Prince and the Revolution - Parade (1986)

Alternatieve titel: Music from the Motion Picture "Under the Cherry Moon"

Pop / Funk
Label: Paisley Park

1. Christopher Tracy's Parade (2:11)
  2. New Position (2:20)
  3. I Wonder U (1:40)
  4. Under the Cherry Moon (2:57)
  5. Girls and Boys (5:30)

met Marie France

6. Life Can Be So Nice (3:14)
  7. Venus de Milo (1:55)
  8. Mountains (3:58)
  9. Do U Lie? (2:44)
  10. Kiss (3:38)
  11. Anotherloverholenyohead (4:01)
  12. Sometimes It Snows in April (6:49)
avatar van rkdev
Raar maar waar, vanmorgen mijn 1e luisterbeurt van deze plaat gehad (kende natuurlijk wel al enkele nummers). Prima plaat van Prince, maar deel (nog) niet de mening van de meesten m.b.t. de waardering in sterren.

Ja, zoals de meesten ook al zeiden zijn de nummers 'Girls and boys', 'Mountains' en 'Sometimes it snows in April' de meesterwerken van deze plaat. En ja, 'Kiss' zal ten tijden van de release ook wel ingeslagen zijn als een bom, maar ik heb 'm teveel gehoord. De overige nummers zijn prima, maar niet geweldig.

Aquila
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat 'Sometimes It Snows in April' het zo goed doet. Ik vind dit met afstand het beste Prince album, maar zou haast vanwege dat nummer er nog wat afdoen. Beste stuk is wat mij betreft het bgin. 'New Position', 'I Wonder U' en 'Life Can Be So Nice' en 'Mountains' zijn mijn favoriete tracks. Nummers die dan weer precies onderaan bungelen in de statistieken lijstjes hier.

O ja en sluit me aan bij dazzler (ouwe koeien uit de sloot) dat die hoes nu helemaal niks is zo, komop draaien dat ding!

Sometimes It Snows In April is juist de beste track man samen met Mountains.

avatar van rkdev
Inderdaad, en het genoemde 'I Wonder U' (samen met 'Under the Cherry Moon') de slechtste. Maar gelukkig verschillen smaken.

Aquila schreef:
komop draaien dat ding!

Ondanks dat ik het zo foeilelijk vind staan toch maar aangepast aan hoe (ook mijn) LP in elkaar zat.

Voor wat betreft het album: nog steeds geweldig en nog steeds de pijn van het missen van de Parade tour in Ahoy die ik moest missen door vakantie in Frankrijk dat jaar (zelden zo gebaald, ook omdat ik er toen van uit ging dat ik Prince waarschijnlijk niet snel meer live zou kunnen gaan meemaken...... boy was I wrong).

Sometimes It Snows in April is onder fans denk ik nog steeds weleen ze grote favoriet (doet het geloof ik ook aardig op begrafenissen).

Aquila
Dank, ik vind het juist veel leuker zo die hoes. Hij scharnierde op de navel zeg maar

Enne, gisteren dus ook nog maar gedraaid. 'Life Can Be So Nice' die van mij de eerste stem krijgt vind ik dus het beste. Beetje chaotisch. 'Housequake' is mijn favoriet op "Sign...",en daar heeft het wel wat van weg. En dat het dan zo maar ophoudt, erg fijn en daarna komt er weldadige rust van 'Venus de Milo'.

En ik weet dat 'Sometimes It Snows in April' favoriet is bij fans (dus ben ik blijkbaar een Prince liefhebber), maar ik heb het gisteren weer niet afgeluisterd. Vind er niks aan, niet spannend genoeg .

Had hem ook in deze periode graag live gezien, ben alleen geweest tijdens Diamonds & Pearls", was toen toch al een stuk minder.

Dat vond ik op zich ook geen slechte shows: maar SOTT en Lovesexy live blijft ongeevenaard. Vergeet ik ook echt nooit meer.

avatar van Marty McFly
Maar de "Parade" tour hoort ook in dat klassieke rijtje hoor Aero! Probeer eens rond te snuffelen voor een DVD van bv. Stockholm of Detroit. Geweldig! Helaas "mocht" deze jongen pas voor het eerst naar Lovesexy in de Kuip. Alles daarvoor ken ik dus alleen van beelden.

Vertel mij wat. Uiteraard ken ik die, maar zoals gezegd kon ik daar niet bij zijn omdat ik toen in Frankrijk op vakantie was (en dan nog de vraag of het gelukt was om aan kaarten te komen natuurlijk mocht ik wel in Nederland geweest zijn).
Bovendien was ik toen 16, zou het mijn eerste concert worden (wist ik veel hoe je dat toen regelde) en of mij ouders nu zo enthousiast zouden zijn...... alhoewel dat een jaar later geen enkel probleem was: ze zetten me netjes af voor de deur van Galgenwaard en haalden me daar ook weer keurig op

Nicci
Ik vind de ParadeTour één van de frissere tours van Prince. Lekker funky. Lekker vrolijk. Latere tours lijden toch wat onder de verwachting dat er hits gespeeld dienen te worden. Sign of the Times heeft daar nog geen last van, maar vanaf Lovesexy speelt dat wel. Ik trek het niet, de zoveelste uitvoering van Purple Rain. Altijd een goed moment om een biertje te gaan halen.

