MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Eminem - Relapse (2009)

Alternatieve titel: Relapse: Refill

mijn stem
3,35 (454)
454 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Aftermath (II)

  1. Dr. West (Skit) (1:29)
  2. 3 A.M. (5:19)
  3. My Mom (5:19)
  4. Insane (3:01)
  5. Bagpipes from Baghdad (4:43)
  6. Hello (4:08)
  7. Tonya (Skit) (0:42)
  8. Same Song and Dance (4:06)
  9. We Made You (4:29)

    met Charmagne Tripp

  10. Medicine Ball (3:57)
  11. Paul (Skit) (0:19)
  12. Stay Wide Awake (5:20)
  13. Old Time's Sake (4:38)

    met Dr. Dre

  14. Must Be the Ganja (4:02)
  15. Mr. Mathers (Skit) (0:42)
  16. Déjà Vu (4:43)
  17. Beautiful (6:32)
  18. Crack a Bottle (4:57)

    met Dr. Dre en 50 Cent

  19. Steve Berman (Skit) (1:29)
  20. Underground (6:11)
  21. Careful What You Wish For * (3:47)
  22. My Darling * (5:20)
  23. Forever * (5:58)

    met Drake, Kanye West en Lil' Wayne

  24. Hell Breaks Loose * (4:04)

    met Dr. Dre

  25. Buffalo Bill * (3:52)
  26. Elevator * (4:52)
  27. Taking My Ball * (5:01)
  28. Music Box * (5:05)
  29. Drop the Bomb on 'Em * (4:48)
toon 9 bonustracks
totale tijdsduur: 1:16:06 (1:58:53)
zoeken in:
avatar van FlyLo
Flow valt toch behoorlijk objectief te beoordelen.

Als we het nu over de stem hadden..

avatar van tsjong
Timo710 schreef:
Jup, kevin heeft gelijk, het leuke is daarbij dat slim op dit album alle fases doorgaat die een verslaafde ook doorgaat... Iets waar eigenlijk alleen mensen die zelf ooit zijn gestopt met gebruiken zich in kunnen vinden, of mensen die diegenen in hun buurt heeft gehad.

Een track als My Mom word een stuk leuker als je begrijpt dat verslaafden vaak alles op een ander schuiven.

Ik denk zelfs dat dit album word gehaat omdat mensen het niet begrijpen.

Dat ben ik niet me je eens. De teksten gaan over dingen waar hij al eerder over heeft gerapt. Het is gewoon een herhaling en er is geen vernieuwing. Hij heeft het alweer over zijn moeder en slim. Het is niet vernieuwend en een artiest die het goed wil blijven doen moet nieuwe dingen doen. Ik doel nu vooral op onderwerpen van de nummers.

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
FlyLo schreef:
Flow valt toch behoorlijk objectief te beoordelen...
Dan ben ik benieuwd in welk opzicht.

avatar
Dj2Jelle
Als je naar ritmegevoel kijkt wat flow eigenlijk betekent voor mij, denk ik dat dat heel objectief te beoordelen valt. Als je alle klemtonen precies laat samenkomen met de beat, dan denk ik dat je objectief kan zeggen, goh jij hebt een goede flow. Maar nu heb je ook weer verschillen in smaak, mensen die liever naar een layback rapper luisteren die een beetje mellow tussen de kicks en snares zweeft dan een on-point Cise Star.

avatar van TheLegacy
4,0
Die video van Crack A Bottle die hier staat is niet eens de echte videoclip. De echte is in drie delen gesplitst alleen die eerste van Eminem klopt die van Dre klopt niet en van 50 ook niet.

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
Als je naar ritmegevoel kijkt wat flow eigenlijk betekent voor mij, denk ik dat dat heel objectief te beoordelen valt.
Dat is subjectief, nooit objectief.

avatar van Game
4,0
tsjong schreef:
(quote)

Dat ben ik niet me je eens. De teksten gaan over dingen waar hij al eerder over heeft gerapt. Het is gewoon een herhaling en er is geen vernieuwing. Hij heeft het alweer over zijn moeder en slim. Het is niet vernieuwend en een artiest die het goed wil blijven doen moet nieuwe dingen doen. Ik doel nu vooral op onderwerpen van de nummers.


