John Mayer - Battle Studies (2009)

Label: Columbia

1. Heartbreak Warfare (4:30)
  2. All We Ever Do Is Say Goodbye (4:35)
  3. Half of My Heart (4:10)

met Taylor Swift

4. Who Says (2:56)
  5. Perfectly Lonely (4:28)
  6. Assassin (5:15)
  7. Crossroads (2:29)
  8. War of My Life (4:15)
  9. Edge of Desire (5:32)
  10. Do You Know Me (2:30)
  11. Friends, Lovers Or Nothing (5:59)
  12. I'm on Fire * (2:52)
avatar van MoKnows
Minder goed dan de voorganger Continuum. De muziek is helaas minder bluesy en meer mainstream geworden. De meeste tracks zijn te degelijk uitgevoerd en da's jammer. Beste nummers zijn Perfectly Lonely en Half of My Heart.

MoKnows schreef:

Noem je juist de nummers op die enorm mainstream zijn geworden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Prima popalbum maar toch wel minder sterk dan Continuum & Born And Raised voor mij.
De opener vind ik erg sterk en ook Half Of My Heart, Perfectly Lonely & War Of My Life zijn pakkende songs.
Ik ben geen enorme blues liefhebber dus deze kant van Mayer bevalt mij wel.

avatar van Holla
Wat een heerlijk rustig relaxed nummer is dat Half Of My Heart toch!

avatar van tbouwh
Heartbreak Warfare en Half of my Heart, wat een heerlijke nummers !
Bij het beluisteren van dit album blijft de rest helaas toch een flink stuk achter.
Heerlijk gitaardeuntje in Crossroads, en bonustrack Friends, Lovers or Nothing, Dat is alles wat overeind blijft, jammergenoeg.

avatar van NewYorkCityLight
Gisteren tijdens een dobbelspel met de familie heb ik deze CD gewonnen. Ik heb hem zelf uitgekozen tijdens het shoppen voor cadeaus, voor een paar euro. Ik weet nog dat ik toen met deze en 'Continuum' in m'n handen heb gestaan en uiteindelijk voor deze ben gegaan omdat de hoes er bekend uitzag.

Aan de gemiddelden te zien op MuMe heb ik de verkeerde keuze gemaakt, maar ik ben geen enorme bluesliefhebber dus ik denk dat het voor mij een goede, veilige keuze is geweest.

avatar van Zwaagje
Deze en de voorganger in een box op cd voor een tientje. Dat kon ik niet laten liggen; genieten.

avatar van DeWP
Misschien wel meer mainstream (en dus veilig), maar mooie liedjes, stuk voor stuk! En John heeft een bijzonder aangename stem.

avatar van PUbu
Zijn 1e 4 albums + die met Trio in 1 cd box voor 15 euro! Die kon ik niet laten liggen. Deze album draait lekker weg. De ene keer draai ik mainstream, en de andere keer maar non mainstream. Dat houdt het lekker afwisselend. Tayler Swift mag nog 2 x het zinnetje “i cant stop loving you” meezingen. Dat heeft wel wat. Lol

avatar van gaucho
PUbu schreef:

't Is haar toch gelukt. Het stoppen dan...