Aquila
De film komt trouwens a.s. dinsdag avond op TV (Nederland 3 om 23u)

aERodynamIC schreef:

Issie nu toch weer teruggedraaid? Wat een draaikont die Prince

avatar van Ataloona
Een film die ik het liefst nooit meer zie maar de soundtrack is meesterlijk moet ik toegeven.

Nicci
Je moet het ook anders zien: de muziek is geen soundtrack, maar de film een clip.

Aquila
Ik vond de film beter te verdragen dan Purple Rain, met name door het sfeervolle zwart/wit en de lcoatiekeuze. En ik vind Parade nou eenmaal ook een betere plaat dan Purple Rain.

Aquila
Is er trouwens ook een soundtrack beschikbaar? 'Life Can Be So Nice' gaat over in een prachtige instrumentale versie van 'Under the Cherry Moon'. Sowieso vreemd dat de volgorde van de nummers in de film heel anders is. En er is ook nog hoop, het door mij zo verguisde 'Sometimes It Snows in April' (be)viel goed in de film...!

Nee.

avatar van Stijn_Slayer
Nicci schreef:

Dat kun je beter zeggen van een film als The Wall.

Ik zag Under the Cherry Moon eergisteren (?) op tv, maar ik vond 'm niet echt denderend. Met de soundtrack is daarentegen niets mis.

Aquila
Jammer. Op het album vind ik de song overgangen, zoals New Position-I Wonder U-Under the Cherry Moon een absolute plus (en ook het abrupte einde van Life Can Be So Nice ook).

In de film was de overgang van die laatste in Under the Cherry Moon er ook weer zo eentje. En dan ook een mooie instrumental. Maar eens naar op zoek gaan op een andere manier dan.

avatar van maartendegroot
Ik heb hier charade, i.p.v. Parade, wat is het verschil want ik zie een beetje dezelfde tracks wel. Zie hier de tracklist:

In all my dreams
girls & boys
love or money
heaven
little girl wendys parade
new position
i wonder u
under the cherry moon
theres others here with us
life can be so nice
sometime it snows in april
old friends for sale
moviestar
pretty face
firls of my dreams

Dat is een bekende bootleg (met o.a. outtakes).

avatar van reptile71
Hm, deze grijze hoes met half weggevallen letters aan onder- en bovenrand heb ik nooit gezien. Speciale uitvoering of toch gewoon een hele slechte hoesafbeelding?

avatar van Marty McFly
Niks mis mee volgens mij...

avatar van reptile71
Pak de LP er maar eens bij en vergelijk.
Ik heb trouwens een correctie doorgegeven.

reptile71 schreef:
Pak de LP er maar eens bij en vergelijk.
Ik heb trouwens een correctie doorgegeven.

Helemaal gelijk - was al eerder rechtgezet. Bezopen, die 'wijzigingen' die sommigen aanbrengen. Goede hoezen: 'bevriezen'.

Zeldzaam mooi de eerste 3 nummers die in elkaar overgaan, dit is een van Prince mooiste platen (met Purple Rain en Around ...), ben geen hardcore fan maar dit is bij vlagen erg genieten. Girls & Boys, Mountains zijn geweldig. Jammer dat ie later zo'n badassmotherfokker werd die niets meer om muziek gaf.
Misschien komt zijn beste plaat nog?

Grootfaas schreef:
Misschien komt zijn beste plaat nog?

Ik help het je hopen. Ik geloof daar al heel lang niet meer in (daarbij verander je zelf ook als muziekluisteraar en sta ik nu heel anders tegenover deze artiest dan in de jaren '80).

Ik luister naar het concert in Yokohama op 9-9-1986, het finale optreden voor de Parade tour. Het was tevens het laatste concert ooit van Prince & The Revolution. En wat klinken de nummers soms toch anders met the Revolution. Ook spelen ze eindelijk eens veel nummers van dit album Parade, namelijk bijna allemaal (behalve Venus de Milo en ... Mountains ). En dat vind ik wel zo prettig: want wat een fantastisch album is dit: één van mijn favoriete platen allertijden. De sound van the Revolution hoor je hierop als nooit tevoren. Het was tevens hun afscheidsplaat, maar gelukkig niet die van Prince.

avatar van musician
En is dat concert later nog op cd verschenen?

Niet legaal.