Eminem heeft nog nooit zo'n openlijk album gemaakt over zijn verslaving. In dat opzicht is het zeker geen herhalingsoefening.

avatar van FlyLo
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Dat is subjectief, nooit objectief.


Oneens.

avatar van MJ_DA_MAN
3,0
FlyLo schreef:
(quote)


Oneens.
Tja, het is gewoon zo, kun je niet ontkennen. Nogmaals:
Als je naar ritmegevoel kijkt wat flow eigenlijk betekent voor mij, denk ik dat dat heel objectief te beoordelen valt.
Dat is smaakgebonden en persoonlijk, nooit objectief dus.

avatar van Nightrider
3,0
Dj2Jelle schreef:
Als je naar ritmegevoel kijkt wat flow eigenlijk betekent voor mij, denk ik dat dat heel objectief te beoordelen valt. Als je alle klemtonen precies laat samenkomen met de beat, dan denk ik dat je objectief kan zeggen, goh jij hebt een goede flow. Maar nu heb je ook weer verschillen in smaak, mensen die liever naar een layback rapper luisteren die een beetje mellow tussen de kicks en snares zweeft dan een on-point Cise Star.


Je zou best objectief kunnen beoordelen of iemand een ritmische flow heeft maar of die flow vervolgens ook goed is heeft er niet zoveel mee te maken of ie wel of niet ritmisch is. De termen goed en slecht impliceren nou eenmaal altijd een oordeel. Maar dit is wellicht meer iets voor een filosofieforum.

In mijn optiek overschaduwt jouw laatste opmerking de mogelijke objectiviteit van een flow dus volkomen.

avatar van musicboy
Is dat deze cd waar een clipje bijhoort waarin hij o.a. Elvis is? Ik zag het vanmiddag na het journaal op Eén al zappend. Kan dus alleen dat nummer en de clip beoordelen: pure kots. De cd zal ik nooit kunnen beoordelen, ben geen masochist.

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Dat is het nummer We Made You, ook ik word daar onwel van. En ja die staat op dit album.

avatar van friday the 13 th
1,0
Bij deze durf ik gerust Eminem tot meest overgewaardeerde en zielige celebrity-persoon ooit benoemen. Heb de cd volledig beluisterd en ik moet zeggen dat alles even monotoom en saai klinkt. Die jongen is zo radeloos dat hij zijn drugs en drankgebruik en zijn slechte jeugd altijd in zijn teksten moet verwerken met veel haat. Ik heb echt iets van: get over it zielige suts. Er zijn miljoenen mensen die het erger dan jou hebben en niet zwemmen in de miljoenen.

Ik moet bekennen dat Eminem nog niet zo slecht rapt en ik ga zeker niet beweren dat hij nog niets voor de muziekindustrie heeft bewezen. Maar alles is zo monotoom en zo ergerlijk. Die verschillende stemmetjes als toppunt! Verder bewijst hij dat hij zielig is door zijn homofobe teksten en nog erger dat hij altijd andere celebrities erdoor moet sleuren. Dit betuigt van weinig klasse als je zo populair wilt worden.

Neen hoor Eminem, voor mij stel je echt niets voor. En die kotsvlek op je hoes waar je gezicht ingedrukt staat, die is van mij!

