Gene Clark - No Other (1974)

Country / Rock
Label: Asylum

1. Life's Greatest Fool (4:44)
  2. Silver Raven (4:53)
  3. No Other (5:08)
  4. Strength of Strings (6:31)
  5. From a Silver Phial (3:40)
  6. Some Misunderstanding (8:09)
  7. The True One (3:58)
  8. Lady of the North (6:04)
  9. Train Leaves Here This Morning * (4:59)
  10. Life's Greatest Fool [Alternate Version] * (4:16)
  11. Silver Raven [Alternate Version] * (3:06)
  12. No Other [Alternate Version] * (5:35)
  13. From a Silver Rave Phial [Alternate Version] * (3:42)
  14. Some Misunderstanding [Alternate Version] * (5:17)
  15. Lady of the North [Alternate Version] * (5:54)
avatar van heartofsoul
Dit is een album dat ik niet vaak beluister. De zielepijn van Gene Clark is mij daarvoor te zwaar om te dragen als luisteraar. Wel is het een van zijn mooiste albums, al luister ik liever naar the Byrds toen Clark daar nog deel van uitmaakte, of het sobere White Light. De weelderige productie vind ik tevens in hoge mate afbreuk doen aan de werkelijk prachtige liedjes. Het artwork vind ik ook vreselijk - maar Gene Clark heeft misschien nooit mooier gezongen dan op dit album.

avatar van Poles Apart
heartofsoul schreef:

Het is één van m'n favoriete albums, maar ook ik draai het met mate, omdat het zó geladen is.

Vind de bombastische productie juist wel mooi en passend bij het materiaal, zeker ook in contrast met "White Light". En ook het artwork is me lief. Vandaar ook de volle mep .

Had dit album in MoV-herpersing, zonder het inlegvel met alle info - en ietwat wazige (obv een kopie?) hoes; geluid viel tegen (was anders dan ik me herinnerde) en was blij toen ik een originele persing vond. Soms moet je via een omweg - 4AD, This Mortal Coil -het oorspronkelijke pad weer terugvinden. Productie vind ik wel passen bij de somtijds sentimenteel getinte ontboezemingen - soundtrack voor melancholieke overpeinzingen.

avatar van Poles Apart
Nieuwe heruitgaves op komst - veelbelovend!

avatar van nlkink
Ziet er mooi uit. Heb ook al vernomen wat de set qua inkoop moet gaan kosten. Tegen de tijd dat je de set aan de kassa afrekent ben je tegen de € 150,- lichter.

nlkink schreef:

182,- voor de box, via de site van 4AD; de dubbel-cd is daarentegen wel prettig geprijsd. Maar omdat ik vorig jaar van mijn gespaarde zakgeld een eerste persing van de lp heb gekocht die aan mijn audiofiele behoefte voldoet, sla ik die ook over. Besides, 2019, wie koopt er nog cd's - hier ligt het leeuwendeel op zolder opgeslagen

avatar van nlkink
Mjuman schreef:

€ 182,- voor de box...

De uiteindelijke prijs voor de box was in de zaak in mijn woonplaats een punt van discussie. Of het ook hier naar dat bedrag zal gaan durf ik nog niet te zeggen.

avatar van Droombolus
Zag de aankondiging vandeweek ook al voorbij komen en heb de LP ge-pre-ordered. Moet psies op tijd voor mijn jaardag op de mat ploffen

avatar van blaauwtje
Weet niet wat ik hiermee moet, de heruitgaves vliegen je om de oren, heb van No other de originele vinyl versie en later de cd gekocht, de prijzen slaan nergens op, ik sla over en zet de oude elpee wel weer op. Want eerlijk is eerlijk na 40 jaar in mijn platenkast,blijft dit een hoogtepunt.

avatar van clayhill
Ook besteld. Wonderschone plaat.

avatar van AbleMable
Typisch een plaat waarbij de hoes niet de lading dekt. Wat een afgrijselijke hoes van een verder meer dan prima Country- Rock album.

AbleMable schreef:

Al vind ik country rock in het dit geval te beperkend - bijv vanwege de syncopé's in het titelnummer - wil ik je graag wijzen op: The Gene Clark No Other Band at Music Hall of Williamsburg - YouTube