Sonic Youth - The Eternal (2009)

Alternatieve titel: Sonik Tooth Box

Label: Matador

1. Sacred Trickster (2:11)
  2. Anti-Orgasm (6:07)
  3. Leaky Lifeboat (For Gregory Corso) (3:32)
  4. Antenna (6:14)
  5. What We Know (3:54)
  6. Calming the Snake (3:36)
  7. Poison Arrow (3:43)
  8. Malibu Gas Station (5:39)
  9. Thunderclap for Bobby Pyn (2:39)
  10. No Way (3:52)
  11. Walkin Blue (5:21)
  12. Massage the History (9:43)
  13. Pay No Mind * (3:17)
  14. No Garage * (3:52)
  15. She Is Not Alone [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (4:02)
  16. The Sprawl [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (7:42)
  17. World Looks Red [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (4:19)
  18. Jams Run Free [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (3:52)
  19. Hey Joni [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (4:23)
  20. Silver Rocket [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (3:47)
  21. The Wonder [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (4:08)
  22. Hyperstation [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (5:50)
  23. Bull in the Heather [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (3:06)
  24. 100% [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (2:29)
  25. Making the Nature Scene [Live at Battery Park, NYC: July 4th 2008] * (3:42)
gd90 schreef:

en "best of SY-samenvatting" vind ik ook wat ver gezocht...

"Best-off SY samenvatting van de laatste 20 jaar". Belangrijke nuance.

avatar van gd90

"Best-off SY samenvatting van de laatste 20 jaar". Belangrijke nuance.

Misschien moet je die "best-off " er nog aflaten dan ben ik het eens (op Jet set trash ... en a thousand leaves na)

avatar van Horsepower
Oerdegelijke plaat van een band die al 25 jaar (!) aan de top staat. Verrassend is het allemaal niet meer, maar wie dergelijke nummers aflevert, speelt heel wat van die nieuwe "topbandjes" simpelweg naar huis. Wat een band!!

avatar van WesleyX16
Dit is toch hun minste album. En ik vind het niet erg dat ze na 30 jaar of zoiets zijn gestopt. Want de albums na Murray Street werden elke keer minder. En het voelde steeds meer als een herhalingsoefening met steeds weer mindere songs op een album. Gelukkig staan hier toch een aantal goede nummers op: Sacred Trickstar, Antenna, What We Know, Poison Arrow en een geweldige afsluiter: Massage to history.

Maar wat mij betreft zijn zij mijn Beatles, ook al zijn er nu zat artiesten waar ik nu veel liever naar luister.

Doc schreef:
Het is wat veilig, maar ze worden ook ouder he....... (net als ik trouwens....... ik trek die zeeen van noise en nerveus dissonant gefriemel ook stukken minder dan voorheen)

Wat mijn leeftijd betreft, kan ik mij hier helemaal bij aansluiten. Ik was een aantal jaren geleden op Pukkelpop en daar speelde Sleigh Bells. Ik vond hun sound helemaal top. Maar in de tent staan was toch iets teveel volume. Gelukkig kon ik buiten de tent staan en daar was een groot scherm, zodat ik op afstand toch van deze heerlijke muziek kon genieten. Want die 6 of 8 levensgrote speakers kon ik toch niet meer aan.

PS: Mijn CD bevat 12 nummers. Alles wat daarna komt staat niet op mijn CD.

avatar van Ernie
WesleyX16 schreef:

Voor mij hebben ze hun beste album juist gemaakt na Murray Street.
Sonic Nurse is perfectie van begin tot einde.

avatar van WesleyX16
Mijn favoriete periode is toch de jaren 80 en 90. En daar komen mijn favoriete albums vandaan. Maar deze en bijvoorbeeld Sonic Nurse zijn zeker de moeite waard.

avatar van philtuper
Slechte platen hebben ze gewoon niet gemaakt deze klasbakken. Mijn favoriete periode is de jaren '90 maar tijdens deze periode leerde ik deze band ook kennen. Is vaak doorslaggevend zoiets. Ook het latere werk en het eerdere werk vrij urgent, net als Sonic Youth natuurlijk altijd een urgente band is geweest. Voor iedere liefhebber van experimentele rock verplichte luisterkost. Godfathers.

avatar van Wickerman
Sonic Youth gaat er toch uit met een knaller. Deze plaat is scherp en rauw. Doet me toch iets meer dan de platen hier direct aan voorafgaand.

avatar van Yield
Laatste album van een schitterende band, mijn favoriete band, die tot de laatste noot zichzelf blijft en hier gewoon weer een uitstekend en herkenbaar album aflevert. Ik ben het niet eens met de kritiek dat het de laatste jaren bergafwaarts ging. Sonic Nurse was gewoon ijzersterk, en deze is dat ook. Verslavend en ontregelend, we gaan Sonic Youth missen. Gelukkig hebben we de albums voor altijd bij ons.