System of a Down - Toxicity (2001)

Label: American

11. Shimmy (1:51)
  12. Toxicity (3:38)
  13. Psycho (3:45)
  14. Aerials (6:11)
  15. Sugar [Live] * (2:27)
  16. War? [Live] * (2:48)
  17. Suite-Pee [Live] * (2:58)
  18. Know [Live] * (3:03)
  19. Johnny * (2:09)
BSound
Thomaz75 schreef:
Haal "Jet Pilot" van dit album af en het benadert perfectie.

stuart
Ik heb het nog toch eens beluisterd laatst via een vriend, maar ik blijf het een 'brulplaat' vinden; als je daarvan houdt, kan ik me voorstellen dat je dit album waardeert, want op zich is het niet slecht. Voor de rest dus zeker wel een goed album, maar ik vind het zelf eigenlijk verschrikkelijk (qua "zang" en smaak); ik kan me voorstellen dat je door deze muziek zeer aggressief wordt en je hele CD collectie door de kamer flikkert........zonde toch? Voor de mensen die er wel van houden en/of er rustig van worden; enjoy it.

lowieke schreef:
Aerials.... niet geloven hoe tof nummer

En de rest vind je zozo?

avatar van Paap_Floyd
Het is toch heerlijk om af en toe een beetje agressief te worden van muziek, Stuart?

Overigens ben ik van mening dat Deer Dance en Needles te weinig bejubeld worden in de berichten.

avatar van barrett
Tja dit is idd een brulplaat met toch wel wat muzikale stukken. Vooral de mengeling van Metal en Folk invloeden, de polka die er soms inzit, tof... Later zou deze band het toch allemaal nog zwaarder proberen en dan werkt het helemaal niet meer bij mij...

stuart
Paap_Floyd schreef:

Zo lang je het op jezelf of je eigen spullen betrekt, vind ik het best....

bennerd
stuart schreef:

Zo lang je het op jezelf of je eigen spullen betrekt, vind ik het best....

Anderen zijn toch veel leuker?

avatar van Hendrix4live
Beste Album van SOAD. Een van de beste metalbands ook. Vooral ATWA, Forest, Science, Toxicity, Needles en Aerials vind ik het beste.

avatar van Mr. Rock
Niet helemaal mijn smaak, zang gaat soms irriteren. Chop Suey! is wel een klassesong.

avatar van kaztor
barrett schreef:

Het debuut was al veel zwaarder dan wat erna zou komen.
En ook de enige plaat naast deze die er echt toe doet.

De eerste 5 nummers vind ik van laag niveau daarna komt het geniaal op gang met Chop Suey! en moet je toch in de wat meer onbekende nummers ATWA en Forest 2 toppers erkennen, toch vind ik Mezmerize beter en is deze plaat dus niet de beste van SOAD.

Zat te twijfelen tussen 3.5 en 4 sterren, maar gewoon door de geniale bezetting en het houden van System Of A Down krijgt deze mooi 4*

Favorieten: Chop Suey!, Forest, ATWA

avatar van Psycholamp
Vet plaatje. Velen hebben het hier over een brulplaat, wat ik echter niet terecht vind. Ik vind juist dat deze zanger erg goed kan zingen en onder brullen versta ik toch meer onmelodieus gekrijs.

avatar van Shelter
Vooral op chop suey laat hij heel goed horen dat hij eigenlijk heel goed kan zingen..maar het brullen staat er ook genoeg op

avatar van VanDeGriend
Onnodige qoute verwijderd

avatar van master-rens
Ik vind sommige nummers van dit album erg middelmatig, zoals Jet Pilot, Bounce, X.
Ben het album wat minder gaan waarderen nadat ik het album zo'n 10/15 keer heb geluisterd.
Ondanks dat laat ik mijn stem niet lager dan 4* worden, omdat ik deze band nog steeds waardeer, alleen op het moment al een poosje wat zat ben door de vele luisterbeurten.

avatar van metallica1997
master-rens schreef:

waattt,jet pilot,bounce&x middelmatige nummers
dat zijn juist heele goeie nummers

maarja iedereen zyn mening

avatar van kaztor
Beste Metallica1997, ken je het debuut ook? Ik zie je op alle SOAD-albums stemmen behalve op die.
Het debuut blaast alle andere albums met orkaankracht weg, beste man!

avatar van metallica1997
kaztor schreef:
Het debuut blaast alle andere albums met orkaankracht weg, beste man!

ja die ken ik maar k heb nog niet erg vaak gehoord
geef hem dus nog geen *

Blijft een sterk album.

Ik vind Chop Suey wellicht een van de beste metal nummers die ik ken. De gitaar intro is werkelijk fantastisch. Bovendien is de agressie in Deer Dance en Phsycho om van te genieten Als je even helemaal los wilt gaan. Shimmy, Toxicity en Aerials blijven overigens ook prachtige nummers die je altijd bij zullen blijven. Echt SoaD zoals ik het ken.

avatar van MAS
MAS
Chop Suey is echt een prachtig nummer!! Dat was een dikke klassieker in cafe waar ik zo'n 4 jaar geleden altijd kwam. Verder heb ik eigenlijk nooit zo veel naar System Of A Down geluisterd.

avatar van lowieke
master-rens schreef:

En de rest vind je zozo?

De rest vindt ik veel en veel minder inderdaad.

avatar van jacobz
Best SOAD album.
Boordevol classics

avatar van Henjo
Forest is zo'n ubernummer! word je energiek van En hij is nog mooi ook. Voor de rest 1 van de beste metal-albums ooit, heerlijk om mee op te staan, dat werkt goed!

Hij staat op 10 in mijn toplijst.

avatar van discipline
Paap_Floyd schreef:

Bij deze Deer Dance en Needles zijn echt geniaal!

avatar van Demon.
Geniaal album. De hoogtepunten vind ik Chop Suey! Toxicity (vooral de laaste 5 seconden) en Bounce ken ik ergens van. Die Serj lijkt me ook een geweldige kerel. Altijd die achterlijke dansjes

avatar van master-rens
Daron is meer van de achterlijke dansjes toch?

Vind ik niet. Serj in Sugar komt echt hard
Daron heeft meer de Beyonce moves

Stem verhoogd trouwens, ik vind elk nummer mooi tot fantastisch. Echt moeilijk om de 3 beste te kiezen.

Chop Suey, Toxicity en Bounce staan op dit moment aan gekruisd.

Toch maar Forest gekozen. Erg goed nummer

avatar van master-rens
Daar ben ik het wel mee eens

avatar van hoi123
Vooralsnog het enige metalalbum wat ik kan waarderen. Alleen jammer van Prison Song, daar vind ik het gegrunt echt storend worden.