1

avatar van NewYorkCityLight
1,5
Wow, We Made You staat zowat onderaan in de lijst van favorieten. En dat vind ik al een goed nummer. Ik ga dit album maar eens beluisteren.

avatar
Mb.
Nu ben ik nooit fan geweest van Eminem, maar zijn vroegere werk was zo nu en dan best te pruimen. En dan vooral dat serieusere werk van hem, want dat gekotst op Amerikaanse 'celibreties' en dat gezeik over zijn moeder doen het gewoon niet bij mij. Single "We Made You" vind ik dan ook niks... desondanks dat het opzich wel fijn klinkt. Eminem heeft volgens mij zijn beste tijd gehad en aan deze reacties te zien wordt mijn mening alleen maar bevestigd.

avatar
Hypnotick
Mb. schreef:
Eminem heeft volgens mij zijn beste tijd gehad en aan deze reacties te zien wordt mijn mening alleen maar bevestigd.

De gemiddelde score van dit album geeft een realistischer beeld dan de idiote meningen van een aantal azijnpissers hier.

Met Encore dacht ik inderdaad ook dat Eminem z,n beste tijd wel gehad had maar met Relapse is ie weer helemaal terug. En in tegenstelling tot Encore hoeft Eminem zich niet te schamen voor het product dat ie na een aantal zware jaren voor hem, uitgebracht heeft, sterker nog hij mag er best wel trots op zijn. En ik vind zelfs dat dit album niet eens zo extreem veel onder doet vergeleken met de klassieker: The Slim Shady LP.

avatar
Rene1979
Hypnotick schreef:
(quote)

De gemiddelde score van dit album geeft een realistischer beeld dan de idiote meningen van een aantal azijnpissers hier.

Met Encore dacht ik inderdaad ook dat Eminem z,n beste tijd wel gehad had maar met Relapse is ie weer helemaal terug. En in tegenstelling tot Encore hoeft Eminem zich niet te schamen voor het product dat ie na een aantal zware jaren voor hem, uitgebracht heeft, sterker nog hij mag er best wel trots op zijn. En ik vind zelfs dat dit album niet eens zo extreem veel onder doet vergeleken met de klassieker: The Slim Shady LP.


Hoe vaker ik dit luister, hoe beter ik het vind... Maar het zal voor mij nooit ook maar in de buurt komen van zijn eerste drie.. Hij is alleen beter dan encore

avatar van friday the 13 th
1,0
Mb. schreef:
Nu ben ik nooit fan geweest van Eminem, maar zijn vroegere werk was zo nu en dan best te pruimen. En dan vooral dat serieusere werk van hem, want dat gekotst op Amerikaanse 'celibreties' en dat gezeik over zijn moeder doen het gewoon niet bij mij. Single "We Made You" vind ik dan ook niks... desondanks dat het opzich wel fijn klinkt. Eminem heeft volgens mij zijn beste tijd gehad en aan deze reacties te zien wordt mijn mening alleen maar bevestigd.


Ik kan hier niks verder aan toevoegen. Klopt voor mij als een bus en komt neer op mijn mening.

@ MJ_DA_MAN En ik luister heus wel naar de teksten van Eminem, vind dat hij goed kan rappen, maar ben dat hele zooitje moe gehoord. Omwille van de saaie en herhalende teksten kan ik helaas weinig genieten van zijn tracks. Dan toch liever die nietszeggende Flo Rida ja, die tenminste niet melkt over zijn moeder (weeral!) en andere celebrities dient uit te lachen. Het was nogtans hij die een verslaving heeft en in de miserie zit en niet Jessica Simpson en andere celebrities die hij te kijk zet.

avatar
raffael77
Dit mag ik niet zeggen maar wanneer schieten ze hem dood?

Wat een geldverspilling is dit.
Hij blijft maar onvolwassen bezig met zijn irritante kinderstem.

Moet ie ook weer menig vrouw dissen omdat hij ze gewoon niet kan krijgen en andermans leed publiekelijk moet gaan zitten maken.

Daarnaast gebruikt hij ook weer dezelfde items in zijn nummer waar je het zo ondehand wel genoeg van zou moeten krijgen.

