Kelly Clarkson - Breakaway (2004)

Label: RCA

1. Breakaway (3:57)
  2. Since U Been Gone (3:09)
  3. Behind These Hazel Eyes (3:19)
  4. Because of You (3:39)
  5. Gone (3:27)
  6. Addicted (3:57)
  7. Where Is Your Heart (4:39)
  8. Walk Away (3:09)
  9. You Found Me (3:39)
  10. I Hate Myself for Losing You (3:20)
  11. Hear Me (3:56)
  12. Beautiful Disaster [Live] (4:34)
  13. Miss Independent * (3:34)
  14. Low * (3:29)
wotjek
Ze doet het aardig goed..

nr. 25 in de rotatielijst
nr. 6 in de pop toplijst
nr. 11 in de toplijst van de jaren '00
nr. 2 in de toplijst van 2004

Dat komt door al die kleine kinderen die hier opzitten.
Toen ik jou bericht las dacht ik dat het een grapje was en toen ik je leeftijd zag wist ik helemaal dat het een grap was.

Maar jij hebt hem met je 21 gewoon stug in je top-10 staan!

Je conclusie is dus.... Volgens mij heeft muziek niks met je leeftijd te maken.

Muziek heeft ook weinig met je leeftijd te maken.
Ik denk alleen dat naar Kelly Clarkson bijna alleen maar jonge kinderen luisteren. Maar laat mij maar zeuren. Als jij het goede muziek moet je het lekker luisteren!

Music4ever schreef:
Muziek heeft ook weinig met je leeftijd te maken.

Daarom.. Iedereen heeft wel een zwakke muziekale plek.. Ik kan er verder niks aan doen. Sorry! En goed, dat hij in mn top-10 staat is misschien een beetje overdreven, maargoed.. Het is echt een goed album hoor..

Ah, je hebt dit album meteen wat plekken omlaag gegooid in je top-10 zie ik.
Nu mag je hem er meteen wel uithalen ook!

Music4ever schreef:
Ah, je hebt dit album meteen wat plekken omlaag gegooid in je top-10 zie ik.
Nu mag je hem er meteen wel uithalen ook!

Nog heel ff ok?? Totdat de nieuwe uitkomt..

wotjek schreef:

Nog heel ff ok?? Totdat de nieuwe uitkomt..

Ok, afgesproken.

Ja lap. Spijtige zaak dat zulke commerciële muziek ook beland tussen echte muziek in die top50

gerre schreef:

Ok een paar vragen:
- Noem jij eens 3 niet commerciele zangers/zangeressen/groepen die in de top-50 staan.
- Waarom zulke muziek er san niet tussen staan? Puur omdat het commercieel is?
- Wat is er mis met commerciele muziek, gebruik argumenten.

'Since U Been Gone' vind ik best een lekker nummer.
Dit is volgens mij ook de enige Idol-winnaar(es) waar je vandaag de dag nog iets van hoort.

Toch ben ik verbaast over de hoge waardering die dit album krijgt.
Is het werkelijk zo goed of hebben er gewoon teveel fans gestemd?

Aja. Een 5 kan je heel makkelijk geven natuurlijk.. Haha

Maargoed, het is waarschijnlijk het beste pop-album van het jaar en staat in het rijtje van meest verkochten (al zegt dat laatste heel weinig) Maargoed, het is ook één van de weinige popalbums waar alle liedjes goed zijn en daar mankeert het tegenwoordig bij veel popalbums aan.

Ik zal zeggen, download 'm een keertje voor de gein.

wotjek schreef:

Ik zal zeggen, download 'm een keertje voor de gein.

Zal ik doen

avatar van musicfriek
Erg middelmatige muziek, het klinkt allemaal erg eentonig. Heb het gedownload en heb het inmiddels ook alweer gedelete... 1,5*

Maar jij hebt hem met je 21 gewoon stug in je top-10 staan!

dat vind ik echt racisme zijn wij misschien minder omdat we misschien 10 jaar jonger zijn?

avatar van psychonaatje
Misschien discriminatie, maar rascisme lijkt me sterk.

kon niet op het woord kome

avatar van Nubis
Ik ben echt verslaafd aan die nummers van Kelly Clarkson! Het zijn eigenlijk stuk voor stuk hits.
En als ik de berichtjes hier zo lees, zijn er nogal wat vooroordelen over haar en vind ik de mensen die zeggen dat mensen die naar Kelly Clarkson luisteren kinderachtig zijn, zelf kinderachtig.

