Kelly Clarkson - Breakaway (2004)

Label: RCA

1. Breakaway (3:57)
  2. Since U Been Gone (3:09)
  3. Behind These Hazel Eyes (3:19)
  4. Because of You (3:39)
  5. Gone (3:27)
  6. Addicted (3:57)
  7. Where Is Your Heart (4:39)
  8. Walk Away (3:09)
  9. You Found Me (3:39)
  10. I Hate Myself for Losing You (3:20)
  11. Hear Me (3:56)
  12. Beautiful Disaster [Live] (4:34)
  13. Miss Independent * (3:34)
  14. Low * (3:29)
avatar van Mitsiooh
Ik zeg niet dat Madonna nergens over zingt. Madonna is gewoon een verschrikkelijke adtiest

avatar van Mitsiooh
(per ongeluk op verzonden gedrukt)
Ze kan niet zingen en ze ziet er niet uit (nooit gedaan ook). En t was al helemaal niet de bedoeling om volwassen te klinken, ben blij dat ik mezelf dat nog niet kan en wil noemen.

avatar van Rinus
Gewoon een degelijke opvolger van het debuut. Iets meer gerijpt uiteraard. Komt het album alleen maar ten goede.

ziggystardust
dit album is gewoon echt een knaller ! heerlijke meezing nummers zoals breakaway since u been gone, because of you en bijvoorbeeld walk away. hoogtepunt is toch wel de knaller van het album : behind these hazel eyes. kan er geen genoeg van krijgen. de rest is ook allemaal erg sterk. een dikke 4.5 sterren

IJsbergsla
Prima popalbum met een hoog meezinggehalte en Kelly die de sterren van de hemel zingt.
Wat een gouden strot.

sanquin
Mitsiooh schreef:

Kom per toeval deze zeer onvolwassen en slechte redenatie tegen. Onvolwassen mensen zoals jij moeten ze blokkeren van musicmeter.

Misterfool
Hitparadepop? Jazeker!. Tienermeisjesmuziek! Ja? Zeikerig? niet zelden! Kutmuziek? Nou, eigenlijk valt dat best mee. Kelly Clarkson was veel in de top 40 te horen rond 2004. Toentertijd werd ik steeds meer liefhebber van ingewikkeldere muziek en liet ik dit soort popmuziek los. Nu luister ik hier meer in een nostalgische bui naar. Hier en daar staan er nog best aardige nummers op. Het grote probleem met dit album is echter dat het wat kleurloos blijft. Clarkson zingt wel aardig en loopt ten minste niet zo opzichtig de toonladdertjes langs, maar echt een heel bijzonder stemgeluid heeft ze ook niet. Kortom, dit blijft niet echt mijn ding. Een aantal nummertjes is voor een keer wel leuk. Ik twijfel tussen 2* en 2.5*

avatar van tbouwh
Kelly Clarkson is een bijzonder goede zangeres. Op dit album komt dat bijzonder goed naar voren in Behind These Hazel Eyes en Because of You, 2 geweldige nummers waarin Clarkson alle facetten van haar stem kan laten horen. Van grootse uithalen tot klein en gevoelig zingen; ze kan het allemaal.
Breakaway is ook een heerlijk nummer. Voor de rest is dit album echter toch minder: dit ligt niet aan Clarkson´s stem, maar aan de eenzijdigheid van de songs. Vanaf track 5 zijn de nummers weinig noemenswaardig. Dat is jammer, want hierdoor verlies ik ook mijn interesse voor haar stem.
Mijn stem voor dit album keldert dan ook aardig door het gebrek aan constante kwaliteit van de songs.
Ik hou het graag bij Breakaway, Because of You en Behind These Hazel Eyes, 3 geweldige nummers. Op basis daarvan een voldoende. 3*

EDIT: de liveversie van Beautiful Disaster is wel schitterend zeg. Vind ik nog mooier dan alle studio nummers

avatar van MIAB
Een fijn popalbum met allemaal heerlijke liedjes. Een van de betere albums van miss Clarkson als ik mag zeggen. Where is your heart vind ik wel één van de betere nummers van dit album