The Blue Nile - Hats (1989)

4,05

Label: Linn

1. Over the Hillside (5:05)
  2. The Downtown Lights (6:29)
  3. Let's Go Out Tonight (5:16)
  4. Headlights on the Parade (6:16)
  5. From a Late Night Train (4:01)
  6. Seven A.M. (5:09)
  7. Saturday Night (6:27)
  8. Seven A.M. [Live in the Studio] * (4:48)
  9. Christmas * (5:05)
  10. Let's Go Out Tonight [Vocal 2] * (5:17)
  11. Saturday Night [Vocal 2, Early Mix] * (6:06)
  12. Headlights on the Parade [Live in Tennessee] * (6:20)
  13. The Wires Are Down * (5:41)
68 BERICHTEN
avatar van EttaJamesBrown
Ach, ik heb nog een tribute thuis waar zelfs Madonna een aardig liedje van Marvin doet...

avatar van Leptop
Ik heb net de originele (niet remaster) binnen en die klinkt geweldig. Zowel qua muziek, sfeer als productiematig. Ben blij met MuMe die me regelmatig aan nieuwe muziek helpt.

avatar van LucM
Het tweede album van The Blue Nile vind ik nog een stuk beter en ook evenwichtiger dan het al prima debuut. Erg fraaie sfeervolle en melancholieke songs van buitenaardse schoonheid waarin elektronica overheerst maar er ook plaats is voor strijkers, piano en gitaar. Warm en atmosferisch met indringende zang, een album die je niet koud laat, zeker op kille en grijze herfst- en winterdagen. Een album dat een beetje vergeten is maar verdient om uit het stof te worden gehaald om als klassieker te bestempelen.

En zo is het Luc. Prachtplaat....en dat zal het altijd blijven.

avatar van Misterfool
Een erg sterk popalbum vol met een bezwerende, melancholische klanken. Ik vind het met name erg positief dat de nummers voldoende tijd krijgen om rustig op te bouwen. Trouwens ook nog een best gevarieerd album, wat je niet gelijk verwacht bij een plaat die zich zo op een bepaalde sfeer richt. Het enige nadeel vind ik de ietwat klinische productie. Helaas hebben meer 80's albums dat. Gelukkig deert het weinig zolang het songmateriaal maar goed is. Deze plaat bevat veel prachtnummers. The Downtown Lights is zelfs ronduit geweldig!

Pracht album idd Misterfool.
Ik vind ondanks de electronische insteek de productie best warm eigenlijk.
De melanchonie komt heel sterk naar voren.
Mooi gekozen sounds overigens.

avatar van Chameleon Day
De perfecte Indian Summer plaat. Heerlijk!!

avatar van johan de witt
Op een koude winterdag past hij ook goed!
Hun beste album, dat zeker!