Ik heb ook nooit begrepen dat iemand hem uberhaupt leuk heeft gevonden.

avatar
RedLightCityBoy
Hup, gelijk alles van Eminem even snel 0.5* geven.

avatar van frusciflea
4,0
Eminem is een entertainer en dat laat hij verdomd goed horen op dit album!

avatar van L_T_B
Rene1979 schreef:
Leuke discussie weer

En maar weer eens wat berichten verwijderd.

avatar
Social_Mask
Iemand zei een paar dagen geleden tegen mij na het beluisteren van Relapse dat Eminem minder begon te worden toen hij Tupac niet meer in z'n raps noemde. Daar zit wel wat in .

avatar
Nareno
Ik vind Relapse echt dope hij haalt niet de niveu van slim shady lp of marshall mathers lp maar zeker staat hij wel naast The eminem show en dik boven encore voor een comeback na een aantal jaar is deze album zeker een prestatie.
Wie weet ga je deze album beter begrijpen als Relapse 2 uit is maar mensen vinden julie 0,5 niet een beetje lage rating?

avatar
4,0
Carefull what you wish for.....
wat is dat een gewelding nummer.!

kippenvel als ik m luister.

legt zn hele leven van de laatste paar jaar bloot en die beat zit vol met dat gevoel....kippenvel !

geniaal!!

avatar van jordidj1
3,5
Bijna gedownload, alleen de bonustracks nog. Ik ga alvast beginnen.

avatar
4,0
de bonustracks moet je zeker ook dl ja.
ze zijn t waard

avatar
SlimShady1997
raffael77 schreef:
Dit mag ik niet zeggen maar wanneer schieten ze hem dood?

Wat een geldverspilling is dit.
Hij blijft maar onvolwassen bezig met zijn irritante kinderstem.

Moet ie ook weer menig vrouw dissen omdat hij ze gewoon niet kan krijgen en andermans leed publiekelijk moet gaan zitten maken.

Daarnaast gebruikt hij ook weer dezelfde items in zijn nummer waar je het zo ondehand wel genoeg van zou moeten krijgen.

Ik heb ook nooit begrepen dat iemand hem uberhaupt leuk heeft gevonden.

Ach man , Eminem is een rapper die het gemaakt heeft zowel mainstream als underground, jij niet.
Eminem is een voorbeeld voor elke blanke persoon in mijn ogen.

En om te reageren op de persoon die vindt dat ik iemand moet respecteren omdat hij/zij de veelbesproken "Golden Age" heeft meegemaakt wel, ik ben geboren in 1970 en was één van de eerste die groepen als A Tribe Called Quest en Cypress Hill en nog eerder natuurlijk Public Enemy en N.W.A. , Boo Ya Tribe aan de man/vrouw heeft gebracht hier in Nederland en met Kangols en de (waar is de tijd) lederen hangertjes met de rode,zwarte en groene kleuren van het Afro-centrisme met de map van Afrika die danzkij de X-Clan bekend zijn geworden. Ik heb me hier vandaag geregistreerd en dan zie ik hier al die zooi van iemand die de zogezegde "Golden Age" heeft meegemaakt wel iemand die die "age" heeft meegemaakt zou dan toch moeten weten dat Eminem zijn twee eerste platen onbetwiste classics zijn. Ook al zijn ze later gereleased. Ok, ik ben dan een grote fan van Eminem omdat ik hem al van the jump ken , ik was in 1997 op bezoek bij m'n familie in Carson , California en had de kans om de Rap Olympics bij te wonen en toen heb ik hem dus zien battlen , en onder het zwarte publiek kreeg hij enorm veel respect en hij moest die wedstrijd eigenlijk winnen. Dus als je iemand al van in het begin kent en hem dan een jaar later overal vette teksten hoort droppen kan je wel begrijpen dat hij respect van mij krijgt.

avatar van herman
Wat geruzie en berichten over stemgedrag verwijderd.

avatar
SlimShady1997
Underground is pas een DOPE track!!!! Vooral hoe hij al die Horroflick termen en personages erbij gaat nemen!!!!

Ga toch fietsen als je deze plaat een 0,5 * geeft.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 23:11 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 23:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.