Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)

Label: Geffen

1. Welcome to the Jungle (4:32)
  2. It's So Easy (3:21)
  3. Nightrain (4:26)
  4. Out Ta Get Me (4:20)
  5. Mr. Brownstone (3:46)
  6. Paradise City (6:45)
  7. My Michelle (3:38)
  8. Think About You (3:49)
  9. Sweet Child O' Mine (5:54)
  10. You're Crazy (3:16)
  11. Anything Goes (3:25)
  12. Rocket Queen (6:14)
gaucho schreef:

Wel behoorlijk aan de prijs helaas: ik zie 'm zo snel aangeboden worden tussen de 33 en 40 euro. Nog even wachten...

Hier is 'ie te krijgen voor wat minder:
Appetite For Destruction (2LP 180g Audiophile Ltd. Vinyl Edition) [Vinyl LP] - Guns N' Roses: Amazon.de: Musik
APPETITE FOR DESTRUCTION (LIMITED AUDIOPHILE VINYL), GUNS N' ROSES, LP | PlatoMania (ook in de winkels)

lennon schreef:

Ben benieuwd naar de meningen over de bonus cd? Iemand die al gehoord?

Ik heb de 3 bonus cd's van de Super Deluxe editie gehoord. Vooral de moeite waard zijn cd 3 & 4 met the 1986 Sound City Session N' More, met name de tweede helft van cd 3 en geheel cd 4. CD 4 begint met 9 heerlijke rock n' roll nummers, daarna volgt een ruwe piano versie van November Rain die ik erg mooi vind, gevolgd door een setje akoestische versies. Op de 3 cd's staan ook b-sides, ep's, live songs, een paar onbekende songs en covers, zoals een sterke 'Heartbreak Hotel'...

Ik zou echter nooit de boxset kopen vanwege de belachelijke prijs voor 4 cd's, een blu-ray, boek en wat prullaria.

west schreef:
Vandaag uit en binnen de 'First Ever Album Remaster from Original Analog Tapes'. Dit op 2 LP's voor het beste geluid en dat krijg je. Het is echt fantastisch om dit geweldige album nu zo te kunnen horen. Als je ook maar iets geeft om deze plaat, dan moet je de 2018 vinyl versie hebben. Overigens ook nog eens heel mooi artwork.

Vandaag ook binnen gehad, en ik kan niks anders dan dit beamen, Fantastisch geluid, zeker vergeleken met de originele LP. En dat artwork, mooi. Veel aandacht aan besteed! Blij dat ik m toch heb gekocht.

Ik heb de 2 cd ook gekocht,maar cd 2 valt me vies tegen eerlijk gezegd.

De sound city sessions hebben niet het beste geluid, terwijl het wel interessante opnames zijn en de live opnames die daarop volgen zijn nog belabberder.

Deze had ik beter kunnen laten liggen.

avatar van Edwynn
Ja het moet allemaal niet te rudimentair worden natuurlijk.

Edwynn schreef:
Ja het moet allemaal niet te rudimentair worden natuurlijk.

Het is juist interessant, maar dit lijkt een bij elkaar geraapt zooitje..

lennon schreef:

Het is juist interessant, maar dit lijkt een bij elkaar geraapt zooitje..

Wat had je dan verwacht bij demo opnames?

Faalhaas schreef:

Wat had je dan verwacht bij demo opnames?

Ik ken veel betere demo opnames... Dit is over het algemeen ook nog eens slechte kwaliteit... Misschien teveel verwend door het Prince fan zijn. Die man zorgde er zelfs voor dat zijn demo's tip top in orde waren en eigenlijk al zo uitgebracht konden worden.

lennon schreef:

Guns N' Roses stond destijds bekend als de the most dangerous band on earth. En terecht denk ik als we alle verhalen over drank- en drugsmisbruik mogen geloven. Daar kun je geen gepolijste demo-opnames van verwachten toch? Ik vind het juist wel wat hebben dat rauwe.

Het rauwe vind ik ook juist heerlijk. Het gaat me meer om de opname kwaliteit.

lennon schreef:
Het rauwe vind ik ook juist heerlijk. Het gaat me meer om de opname kwaliteit.

Ok, ik heb er geen last van, je hoort alle instrumenten prima, alsof ze in je huiskamer staan te spelen. Dat het af en toe wat rammelt draagt juist bij aan de charme. Vind je de "live" nummers van Lies ook slecht klinken dan? Dat zijn namelijk opnames van dezelfde sessie met later ingemixt publiek.

Ja. Die skip ik ook altijd.

avatar van Pietro
Dankzij een oudere neef, een grote fan van deze band, kwam ik al vrij vroeg in aanraking met de muziek van Guns n’ Roses. Het zal ergens in 1990/91 geweest zijn, nog voor de release van het tweeluik Use Your Illusion. Ik kan me nog herinneren dat ik Paradise City als achtjarige knul helemaal geweldig vond, uiteraard nog niet wetend waar de teksten over handelden. Voor de rest staat me niet zo veel bij van deze eerste kennismaking, maar toen ik enkele jaren zelf genoeg zakgeld had werd Appetite for Destruction een van mijn eerste cd’s die ik kocht.

Gedurende mijn hele tienerjaren heb ik Appetite helemaal grijsgedraaid, maar daarna heb ik ‘m nog maar weinig opgezet. Vele jaren gingen voorbij, tot ik enkele maanden geleden besloot om ‘m weer eens te draaien. Dat werd een feest van herkenning, met als gevolg dat ik mijn beoordeling vehoogd heb. Met name de hits als Welcome to the Jungle, Sweet Child O’Mine en uiteraard Paradise City staan ruim 30 jaar later nog steeds als het spreekwoordelijke huis. Dat is naast de verfrissende, originele opzet ook te denken aan de karakteristieke zang van Axl en het enthousiasme van de band. Het allersterkste nummer is voor mij het epische Rocket Queen, dat rustig begint maar groots en meeslepend eindigt. Ook songs als Mr. Brownstone, Nightrain en Think About You behoren tot mijn favorieten, hoewel er eigenlijk geen enkel nummer in negatieve zin uitspringt.

Tekstueel hebben de songs niet zo veel om het lijf, maar dat zoek ik ook niet bij Guns n’ Roses. Nee, dit is een verfrissende plaat die de tand des tijds redelijk goed heeft doorstaan: 4*.