Depeche Mode - Sounds of the Universe (2009)

Pop / Electronic
Label: Mute

1. In Chains (6:53)
  2. Hole to Feed (3:59)
  3. Wrong (3:13)
  4. Fragile Tension (4:09)
  5. Little Soul (3:31)
  6. In Sympathy (4:54)
  7. Peace (4:29)
  8. Come Back (5:15)
  9. Spacewalker (1:53)
  10. Perfect (4:33)
  11. Miles Away / The Truth Is (4:14)
  12. Jezebel (4:41)
  13. Corrupt / Interlude #5 (8:58)
  14. Light * (4:44)
  15. The Sun and the Moon and the Stars * (4:41)
  16. Ghost * (6:26)
  17. Esque * (2:17)
  18. Oh Well * (6:02)
  19. Corrupt [Efdemin Remix] * (6:29)
  20. In Chains [Minilogue's Earth Remix] * (7:54)
  21. Little Soul [Thomas Fehlmann Flowing Ambient Mix] * (9:20)
  22. Jezebel [SixToes Remix] * (5:33)
  23. Perfect [Electronic Periodic's Dark Drone Mix] * (5:21)
  24. Wrong [Caspa Remix] * (5:04)
  25. Little 15 [Demo] * (4:16)
  26. Clean [Demo] * (3:42)
  27. Sweetest Perfection [Demo] * (3:23)
  28. Walking in My Shoes [Demo] * (3:22)
  29. I Feel You [Demo] * (4:03)
  30. Judas [Demo] * (3:25)
  31. Surrender [Demo] * (5:00)
  32. Only When I Lose Myself [Demo] * (5:22)
  33. Nothing's Impossible [Demo] * (5:02)
  34. Corrupt [Demo] * (4:41)
  35. Peace [Demo] * (4:33)
  36. Jezebel [Demo] * (4:38)
  37. Come Back [Demo] * (5:09)
  38. In Chains [Demo] * (4:33)
totale tijdsduur: 1:00:42 (3:05:42)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Dit weekend aangeschaft en pas 1 x beluisterd, m.a.w ik kan er nog niet veel over zeggen.
Over het algemeen stellen de heren mij zelden tot nooit teleur.

DreamHead
Heb het album net besteld bij CDwow voor 7,99. een koopje dus. Maar even over het album: Het nummer Wrong Vind ik fantastisch, vooral met bijbehorende muziekclip. Een meesterwerkje!
Rest van het album nog niet beluisterd, dus nog even wachten wanneer de cd op de mat valt.

avatar van Alicia
Het was even wennen, dit nieuwe album van Depeche Mode....maar wat een mooi album!

idd..absoluut goedgekeurd. dit is het eerste album van hen dat ik check. heb ook de best of 86-98, ken de singles van na die periode en ook een paar nummers uit hun beginjaren. heerlijk sfeertje op deze plaat...essentiële band in de popmuziek..binnen 3 weken zie ik ze live op pinkpop. gaat geweldig worden.

gerre schreef:
binnen 3 weken zie ik ze live op pinkpop. gaat geweldig worden.

Daar kan je hoe dan ook van uit gaan! Veel plezier!!!

Ik ga ze live bekijken op 5 juni in Duitsland, kan ook niet wachten!

Ik ga ze live bekijken op Werchter en ik kijk er ook erg naar uit.
Hopelijk spelen ze ook een aantal pittige nummers van hun vorige album PTA, zoals 'John the Revelator' , en 'A pain that I used to', en nog een aantal andere, ook ik kan dus niet wachten.

Lost Highway
Niet echt bijzonder naar Depeche Mode normen. Van alle albums die ik in huis heb van deze legendarische band is dit misschien wel de minste (op Exciter en de eerste twee na ben ik compleet). Qua sound merk ik weinig verschil met Playing The Angel, maar de songs zijn minder sterk dan bijvoorbeeld Pain That I'm Used To of Precious. De single Wrong blijft wel een hoogtepunt en behoort nu al tot de ultieme DM-klassiekers.

