Kelly Clarkson - Breakaway (2004)

Label: RCA

1. Breakaway (3:57)
  2. Since U Been Gone (3:09)
  3. Behind These Hazel Eyes (3:19)
  4. Because of You (3:39)
  5. Gone (3:27)
  6. Addicted (3:57)
  7. Where Is Your Heart (4:39)
  8. Walk Away (3:09)
  9. You Found Me (3:39)
  10. I Hate Myself for Losing You (3:20)
  11. Hear Me (3:56)
  12. Beautiful Disaster [Live] (4:34)
  13. Miss Independent * (3:34)
  14. Low * (3:29)
Social_Mask
Tot nummer 6 vind ik dit toch wel een erg sterk album. Daarna zakt het in. Vandaar verlaag ik dit toch naar 4*, zeer krachtige stem heeft ze.

Geweldig Album!!!!!!!
Kelly heeft gewoon 'power'
dat is juist zo mooi aan haar style.
En haar Breakaway album laat dat zeker merken!!
Echt toppie
Vind alle nummers super...

avatar van Snowwhite
Addicted vind ik een van de beste nummers van Kelly Clarkson. Echt kippevel.

xCrackhead
Pff. heel groot verschil tussen dit album en haar eerste album. Maar ik hou er wel van!

avatar van Carolaah
Social_Mask schreef:

Ja heb je wel een beetje gelijk in, alhoewel.. ik vind alleen 'I hate myself for losing you' en 'hear me' echt een beetje zeiknummers.
'Where is your heart' is gewoon schitterend en 'Beautiful disaster' is gewoon breath-taking..
Ik houd eigenlijk totaal niet van popmuziek.. Vreemd dat ik dan nét een uitzondering maak voor iemand die weliswaar American Idol gewonnen heeft haha.

Maar goed, het gaat om de muziek.. En die lyrics zijn gewoon echt heel goed en ze heeft terecht gewonnen, met zo'n stem.
Deze cd is voor mij dan ook wel weer een guilty pleasure, aangezien ik verder ook meer van alternatieve/underground muziek houd.

Maar miss Clarkson heeft een geweldige cd neergezet. Die ik zeker meer waard vind dan een 3,5. Daarom een 4,0. Veel hoger is ook weer niet nodig.

Edit: Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het lijkt alsof de stemmen overspoeld zijn door 'popfanaten' die echt een afschuwelijke top 10 in mijn ogen hebben(sorry),dat verpest voor mij een beetje de kwaliteit van de stemmen.
Aangezien ik zelf niet van commerciële troep houdt, maar dit album is gewoon écht niet zo slecht, ondanks de commercie. Alleen door een 'bepaalde groep' stemmers is het moeilijk serieus te nemen dat Kelly Clarkson werkelijk iets goeds heeft neergezet.

avatar van bennerd
Wel Carolaah, ik ga volledig met je mee.

Voor sommige mensen wat vreemd om mij hier te zien, maar ik moet even zeggen dat deze dame een album heeft uitgebracht uit een genre waarvan ik dacht dat ik er niets van goed ging vinden. Ik had het fout, blijkbaar.

Een hele cd zal ik het (nog) niet uithouden, maar er staan hier best een paar erg lekkere nummers op, vooral Behind These Hazel Eyes is de grote uitschieter.

Voila, dit gezegd zijnde ga ik weer verder naar het land der dode lichamen, darmen op de vloer en de nodige andere zooi.

Carolaah schreef:
Ik houd eigenlijk totaal niet van popmuziek..

Dit vind ik een rare uitspraak als ik naar je top 10 kijk. Damien Rice, David Gray, John Mayer... dat kun je toch nauwelijks anders kwalificeren als popmuziek? Niet daar iets mis mee is, integendeel zelfs.

avatar van Carolaah
Pardon?? dat vind ik een belediging. Het is zonde dat Rice en Mayer bekend worden/geworden zijn waardoor men ineens de stempel 'popmuziek' erop gaat drukken. Persoonlijk vind ik dat een belediging van hun muziek, aangezien de muziek van veel hogere kwaliteit is dan de standaard commerciële troep en simpele geluiden die de popmuziek teweeg brengen, met teksten die niet eens zelf geschreven zijn. Wat dat betreft ben ik het dus niet met je eens. Totaal niet.

avatar van NewYorkCityLight
Ik ken alleen de singles en Where Is Your Heart. De stem die ze opzet in Where Is Your Heart doet me erg denken aan de stem van Jennifer Landon....

