The Horrors - Primary Colours (2009)

Label: XL

1. Mirror's Image (4:51)
  2. Three Decades (2:50)
  3. Who Can Say (3:41)
  4. Do You Remember (3:28)
  5. New Ice Age (4:25)
  6. Scarlet Fields (4:43)
  7. I Only Think of You (7:07)
  8. I Can't Control Myself (3:28)
  9. Primary Colours (3:02)
  10. Sea Within a Sea (7:59)
avatar van kobe bryant fan
Redelijke plaat, de opener vind ik heerlijk.
Maar soms krijg ik een beetje het gevoel dat de synths het te veel overnemen.
Who Can Say is de tweede song die ik heb aangeduid. Jammer van Three Decades, Scarlet Fields en Primary Colours die vind ik wat minder. Maar voor de rest een aardige plaat.

avatar van hond racisme
Echt slecht eigenlijk, er zijn wat leuke gedetailleerde elementjes die het album nog van totale ondergang redden maar dit soort "indie pop rock" gedoe smaakt niet. Had al wel van the horrors gehoord, onder andere hun live concert op Pukkelpop even vanop tv gezien, maar blijkbaar te veel "verwachtingen", want dit is eigenlijk gewoon gejoel, gezang, gebrabbel...? Ik kom er zelf moeilijk uit.. .

avatar van Chameleon Day
Eigenlijk is alleen New Ice Age goed en voor herhaalde beluistering vatbaar....al is het (wat sound betreft) een rip-off van Bauhaus (In the Flat Field).

avatar van hond racisme
Ja, dat dacht ik tijdens de beluistering ook. Ik denk trouwens niet dat het echt een rip off is, maar het heeft er wel wat van weg. De rest is ook wat te upbeat en "huppel huppel" naar mijn zin.

avatar van Chameleon Day
Geen rip-off in de zin van: deuntje gejat, maar wat betreft klankbeeld (sound).

avatar van hond racisme
Had ik wel door hoor. Maar om naar rip off'en te wijzen als een nummer Bauhausy klinkt... Maar kan er wel inkomen, daarbij denk ik dat The Horrors wel ok zouden klinken als ze meer die richting op gingen. Het gaat trouwens over een nummer, geen album.

avatar van Mjuman
Ach eigenlijk zijn wel allemaal een rip-off van Adam of Eva. Vond The Horrors eerst wel fris en fuitig (en anders) totdat ik ze live zag spelen - toen was ik genezen: een bandje van de ontwerptafel za'k maar zeggen.

Heel anders dan de Poolapen - die zag ik ooit in het begin het podium van Tivoli opstappen zo met een blik van WTF are we doing here om vervolgens zowat de luchters van het plafond te spelen.

avatar van pdonidvie
Wat een onzin, al die slechte reacties hier. Dit is een topplaat met een dikke knipoog naar begin jaren tachtig. Lekker donker!

avatar van nightfriend
Goed en behoorlijk afwisselend album. Jammer van tracks 7 (lang!) en 8 die ik een stuk minder vind. De laatste twee nummers zijn dan weer wel erg goed, zodat het album wel met goede songs afsluit en dus de luisteraar (althans deze) bevredigd achterlaat.

front242
blijft straf deze lp geproducet door portishead

Een van de beste albums van de laatste 10 jaar

avatar van Bobbejaantje
De sound en songs spreken me aan, maar het is jammer dat de slechte zang de zaak verpest. Had een veel straffere plaat kunnen zijn met betere lead vocal. Niettemin entertainend.

Thekillers87327
Wauw, dat ik dit nog mag meemaken.
Horrors brengt de post-punk sound terug in een nieuw jasje! Al klinkt het een beetje bauhaus achtig, wat ten goede van hun spreekt.
New ice age is gewoon een orgasme