Luister dan nog maar eens Lost Highway. Ga niet echt akkoord,hehe. Wat vind je van In Chains bijvoorbeeld of Jezebel? Wrong vind ik juist een wat korte oppervlakkige song. Niettemin ideaal als hit.
Ik ben op dit moment trouwens enorm teleurgesteld dat ze op pinkpop maar 75 minuten spelen. Zijn ze daar gek geworden in Holland? Ik bedoel..zo'n cultband als Depeche Mode..

avatar van c-moon
'k deed gisteren nog eens een poging maar.. nee hoor...
Mijn negatief oordeel werd alleen maar bevestigd of moet ik zeggen, versterkt?!! Eigenlijk wel...

En '"Wrong" moet wel een van de meest ergerlijke "songs" zijn van de laatste JAREN... Jongens toch.. Wat een rommel: WRONG INDEED !

Behalve het onding dat "Wrong" is, hou ik het op een wel heel matig (ondermaatse) album van DM... En ik ga mijn stem (2) vooralsnog zeker niet verhogen...

jammer. Volgende keer beter....

avatar van djarend
Ben ook benieuwd, hoop wel dat de concerten doorgaan aangezien Dave Gahan is ingestort en iets aan zijn maag heeft, 4 concerten tot en met 21 mei zijn afgelast. Laatste concert was op 10 mei in Tel Aviv en toen speelden ze dit:
In Chains

Master And Servant
Strangelove

Encore #2
Personal Jesus
Waiting For The Night (Bare Version)

Leuke setlist...

Hoop dat Dave er snel weer bovenop komt!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Nou dit album heeft wat mij betreft niet veel luisterbeurten nodig hoor!!
Dikke 4 sterren voor Sounds Of The Universe, met uitzicht op meer. Wat een klasseband blijft dit toch, ze verrassen me elke keer weer op een positieve wijze.
Het begint met veel gebliep & gepiep met een Kraftwerk sausje, maar de opener In Chains is direct al een geweldig nummer, ook Fragile Tension, Peace, Jezebel en voor mij de kraker van het album Perfect zijn allemaal zeer de moeite waard.
De rest doet daar niet of nauwelijks voor onder.
Klasse heren!!!

avatar van Mjuman
Na twee weken en 10 speelbeurten echt nog niet overtuigd; de ene keer vind ik het ok, de andere keer vind ik het crap. Vind hbet asl album waarschijnlijk minder gebalanceerd dan PTA; dat albumtrod me vanaf den beginne.

Vrees dat het kwartje niet gaat vallen - vooralsnog geen waardering.

avatar van joyce19791
Ik ben toch aangenaam verrast door deze plaat.
"Wrong" vond ik al heel behoorlijk, maar toch verwachte ik dat het hele album tegen zou gaan vallen.
Echt van mijn stoel geblazen werd ik niet, maar een zeer ruime voldoende scoren de heren wel: 3.5***.

avatar van Olivia
Het doet me meer denken aan PTA qua geluid. Ik had zoiets al een beetje verwacht na het horen van Wrong. Maar het album spreekt me best wel aan eigenlijk. Misschen is 't niet zo sterk als de echte DM-classics, maar ik merk dat ik erin begin te komen.
Favoriete nrs:
In Sympathy, Fragile Tension, Miles Away en Perfect. Maar vind de andere uptempo tracks als In Chains, Wrong en Hole to Feed ook zeer goed luisterbaar. Wat de rest betreft moet mijn hoofd er maar net naar staan.
3,5 *

avatar van barrett
Naast de single Wrong die zeker goed klinkt vind ik er weinig te beleven aan, naar mijn smaak msh iets teveel tracks die er op staan.

En daarnaast zit er niet echt een spanningslijn in vind ik, wat ik zeker mis, maar deze plaat zal ik zeker nog enkele malen beluisteren op mijn pc, maar echt blijven hangen zal hij toch niet doen vrees ik.

avatar van puppy
Ik kreeg dit album gratis bij een abonnement op de OOR (de special mét DVD nog wel).

Het is niet een heel bijzonder album, maar ook niet slecht. Er staan een aantal erg leuke nummers op, zoals In Chains, Wrong en Come Back.

3,5* voor dit album.