Ikzelf luister naar allerlei muziek, vooral de wat alternatievere muziek. Maar deze nummers vind ik echt geweldig, dus dat zegt wel wat over deze zangeres.
Trouwens, ze is gewoon ook echt een hele goede zangeres, dat viel al op bij Idols etc. Live zit het er ook bijna geen toon naast.

Since U Been Gone is echt een fantastisch nummer, misschien wel de beste popsingle van 2005, maar die nieuwe hit (een ballad, weet niet hoe ie heet) doet me niet zoveel. Ben het verder wel met je eens dat sommige mensen een beetje kinderachtig doen hierboven.

avatar van Nubis
Because Of You is dat, ik vind het juist wel een heel mooi nummer (normaal hou ik niet zo van ballad-achtige nummers).

Heb je de rest van het album eigenlijk gehoord?
Want als je Since U Been Gone zo mooi vindt, denk ik dat je een aantal andere nummers ook wel goed vindt (bijv. Behind These Hazel Eyes).

Nee, ik heb de rest niet gehoord. Ik zie de clipjes af en toe langs komen als ik 's avonds niets beters te doen heb en met mijn huisgenote heen en weer zit te zappen tussen de clipkanalen.

Ik wist in eerste instantie trouwens niet dat ze mee had gedaan aan Idols (heeft ze ook gewonnen?). Zoiets hoorde ik later pas.

Ik zal de rest van het album ook eens d[censuur]en.

avatar van andré
herman schreef:

Ga jij 's even heel snel je mond spoelen, Herman!

Heb je hem wel gehoord, André? En zo ja, welke vind je dan beter?

avatar van andré
herman schreef:
Heb je hem wel gehoord, André? En zo ja, welke vind je dan beter?

Of ik hem gehoord heb? Veel te vaak! Je werd er mee doodgegooid dit jaar. Het is geen slecht nummer, dat niet.

Wat bedoel je precies met 'pop', muziek wat in de top-40 stond/staat? Dan vind ik b.v. Trippin' van Robbie of nummers van The Sugababes/Girls Aloud toch stukken beter. Maar Hard To Beat van Hard-Fi is toch ook wel 'pop' , ook een supernummer. Blijft lastig, die genre's.

Afgezien van Sugababes (die vond ik vroeger een stuk beter) vind ik de nummers die je opnoemt ook wel erg goed. Ik heb dat nummer van Kelly Clarkson maar een paar keer gehoord (tot voor 3 maanden geleden had ik geen MTV enzo), misschien dat dat scheelt.

Hard-Fi heb ik ook maar 1 of 2 keer gehoord, buiten de keren dat ik het zelf heb gedraaid.

Maar goed, mijns inziens vallen alle dingen die je noemt wel te classificeren als 'pop' hoor.

Ik vind het allemaal fantastische nummers!
En haar stem vind ik ook goed passen bij de nogal pop-rockachtige muziek.
Het enige nummer dat me niet zo aanstaat is Gone en Beautiful Disaster(wel mooi gezongen maar tis gewoon het nummer)

Gone vind ik ook niet zo goed.

avatar van bosheks
valt weinig over te zeggen. gewoon een te gek album

Luka
Dit is toch wel een erg sterk album. Ik vind het ook redelijk volwassen klinken. Kelly is heeft een waanzinnig goede stem, zonder tenenkrommende vibraties en toonladdertjes. Ik hou veel van 'rechte' zanglijnen.
Muzikaal gezien vind ik het niet echt bijzonder al klinkt het geheel erg lekker.
Melodieus is het echter het beste wat ik de laatste jaren gehoord heb, samen met 'Anastacia' van uiteraard Anastacia.
Jammer genoeg staan er een paar 'vullertjes op'. daarom slechts 4*

Luka
Trouwens, mijn absolute toppers zijn 'Addicted' en 'You found me'. Zo ongelofelijk mooi