Thomas Feiner & Anywhen - The Opiates Revised (2008)

Zweden
Pop / Folk
Label: Samadhisound

1. The Siren Songs (6:09)
  2. Dinah & the Beautiful Blue (5:27)
  3. Scars and Glasses (4:44)
  4. Postcard (4:02)
  5. Yonderhead (7:56)
  6. Mesmerene (5:11)
  7. Toy (4:49)
  8. For Now (4:54)
  9. Betty Caine (3:39)
  10. All That Numbs You (4:23)
avatar van Prime
Toch zonde dat "Where's the High" hier niet op staat. Toch wel een van de beste van het origineel.

avatar van Alicia
Natuurlijk jammer, maar ik word toch wel heel erg blij van Yonderhead en For Now. Vooral eerstgenoemde nummer bezorgt mij keer op keer kippenvel bij hoge temperaturen. Sowieso is dit album een van de fijnste ontdekkingen van de laatste tijd.

avatar van muziekobsessie
Goed nieuws: er komt nog volledig album uit van n project waar Thomas feiner aan mee speelt genaamd Exit North staat voor de herfst gepland.

avatar van Alicia
Zeker goed nieuws! Ik ben benieuwd!

buizen
Dit album ('hardcopy') kwam dit voorjaar ingevlogen.
Ben de woorden nog aan het zoeken om de vele luisterervaringen te beschrijven.
Wat in het vat zit verzuurt niet.

avatar van Broem
buizen schreef:
Dit album ('hardcopy') kwam dit voorjaar ingevlogen.
Ben de woorden nog aan het zoeken om de vele luisterervaringen te beschrijven.
Wat in het vat zit verzuurt niet.

Ben benieuwd.

Een paar jaar geleden live mogen meemaken bij de "Positive Black Out" bonte avond van de Guillemots in London. Wat een prachtige veel te korte kennismaking! Daarna volledig gevallen voor deze plaat.

avatar van Manfield
Via de pindakaas mogelijkheden een paar jaar geleden kennis mogen maken met dit wonderschone album. Toen heb ik het album veel geluisterd. Sinds begin 2013 heb ik last.fm en mijn pagina leert mij dat ik in die tijd dit album geen enkel keer gedraaid heb. Ondanks dat de last.fm lang niet up to date is. Rond Kerst heb ik de tijd genomen om mijn computer eens een goede ‘schoonmaakbeurt’ te geven. Tijdens deze tijdrovende klus kwam ik deze parel tegen. Meteen ben ik gaan luisteren en ik ben weer helemaal in de ban van dit album. Bijna dagelijks staat hij op. Vandaag alweer voor de tweede keer.

Het begint al bij de eerste tonen, echt een onheilspellend begin en direct wordt ik geprikkeld en wil ik alles om me heen laten vallen. Gewoon op de bank, koptelefoon op, ogen dicht en luisteren. Een heerlijke plaat om ’s avonds bij weg te mijmeren. Waar het eerste nummer groots, onheilspellend en rijk gearrangeerd is, zijn de nummers die volgen wat ingetogener maar absoluut van grote schoonheid. De nummers slaan zich als een warme deken om je heen. Sommigen voor mij maken – wat mij betreft – terecht de vergelijking qua zang met Sivert Høyem van de band Madrugada. Dat deel ik. Een groot compliment aan Thomas Feiner!
Kortom een heerlijke plaat, waardoor de tijd even stil lijkt te staan. Vanmiddag dan ook maar de volle score gegeven, vijf sterren en niet minder!

avatar van deef.
Zwervend door de archieven van (o.a.) Music Meter, veelal laat op de avond, kom je zo wel eens wat interessante artiesten tegen. Door bovenstaande info wordt ik dan geprikkeld om youtube weer eens aan te zwengelen. En soms, heel soms, komt er echt iets verrassend moois aan de oppervlakte. Dit is dan weer eens zo'n voltreffer. Waardoor de zoektocht naar meer muzikaal moois weer wordt aangemoedigd.

Tjonge.

avatar van trebremmit
Bericht met de vraag om een illegale download verwijderd.
Verder nog het bericht van user Lambchop aangepast.

trebremmit schreef:
Bericht met de vraag om een illegale download verwijderd.
Verder nog het bericht van user Lambchop aangepast.

