The Chemical Brothers - Push the Button (2005)

Dance / Electronic
Label: Freestyle Dust

1. Galvanize (6:33)

met Q-Tip

2. The Boxer (4:08)

met Tim Burgess

3. Believe (7:01)

met Kele Okereke

4. Hold Tight London (6:00)

met Anna-Lynne Williams

5. Come Inside (4:46)
  6. The Big Jump (4:44)
  7. Left Right (4:14)

met Anwar Superstar

8. Close Your Eyes (6:14)

met The Magic Numbers

9. Shake Bounce Break (3:44)
  10. Marvo Ging (5:28)
  11. Surface to Air (7:23)
  12. Giant * (4:32)
totale tijdsduur: 1:00:15 (1:04:47)
Pastichio Rocker
Ik zal de promo vanaaf eens beluisteren; wellicht dat hier de nummers wel los op staan.

Edit: Nope. Op beide promo's lopen de nummers ook gewoon in elkaar over. Helaas.

avatar van Arrie
Pastichio Rocker schreef:

Het is het slapste album van The Chemical Brothers. Misschien ook wel het commercieelste. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft...

Je vindt deze slapper dan We Are The Night?

Pastichio Rocker
Yep. Alleen The Big Jump, Marvo Ging en Surface To Air kunnen me bekoren. De rest is vrij middelmatig en hun grote hit Galvanize vind ik vreselijk slap. Hoewel WATN ook vrij gemiddeld was staan daar toch meer nummers op die mijn goedkeuring kunnen krijgen dan wat er op dit album te vinden is.

avatar van FunkStarr
Helemaal met Pastichio eens en precies de tracks die hij noemt vind ik ook de enige goede. Dat ik hier nog 2 sterren aan kwijt wilde, ik begrijp niet wat me bezielde maar dit verdient net 1 ster voor de 2 enkele aardige nummers die erop staan. We Are The Night vind ik zeker beter dan dit misbaksel. Verlaging van 2 naar 1*.

avatar van Arrie

Ik vind dit zelf toch wel een erg fijn album, terwijl ik We Are The Night juist verschrikkelijk slap en middelmatig vind. Het is natuurlijk commericeel, dit album, en het luistert allemaal wel erg makkelijk weg. Maar daar vind ik niks mis mee.

avatar van FunkStarr
Nee sorry, ik kan deze echt niet waarderen. En of dat nu komt door de commerciele sound durf ik niet te zeggen, maar ik vind het echt hun zwakste plaat. Galvanize vind ik een verschrikkelijke track, en die wordt door velen al gezien als de beste. Nee voor mij hield het eigenlijk al een klein beetje op na DYOH, Surrender vond ik al stukken minder dan het debuut en DYOH, en alles wat daarna kwam vond ik echt totaal niet boeiend. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs verbaast ben dat mensen dit goed kunnen vinden (geintje natuurlijk).

avatar van Yamato
Net weer eens beluisterd en wat is dit toch een goede plaat. Chemical Brothers op de toppen van hun kunnen wat mij betreft. Waar ik het eerdere werk ook wel kon waarderen is dit echt een klein meesterwerk. Ik hoor hier veel dat dit commercieel is maar dat snap ik eerlijk gezegd niet zo. Een nummer als Marvo Ging is volgens mij helemaal niet zo toegankelijk.

avatar van Kill_illuminati

avatar van Robbie Keane
Kill_illuminati schreef:
Galvanize is met Q-Tip? Nooit geweten.

Haha zijn stem herken je toch uit duizenden

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Kill_illuminati schreef:
Galvanize is met Q-Tip? Nooit geweten.

Ik zet Galvanize net op in een opwelling en ik denk ook ineens WTF, Q-Tip???

avatar van UK-Choonz
1,5
Nee hier werd het een soort pastiche van zichzelf. Een formulematige band die iedere keer hetzelfde truukje toepaste.

Galvanize was dan wel weer tof tijdens stapavonden in die tijd

avatar van IllumSphere
Galvanize is echt een aanstekelijk nummer, zeg. Als we dit nummer vergelijken met de rest van het album, dan komen we tot de conclusie dat dit maar een mager album is. En dit is zo eigen bij mij als ik luister naar The Chemical Brothers. De singles vind ik goed, maar de rest vind ik maar matig. Idem bij Surrender, al vind ik Push The Button een stuk beter. Het eerste deel van het album neigt heel erg naar ondergrondse elektronische clubgeluiden, dan zwakt het een beetje af en na The Big Jump primeren de geluiden niet meer, maar wel de vocals. Wat ik jammer vind. Een drie en een half omdat het beter klinkt dan Surrender.

avatar van Shelter
ik vind serieus alleen Galvanize wel tof op deze de rest is echt gaar

avatar van FunkStarr
Hold Tight London is de favoriet nu. Ook Come Inside is wel aardig. Dit is een zogenaamd "groei" album. Maar De eerste 3 albums blijven de beste. Galvanize is wel aardig maar nooit echt een hele boeiende track gevonden.

avatar van Michiel Cohen
1,5
Einde verhaal. Is nooit meer goed gekomen daarna.

avatar van BoyOnHeavenHill
1,5
Heel matig. Veel nummers emmeren maar door, er zitten maar weinig arrangementen bij die de nummers echt een extra dimensie geven, en de vocale bijdragen zijn soms uitgesproken vervelend ("World, the time has come to...", maar ook Tim Burgess). De eerste helft van deze plaat herbergt dan nog de hoogtepunten (Believe met een lekker ritme en een mooi gekwelde stem, en Hold tight London met een juist feëriek weg-ijlende stem), maar vanaf het grove Left right staat er al niets fatsoenlijks meer op, en het lelijke boekje helpt ook niet mee. Over Come with us was ik juist nog heel enthousiast, maar Push the button vind ik echt zwaar ondermaats – de plaat laat me zelfs zó koud dat ik er op de een of andere manier niet eens teleurgesteld om kan zijn.