Sterker nog, normaal gesproken zijn covers zó über-slecht dat je er niet naar kunt luisteren, maar dit album luistert echt makkelijk weg. Als zanger klinkt Gordon ook nog prima op dit album - zijn stem vind ik persoonlijk stukken, maar dan ook stukken beter dan zijn collega's Jeroen, René en Gerard.

3,5* sterren voor dit album is dan ook zeker op z'n plaats.

Dit album (en Gordon's stem op dit album) verdienen zeker meer credit dan dat ze nu krijgen.

Joy
slechter als dit kom je ze nie snel tegen

lekker wegluisteren is niet per definitie een garantie voor kwaliteit, integendeel

air
hij is zo gewoon gebleven. saai he?
hij kan mooi zingen , het komt aleen zo beroerd z"n strot uit

avatar van bikkel2
Ik vind het moeilijk dit soort gevallen . Gordon moet het al lang niet meer van zijn loopbaan als zanger hebben . Ik vind het ook geen grootse vocalist . De R&B trucjes met die enge hoge gilletjes kennen we nu wel . Een slecht vocalist is het ook niet . Maar Gordon zou nu als beginnend zanger waarschijnlijk niet meer ontdekt worden .
De man is nu vooral als jurylid en quizmaster aan de gang , het project Los Angeles daargelaten .
Dit is een album waar Gordon vooral in de songkeuze niet gelukkig is geweest . Het voegt niets toe , het is allemaal veel te gelikt en nergens wordt het origineel overtroffen .
Misschien een leuk album om te maken , maar feitelijk voor het publiek een tamelijk overbodig gebeuren .

avatar van Ernie Ball
Ik kwam dit album toevallig tegen en heb Sugar baby Love maar eens opgezocht op YouTube. Drama dus. Toch ben ik blij dat hij dit album heeft gemaakt. Nu hebben wij MuMe nerds tenminste iets waar we het allemaal over eens zijn. En waar we onze negatieve emoties op kunnen botvieren. En dat scheelt weer 0,5 sterren beoordelingen op albums die ik wél goed vind...

avatar van Gloeilamp
Haha ik heb deze plaat nog beluisterd ook, dat ik niet stem komt door het feit dat ik een 0,5 nog te hoog vind voor deze rommel.
Had eerlijk gezegd ook niet veel meer verwacht, maar het was leuk geweest

avatar van harm1985
platedraaier schreef:
Ik kan je vertellen, toen het derde nummer "Staying Alive" voorbij kwam, piste ik bijna in m`n broek van het lachen. Dit kun je de mensheid echt niet aandoen. Zoooo slecht dit.

En dat wekt mijn nieuwsgierigheid natuurlijk... en helaas moet ik je geheel gelijk geven. Gordon is een ERG beperkte zanger, dat blijkt wel. Dat accent ook...

avatar van bikkel2
Tja , en in al die talentenjachten doet hij zich praktisch voor als iemand die het zingen en peformen uitgevonden heeft .
Echt een hekel heb ik trouwens niet aan hem . Hij kan wel komisch uit de hoek komen , maar dit gehoord hebbende kan je toch niet anders concluderen dat Gordon een beperkt artiest is .
met die mannen van Los Angeles kan hij zich vastklampen , dat zijn allemaal geschoolde jongens .
In zo'n gelegenheid komt hij beter voor de dag .

0,5
Gordon is a sorry excuse for a human being

avatar van HammerHead

Heb je inhoudelijk ook nog wat te melden (zie ook je buitengewoon scherpzinnige opmerkingen bij andere Nederlandse artiesten), of houdt je het voorlopig bij het bekrachtigen van je username?

avatar van jailhouserocker1
Helemaal mee eens Hammerhead.!

0,5
@Hammerhead (is dat een pasfoto?) + ja-knikkertje..waar is jullie review van het album? Ik kan hem nergens vinden..
Ben benieuwd wat jullie van deze wereldartiest vinden die ons op de kaart heeft gezet.
Laten we daarna even z'n hele oeuvre doorlopen. Je merkt wel dat hij gegroeid is in de loop der jaren. wooaaaaahhhhhh.

Ik vind van dit album vooral nummer 12 erg goed. Het is duet met meisjes van 8 jaar. Je moet er maar op komen.
Echt de klasse druipt ervan. Ook vind de productie van het album geslaagd. Kraakheldere gitaarsolo's en ook het drumgeluid is retestrak. Je hoort ook de verschillende productielagen als je met een koptelefoon luistert. Wat een genot.
Tekstueel zit dit album ook ijzersterk in elkaar. Ik heb de lyrics via internet opgezocht maar dat bewaar ik voor de volgende keer. Moeilijk om gelijk te bevatten maar zoooo goed.
Echt een topper dit album. Ik geef nog geen sterren want het is duidelijk een groeiplaat...
Is niet erg, dat had ik bij Portishead ook.

Nu graag jullie mening over dit album. Ik ben benieuwd hoe inhoudelijk jullie zijn.

avatar van HammerHead
Deze muziek interesseert mij uiteraard helemaal geen zier, beste man. Er zijn zoveel geweldige dingen gemaakt dat ik mijn tijd hiermee echt niet ga verdoen.

Ik ga er dus ook geen meninkjes, die ik alleen zelf uitermate grappig vind, bij lopen verkondigen. Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen.

0,5
Ah, je werkt bij de moraalpolitie. Je kijkt bij (B)- artiesten die je "geen sier interesseren" en kijkt of mensen er wel objectieve meningen op na houden en zeker geen one liners gebruiken.

avatar van HammerHead
Tja, als er in de updates ineens een stuk of vijf berichten van 1 user bij B-artiesten verschijnen valt dat nogal op. Je hebt er nog een hoop te gaan, dus ik zal je niet langer ophouden.

avatar van L_T_B
Thin Air! schreef:

Nee, dat ben ik.

Graag inhoudelijk reageren op dit (en andere) album(s) en graag ergens anders gaan trollen met je oh zo verheven muzieksmaak.

Thin Air! schreef:
Oke prima. Keep up the good work.
Hè bah, mensen met een tekort aan aandacht, dat ze dan vervolgens maar proberen te gaan scoren op het internet. En ''objectieve meningen''? Nou nou.

0,5
Ik was nog vergeten mijn score door te geven voor deze wereld cd : 0,5 sterren.
Succes met jullie rolmodel.

avatar van MJ_DA_MAN
Aandachtsbeker weer gevuld? Of moet/kan er nog wat bij?