Kosinski
Zwak album, de neergaande lijn van Playing the Angel wordt hier verder doorgezet. Ultra was het laatste album van hoog niveau.
Het spannende is er al lang af.

avatar van Oona
Ik had er wat meer van verwacht. Dit album is niks vergeleken met al de rest wat ze uitbrachten... Slecht(er) album, maar ben nog steeds een grote fan. 20 juni ga ik ze live zien, het zal vast geweldig worden.
2.5*

avatar van foxhusky
Inmiddels heb ik dit album vele malen gehoord. En nog iedere keer hoor ik weer nieuwe dingen. Vandaag besluit ik om dit album te belonen met 5 ***** sterren. Ik kan namelijk niet één track vinden die ik iets minder goed vind. En dus verdient DM met dit album de maximale score van mij.

Ik kwam in aanraking met DM in 1981 met Speak & Spell. Die LP heb ik grijs gedraaid, zo ook de opvolger A Broken Frame uit 1982. Black Celebration uit 1986 kwam voor mij precies op het juiste moment, ik kon me persoonlijk goed identificeren met de teksten van dat album. Ook de daarop volgende albums kon ik blind kopen. Tot 1993... met Songs of Faith and Devotion was het flink schrikken. Het gitaargeweld voelde erg onwennig. Martin Gore met een gitaar in een clip vond ik maar ongeloofwaardig...

Hoewel ik de meeste nummers op Songs of Faith and Devotion goed kan waarderen, met name One Caress en Walking in My Shoes, was dit voorlopig het einde van DM voor mij. Ultra en Exciter konden mij niet boeien. Pas toen ik Precious van Playing the Angel uit 2005 hoorde, dacht ik: he, DM is terug...eindelijk.

Echt terug zijn ze pas met dit album Sounds of the Universe. Het vette, analoge synth-geluid is terug en dát is wat ik wil horen. Ook weten de heren mij te raken en te overtuigen met het stemgeluid, zowel van David als ook van Martin. Voor mij is dit album op dit moment hét album van 2009.

avatar van joetoe
ik heb inmiddels kaarten voor 30 november in Ahoy !!

UnknownPleasure
Images of broken light which
dance before me like a million eyes
That call me on and on across the universe

Peace lijkt hier wel erg op . Wel leuk nummer overigens

avatar van Mjuman
Ben er nog steeds niet uit met deze plaat; vrees dat C-Moon en Oona gelijk hebben: plaat pakt me niet. Wrong wil er ondertussen redelijk in, maar denk ook dat dat komt, omdat je dat nummer vaker hoort.

I.t .t. andere releases van dit moment (Bat for Lashes, Little Boots) pakt deze me niet zo als ik had gehoopt; ik vind het nog steeds een beetje een fletse plaat. PTA vind ik nog beter - en die vond ik al aan de lichte kant. DM live is natuurlijk een heel ander koekje, maar ja met die ticket-prijzen.

avatar van barrett
Voor de mensen die een duidelijkere blik willen krijgen over de bedoeling achter dit album, kijk zeker vanavond naar Canvas ( belgische zender) rond 23u45 want dan volgt er een documentaire met live fragmenten en interviews omtrend dit album.

Lijk mij in ieder geval een aanrader /

avatar van foxhusky
Bedankt Barret voor de tip. Ik heb de uitzending net gezien en was onder de indruk. Het album ga ik nog meer waarderen dan ik al deed.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Imho spijtig dat ze bij de making of wel zéér lang bleven stilstaan bij "Wrong".

CHIEP schreef:

Da's marketing

CHIEP schreef:

Ja dat viel idd enorm op, duidelijk dat het een marketing zet was. Maarja dat heb je toch altijd bij de making of.

avatar van foxhusky
Ik vond dat totaal niet spijtig. 'Wrong' vind ik een ijzersterk nummer en het was uiterst boeiend om te zien hoe dit stukje voor stukje werd bijgeschaafd tot het nummer zoals we nu kennen.

Gisteren op TW Classic begonnen zet met In Chains, zowat mijn favoriet van dit album. Ik heb massa's respect voor deze band. Een geluid voor de eeuwigheid..