50 Cent - Before I Self Destruct (2009)

Label: Aftermath (II)

1. The Invitation (2:54)
  2. Then Days Went By (3:45)
  3. Death to My Enemies (3:47)
  4. So Disrespectful (3:39)
  5. Psycho (4:46)

met Eminem

6. Hold Me Down (3:19)
  7. Crime Wave (3:44)
  8. Stretch (4:08)
  9. Strong Enough (3:02)
  10. Get It Hot (2:59)
  11. Gangsta's Delight (3:14)
  12. I Got Swag (3:34)
  13. Baby by Me (3:33)

met Ne-Yo

14. Do You Think About Me (3:26)

met Governor

15. OK, You're Right (3:04)
  16. Could've Been You (4:20)

met R. Kelly

17. Flight 187 * (4:24)
  18. Man's World * (2:51)
  19. Baby by Me [Original Version] * (3:33)

met Jovan Dais

avatar van T37king
50 stop ermee please...

PriestMaiden
T37king schreef:
50 stop ermee please...

Waarom?

Rene1979
Omdat hij nep is. Uitverkopende geldhongere nepper.

... met sterke muziek.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik zie niet in waarom 50 Cent nep is.

avatar van niels94
Rene1979 schreef:
Omdat hij nep is.

Hij ook al? Rob zei dat laatst ook al over Sinterklaas...

Get Up is overigens loeihard. Alleen staat hij niet op dit album. Maar ja.

bennerd
Dit album heeft dan weer The Invitation, Then Days Went By, So Disrespectful en Gangsta's Delight.

avatar van niels94
Maar niet Get Up. En ik vraag me af waarom, want dat is misschien wel 50's dikste nummer. En zoveel heeft hij er daar niet van als je het mij vraagt.

Maidenfreak
Hier in België geen één nummer dat doorbrak, gelukkig kunnen haters niet zagen. Zijn beste album na zijn debuut. Psycho met Eminem en Ok You're Right zijn dikke Dre knallers.
Death to my Enemies en So Disrespectful zijn erg vet.
50 heeft een heel aparte stem dat je nergens anders hoort in dit genre.

Lazarus Stone
@maidenfreak

waar heb je het in allahsnaam over man, identiteitsprobleem?

Before I Self Destruct, juist ja.
deze is voor het archief.

avatar van Deranged
Dat stroeve gemompel gaat er bij mij in ieder geval niet in.

Voeg daar nog de vaak belachelijke teksten van totale talentloze onkunde aan toe en je hebt toch iemand van een behoorlijk bedroevende artistieke kwaliteit.

Zie niet in waarom zoveel mensen dit voor acceptabel aan zouden moeten nemen wanneer er wel degelijk een hoop interessants is te beleven binnen het genre.

bennerd
Samen met Curtis is dit toch echt het beste dat 50 Cent ooit uitgebracht heeft. Ik heb werkelijk geen idee waarom dit zoveel kritiek krijgt in vergelijking met Get Rich Or Die Tryin' of The Massacre.

Gucci-Mane
Dit album heeft wel harde tracks. Maar de producties zijn gewoon niet zoals GRODT en the massacre.

50 klinkt ook erg anders hier , en moet het hebben van zijn hits om leuke album van de maken.

Dat doet hij nu ook; My Life , We Up zijn heerlijke hits die goed gepromoot worden zodat zijn album beter verkocht wordt.

avatar van Yestsida
Kleine verbetering vergeleken met Curtis.

The Invitation, So Disrespectful(!), Psycho (50, Em en Dre flikken het eindelijk weer), Hold Me Down, Crime Wave, Gangsta's Delight(!), Do You Think About Me, Ok You're Right en Flight 187 zijn heerlijke nummertjes.

Dr. Dre lijkt zich herpakt te hebben nadat hij teleurstelde op 50's vorige album. Psycho en promosingle Ok, You're Right laten weer eens zien dat 50 en Dre toch wel een gouden combinatie zijn. Death to My Enemies is niet zó schitterend, maar zeker niet zo kwalijk als zijn producties op Curtis. Ook Eminem laat zich gelukkig weer van zijn goede kant zien op Psycho.

Get It Hot is vréselijk. Veel malen slechter heeft 50 het nog niet gedaan.
De niet genoemde nummers zijn gewoon leuk.

Fijn album van 50 Cent met meer positieve uitschieters dan zijn vorige album.

avatar van Dead_Presidents
bennerd schreef:

Omdat GRODT en The Massacre zijn beide beter dan Curtis en Before i self destruct