Arcade Fire - Funeral (2004)

4,24
1951 stemmen

Canada
Label: Merge

1. Neighborhood #1 (Tunnels) (4:48)
  2. Neighborhood #2 (Laïka) (3:32)
  3. Une Année Sans Lumiere (3:41)
  4. Neighborhood #3 (Power Out) (5:13)
  5. Neighborhood #4 (7 Kettles) (4:50)
  6. Crown of Love (4:42)
  7. Wake Up (5:35)
  8. Haiti (4:07)
  9. Rebellion (Lies) (5:11)
  10. In the Backseat (6:20)
1149 BERICHTEN 16 MENINGEN

geplaatst: 17 januari, 14:27 uur [permalink]
Omsk schreef:
.........Toch zint me niets aan dit album, aan het hele blogotheque-sfeertje, aan het Franse gelul (welaan, het zijn Canadezen, zo'n ventje als Beirut spant natuurlijk helemaal de kroon), het dwangmatig willen bezingen van zeemeeuwen en schimmen - zing toch eens over echte dingen! En loop niet met je uitgestreken kop gericht op een vergeten tweesnarig instrument van je Moldaavse oma door een afgebladderd trappenhuis te zagen. Ik lieg niet. Die beelden heb ik gezien! Ze zingen in liften, in zolderkamers, ze zouden nog op een houtvlot zingen als hun ebbenhouten balalaika niet nat werd.......

Ben lichtelijk uitgeschakeld door een rug die nog niet zo'n zin in 2017 heeft en dan ga je gekke dingen doen, 35 pagina's lezen over een album dat je niet eens raakt bijvoorbeeld. Ik kwam iig tot pagina 19 onderaan waar ik echt voluit in de lach schoot. Thx Omsk namens een ouwe lul die AF echter nog steeds niet kan waarderen

(maar blijf ik het proberen en er glimpt hoop, er zijn nummers bij die groeien)

Mjuman
geplaatst: 17 januari, 15:30 uur [permalink]
Frenz schreef:

(maar blijf ik het proberen en er glimpt hoop, er zijn nummers bij die groeien)

Tuurlijk man, blijf nummers proberen, maar bedenk wel dat als je boven de 68 komt, je over de kop slaat en dat is heel slecht voor de oudere, gevoelige rug. 😎

Mocht 't nou nix worden kan je altijd nog kiezen voor een ander type vuur, het innerlijke vuur

geplaatst: 17 januari, 22:43 uur [permalink]
Geinig, The Crazy Horse zonder zijn zuiver zingende zanger, of geinig, beetje weird.

Nee, de lach die Omsk naar boven haalde zorgde er ook voor dat ik in Built To Spill gedoken ben.

avatar van Franck Maudit

geplaatst: 17 januari, 23:07 uur [permalink]
Ik snap sowieso voor geen meter die 'dit album krijgt een hoge score maar ik snap het niet'-attitude.
Boeit het jou niet? Luister dan iets anders. Wie waarde hecht aan cijfers komt inzake gevoelsmatige zaken bedrogen uit. Fuck die score. Alsof je jezelf moet verdedigen tegenover een getal. De wereld is al gek genoeg zonder.

avatar van dix
dix
geplaatst: 17 januari, 23:28 uur [permalink]
Cured schreef:
Ik vraag me af hoeveel 40+ ers dit album (zeer) goed vinden....ik denk niet veel.

Gekocht toen ie uitkwam ... ik was indertijd nét veertig geworden. Het kan dus zeker wel.

geplaatst: 18 januari, 00:05 uur [permalink]
Het gaat me zeker niet om een getal of een score, bij de exercitie om de talloze pagina's af te struinen gaat het me juist om het subjectieve en de inkadering. Een bijvangst is overigens ook dat ik (voor mij) nieuwe bands ontdek.

Mjuman
geplaatst: 18 januari, 11:37 uur [permalink]
Frenz schreef:

Daar zijn eenvoudigere methoden voor 😛

MuMe-exegese is nl een tijdrovende bezigheid. De verschillende jaarlijsten - zie ook het topic alhier - afstruinen en dan bijv beginnen bij hooggenoteerde albums die *niet* in meerdere lijsten staan, levert al meer op, dan wel in combinatie met eigen interesse en reputatie van lijstpostende site. Pitchfork is een site die mij erg weinig tips oplevert.

Zelf Arcade Fire leveren kennen via Neon Bible, dat ik louter om de intrigerende cover heb gekocht; vervolgens teruggeploegd en 'klant' gebleven.

avatar van Kronos
geplaatst: 18 januari, 16:03 uur [permalink]
dix schreef:

En waarom ook niet. Dit is toch gewoon popmuziek?

geplaatst: 18 januari, 16:55 uur [permalink]
Mjuman schreef:
....Daar zijn eenvoudigere methoden voor 😛......

I know, maar het heeft wel wat, zeker als je tijd hebt. Zo heb ik Neutral Milk Hotel (Oh Comely gaat nog steeds door merg en been) en eerder (via Alt-J herinner ik me) Sufjan Stevens gevonden.
Bovendien is het alleraardigst om de meningen door de tijd te zien veranderen en de tijdgeest te vangen die hier en daar doordruppelt.

Maar voornamelijk errug saai (een enkele creatieve scribent (of invalshoek) daargelaten): mijn favoriete track is die, nee die vind ik niks, ik vind die het leukiest, dat idee

Kronos, sommige hebben nog niet de rijpheid (en die heeft niets met leeftijd te maken) om in te zien dat openstaan voor iets nieuws niet hoeft op te houden nadat het brein gestopt is met groeien.