En ik klikte dit aan, omdat ik nieuwsgierig was wat je hierover te melden had ...
Probeer het eens

avatar van trebremmit
Even wat op youtube beluisterd, maar dit is niks voor mij, sorry.

trebremmit schreef:
Even wat op youtube beluisterd, maar dit is niks voor mij, sorry.

Had al zo'n blauwgrijs vermoeden - dis ook nix voor de vrijmi vooraf aan de bo - die nu wacht!

avatar van SirPsychoSexy
Fun fact: er zijn (op datum van dit schrijven) slechts twee studio-albums (en geen EP's of scores) op MuMe met 20+ stemmen die een stemgemiddelde van 4,40* weten te behalen. Dat zijn Wish You Were Here en deze Opiates. Geen te minne prestatie.

avatar van devel-hunt
Het eerste bericht ooit bij deze cd of lp was van, ere wie eer toekomt, mij. maar waar is deze artiest eigenlijk gebleven. Is er ooit nog iets anders van deze man verschenen of is het bij deze ene magnifieke plaat gebleven?

devel-hunt schreef:

Ik zag 'em onlangs genoemd worden als bijdragende vocalist, ik dacht bij de nieuwe (oude) van The The The The - Trilogy: The End of the Day (2017) en hij heeft een project gedaan met Fyfe Dangerfield (van The Guillemots).

Thomas Feiner Discography at Discogs

avatar van Broem
Bewust onbekwaam devel-hunt Google is your friend. Thomas heeft op zijn website wat losse tracks staan (te verkrijgen via Bandcamp voor ong 5 dollar) Verder te horen op 2 albums van zijn vriend Steve Jansen (Slope en Tender Extinction) Voor de rest heeft hij blijkbaar zijn best gedaan om zijn ‘cultstatus’ hoog te houden door weinig tot niets uit te brengen. Jammer want dit is werkelijk een geniaal album.

Misterfool
devel-hunt schreef:
Is er ooit nog iets anders van deze man verschenen ?
Zijn bijdrage op Steve Jansen's Tender Extinction is ook sterk. Het is inderdaad jammer dat de beste man weinig uitbrengt. Aan de andere kant, liever kwaliteit dan kwantiteit.

avatar van devel-hunt
Oké mensen bedankt. Steve Jansen, ik weet dat hij op diens slope en nog wat plaatjes van het broertje van David S te horen is, maar een mooie opvolger van the opiates revised zou toch niet verkeerd zijn. ?

avatar van Chameleon Day
En een fraaie bijdrage aan het Talk Talk cover album!

avatar van Chameleon Day
is dit album nog ergens te krijgen? Ik beluister het album nu vaak via YouTube. Maar dat is niet wat je wilt...

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Chameleon Day schreef:

Anywhen - The Opiates at Discogs die wel, de revised is moeilijk te vinden en erg duur The Opiates Revised [Digipak] by Thomas Feiner (CD, Jul-2008, Inner Knot) | eBay voor een indicatie

avatar van Chameleon Day
Het wordt toch echt tijd voor een nieuw album. Hij moet toch al weer genoeg nummers hebben geschreven? Zelfs met een wat mindere kwaliteit dan dit album, ben ik al heel tevreden. Wat doet hij nu eigenlijk (behalve wat hand en spandiensten voor Steve Jansen)?

avatar van Alicia
Ergens gelezen dat hij grafisch ontwerper is en dan heb je best een goede, hele drukke baan.

avatar van muziekobsessie
Full trailer - Exit North: Book of Romance and Dust - YouTube - m.youtube.com je gebed is gehoord chameleon day
nieuw album van thomas feiner komt uit 1 oktober!!!! Onder de naam Exit North, en jesus wat klinkt dit al ongelofelijk mooi! Cd al besteld!

avatar van Chameleon Day
Verwachtingen zijn extreem hoog....wellicht doet Feiner er beter aan niets meer uit te brengen. Alles voor het behoud van de "goede naam" en de cultstatus.

avatar van Alicia
En vergeet het broertje van David Sylvian, Steve Jansen, niet te vermelden! Mooie trailer en natuurlijk weer kippenvel!

avatar van Chameleon Day
Kan dit album door de heer Feiner niet op zijn minst (in een goede geluidskwaliteit) op Spotify worden gezet....?

avatar van Lambchop
Wheres the high staat er niet op maar dat is een nummer wat ook zo hard je ziel ingaat man. Waanzinnig