Alle singles vind ik leuk maar Behind These Hazel Eyes is de leukste

Lost Highway
Ik volg Carolaah helemaal, dit is een artieste die commercie en kwaliteit wel weet te combineren, alleen is het inderdaad een beetje sneu dat de muzieksmaak van de gemiddelde KC-fan daarbuiten zo rampzalig is.
Ze schrijft haar nummers zelf, haar stem is bovengemiddeld goed, en zij zelf schijnt zich behoorlijk normaal te gedragen.

@Carolaah: Popmuziek is volgens mij absoluut niet gelijk aan commerciële muziek. Dat de muziek van David Gray van hogere kwaliteit is dan van Jeroen van der Boom staat buiten kijf, maar maakt dat dan dat je het geen popmuziek kunt noemen? Singer/songwriters maken vaak bij uitstek muziek die onder popmuziek te rekenen is. Jij hebt een afkeer van té commerciële muziek, ik denk namelijk dat popmuziek een te breed begrip is om daar in het algemeen een hekel aan te hebben.

avatar van Gatver
Ik vind eigenlijk de songs 1 t/m 6 echt goed, (vooral 'Gone') daarna zakt het nogal in, hoewel ik 'Beautiful Disaster' (toch) ook nog wel kan waarderen.

avatar van Katsmusic
de liveversie van beautiful disaster is prachtig!

avatar van NewYorkCityLight
Dit album kent hoogtepunten (Behind These Hazel Eyes, Gone) maar teveel dieptepunten waardoor het maar een magere 2* krijgt van mij.

avatar van SoNick
Lijkt wel een greatest hits album, zoveel goede nummers. Ik ga em denk ik maar eens aanschaffen. Beoordeling volgt dan later nog wel!

avatar van NewYorkCityLight
Addictd is trouwens ook nog mooi. Die drie doen het dus, voor de 2*. Addicted, Gone en Behind These Hazel Eyes.

@Caroolah: de oorspronkelijke betekenis van popmuziek was letterlijk: populaire muziek. Hiermee werd alle muziek bedoeld die geen klassiek of jazz was en meer voor de jeugd bedoeld.
Popmuziek is later onderverdeeld in talloze genres.
Dus eigenlijk zijn Damien Rice, John Mayer etc. gewoon popmuziek. Maar dus ook alle metalbands als Iron Maiden, Slayer etc. etc. En ook alle rap, hip hop, r&b, dance is allemaal popmuziek.

Kingsnake
Robinson schreef:
Popmuziek is later onderverdeeld in talloze genres.

Klopt als een bus.
Alleen willen bijv. platenzaken, de blues, country en world (nog zo'n vies woord) nog wel eens apart wegzetten.

Kingsnake
Dit echter is hitparadepop.
Gemaakt en ontworpen om enkel en alleen de hitlijsten te bestormen.

avatar van Starstruck
Dit blijft haar beste album.
4.5*

Veel nummers met veel power. Dat neemt na track 5 (6?) af maar blijft op het hele album wel aanwezig. Kelly heeft een hele sterke stem en de productie is tot in de puntjes verzorgd. Toch is het voor mij te gladgestreken om een mooi stukje werk van Kelly te noemen. Er zijn veel te veel mensen bezig geweest met deze plaat en hoe die het beste kon scoren. En het gemiddeld Amerikaanse "Oprah" publiek heeft ongetwijfeld iedere keer opnieuw een zakdoek nodig bij "Because of You" maar mij persoonlijk doet het weinig, vind het te gemaakt en te erg op tranen gericht. Maar dat wil niet zeggen dat een ander er niet van kan genieten.

xEB
5 DIKKE STERREN!
Dit was mijn eerste cd van haar en inmiddels heb ik ze natuurlijk allemaal, maar aan deze heb ik de meeste herinneringen.

Breakaway (3:57) 4,5
Walk Away (3:09) 5
You Found Me (3:39) 4
I Hate Myself for Losing You (3:20) 5
Hear Me (3:56) 4
Beautiful Disaster [Live] 4,5(4:34)
Miss Independent * 4,5(3:34)

avatar van Joren999
Kan iemand me uitleggen welke kwaliteit dit album heeft die de plaats in de top 250 rechtvaardigt?

De kwaliteit van dit album is dat hij niet wisselvallig is, maar van constant goed niveau, alle nummers die er op staan zijn namelijk goed. Ik vind die plek dus wel gerechtvaardigd. Er zijn namelijk zat albums waarop ook veel goede nummers staan, maar waarbij er toch altijd net eentje (of meerdere) tussen staan die dan wat zwakker zijn. Een album uitbrengen met louter topsongs vind ik dus ook een kwaliteit.

avatar van LucM
Kingsnake schreef:
Dit echter is hitparadepop.
Gemaakt en ontworpen om enkel en alleen de hitlijsten te bestormen.

Volledig mee eens, al is dit nog enigszins te pruimen, ik heb veel slechter gehoord. Ik heb overigens niets tegen GOEDE hitparadepop.

avatar van knoltor
bennerd schreef:

Tja, ik ben zo iemand die dat vreemd vindt, maar ik kan er weinig over zeggen, aangezien ik hier zelf ook ben. Om dezelfde reden als jij denk ik. Ik heb hier wel een zwak voor. Lekkere hap-slik-weg pop/rock.

avatar van yoghidrink
Heerlijk meezing-album, niks mis mee

avatar van Style.Girl
Alweer best een oud album. Heb dit album eigenlijk nooit vaak geluisterd, want ik ben Kelly Clarkson altijd heel snel beu. Maar er staan toch wel erg leuke nummers op hoor. Toch wel haar 1 na beste album vind ik. Natuurlijk is ze hier mee bekend geworden, en zijn het stuk voor stuk klassiekers maar haar All I Ever Wanted album vind ik toch leuker en beter.

1.Breakaway (3:57) - 4*
2.Since U Been Gone (3:09) - 4,5*
3.Behind These Hazel Eyes (3:19) - 5*
4.Because of You (3:39) - 4* - Vind dit nooit echt een leuk nummer, ben het erg snel beu, en luister het meestal ook nooit helemaal.. Maar heb het wel leuk gevonden . Dus vandaar toch nog redelijk hoge beoordeling. Trouwens, ik vind het wel een leuk nummer, maar ik moet het niet te vaak horen.
5.Gone (3:27) - 4*
13.Miss Independent * (3:34) - 4,5*
14.Low * (3:29) - 3,5*

Totaal: 4 = 4*

avatar van Mitsiooh
Wat ik vooral grappig vind is de ego van sommige mensen op muziekfora. ze zeiken constant elke cd af en vinden alleen hun smaak geweldig. dit geldt vooral voor van die "volwassenen" die blijkbaar er niet tegen kunnen dat tegenwoordig anders is dan toen. Kelly is geen madonna, gelukkig niet zeg: ze is 10x beter. de liedjes zijn aanstekelijk en ze zingt ook echt over dingen die er toe doen. maar wss mogen jongere mensen geen voorkeur hebben voor bepaalde muziek, omdat azijnpissers de hele top 40 en nieuwe albums al gelijk als 'slecht' afstempelen. jaja, vroeger was t echt beter...
Maar goed, het album. qua nummers is vooral de eerste helft ijzersterk en zakt het niveau wat in daarna, maar haar fantastische stem maakt alles goed!
Favoriet: because of you, behind these hazel eyes

avatar van Milamber71
@Mitsiooh
Da's een heel volwassen reactie.
"en ze zingt ook echt over dingen die er toe doen". Ja, inderdaad, dat heeft iemand als Madonna nooit gedaan....

Maar back on-topic. Kende dit plaatje via mijn vriendin (inmiddels vrouw). Iets te veel standaard pop om me over de hele linie te kunnen boeien, maar met Beautiful Disaster, Addicted en Because of You staan er toch een paar nummers op die de moeite waard zijn.