AC/DC - If You Want Blood You've Got It (1978)

Australiƫ
Label: ATCO

1. Riff Raff (5:59)
  2. Hell Ain't a Bad Place to Be (4:10)
  3. Bad Boy Boogie (7:27)
  4. The Jack (5:50)
  5. Problem Child (4:37)
  6. Whole Lotta Rosie (4:08)
  7. Rock 'N' Roll Damnation (3:40)
  8. High Voltage (5:05)
  9. Let There Be Rock (8:32)
  10. Rocker (3:12)
avatar van ricardo
10 km in 43 minuut 5 seconden.

En niet te hard inderdaad want voor jet weet lig je op je snuit.

Zie je wel: daarom loop jij zo hard! (geheim onthult: prima tijd hoor)

avatar van ricardo
Vandaag weer verbeterd naar 42.50 tis geen wereldrecord maar ben er als 40er best blij mee.

Had vandaag no sleep till hammersmith opstaan.

avatar van Ernie
Gratis gekregen van een vriend samen met Black Ice en For those about to rock...mijn totaal aantal CD's van AC/DC komt hiermee op 9 albums.

Er is een nieuwe leider in het klassement

avatar van riesj68
Toch het beste live album ooit, dus naar de volle mep verhoogd. Man, wat blijft dit genieten, openen met het schitterende Riff Raff en dan maar doorknallen. Nog geen Hells Bell aan het plafond, geen bulderende kanonnen, geen trein en geen opblaas-Rosie. "Alleen maar" Bon, Angus en de f***ing beste ritmesectie die een band zich kan wensen!

avatar van i-mac
Dit moet één van allereerste Live LP's zijn die ik ooit in huis haalde begin de jaren 80. Riff Raff, Rock 'n' Roll Damnation, Rocker ... stuk voor stuk nummers waar ik geen seconde kan op stil staan. En dan overheerlijke The Jack. C'mon Angus ... Deze plaats krijgt een dikke 5!!! Harde Rock met een vette knipoog naar Blues ... heerlijk ...

Wat is het toch doodzonde dat Bon Scott er niet meer is.

avatar van bas2204
Mooi live registratie van een erg goede band. Misschien niet al mijn favoriete nummers, maar wel enorm goed gespeeld. Daarom ook blij dat ik hem hier op plaat heb liggen

avatar van wizard
Wie nog niet overtuigd was dat AC/DC vooral een liveband was/is, is dat wel na beluistering van dit album! Voor dit album wordt zwaar geleund op de albums Powerage en Let There Be Rock (in ieder geval de versies van die albums die ik ken). Laat dat nou ook net mijn favoriete AC/DC-albums zijn...Op If You Want Blood klinken de nummers echter allemaal net een beetje strakker en intenser. Uiteraard is er een maximum lengte voor een LP, maar wat mij betreft had dit album nog wel een paar extra nummers mogen hebben.
Wellicht had het album dan ook wat meer overgekomen als een concertregistratie: nu vind ik het vooral een verzameling livenummers, die een kop en staart en een korte pauze voor een enventuele toegift mist. En communiceerde Bon Scott niet met het publiek, of is alle gepraat tussen de nummers hier weggeknipt? Tweede zwakke punt van dit album is voor mij The Jack. Ik heb nooit wat aan dat nummer gevonden, en ook door deze liveuitgave kan ik nauwelijks heenkomen. Meestal skip ik maar direct van Bad Boy Boogie naar Problem Child.

Ondanks dat is If You Want Blood You’ve Got It erg sterk: vier sterren.

buizen
AC/DC is een echte liveband en verkoopt nog immer grote stadions volledig uit. Petje af.
De perikelen rond hun steady drummer de laatste tijd zijn erg vervelend.
Dit album helemaal grijs gedraaid, niet een of twee goede songs maar een album vol!
4,5 sterren.

buizen schreef:

De perikelen rond hun steady drummer de laatste tijd zijn erg vervelend.

Ach die gevangenis dingetjes leverde wel extra publiciteit rondom het het nieuwe album.
Oh en hoe zong Bon dat ook alweer in de jaren "70
"Bein' a bad boy ain't that bad
I had me more dirty women than most men ever had"

Rudi S schreef:

Oh en hoe zong Bon dat ook alweer in de jaren "70
"Bein' a bad boy ain't that bad
I had me more dirty women than most men ever had"

Hoe het met Phil Rudd gaat de laatste tijd vind ik triest. Doorgesnoven van de metamfetamine, en dat verhaal dat ie een huurmoordenaar wou inschakelen om iemand om te leggen. Beetje paranoia geworden Rudd? En dan ben je 61.
Schijnt dat ene Bob Richards hem vervangt?

buizen schreef:

Hoe het met Phil Rudd gaat de laatste tijd vind ik triest.

Die knaap komt toch gewoon over als een idioot, nee Malcolm Young dat is wel triest.
Overigens had Rudd dan nog een aardig album met eigen band in 2014, zie onze discussie bij dat album.

avatar van Von Helsing
buizen schreef:

Schijnt dat ene Bob Richards hem vervangt?

Hij wilde het team neerleggen die meegewerkt had aan zijn solo album. Hij was niet helemaal tevreden met het eindresultaat, geloof ik.

avatar van iggy
Uiteindelijk is hij veroordeeld tot 8 maanden huisarrest vanwege drugsbezit en doodsbedreigingen. Dat valt dus allemaal mee qua straf.
Maar wat een idioot !

Von Helsing schreef:

Serieus?! Dus dat waren de beoogde slachtoffers?

Malcolm Young is zeker ook triest. Dementie --> maar ook een lange alcoholverslaving achter de rug. Vind het niet meer triest dan Phil Rudd, de drummer op dit album en die tientallen jaren de beroemde steady drums verzorgde.

avatar van Von Helsing
buizen schreef:

Serieus?! Dus dat waren de beoogde slachtoffers?

The charges

According to a court summary Rudd has admitted to, the matter stemmed back to August last year.

At this point, Rudd was angry the launch of his solo album, Head Job, did "not go well", leading him to sack a number of employees - including his would-be victim with whom he was "particularly angry" with.

On September 25, at around 8.12pm, Rudd called an associate holidaying in Australia and said he wanted the victim "taken out".

When asked what he meant by that, Rudd said he wanted them "taken care of" because "they were a bunch of f**ers and c**ts".

In another call to the same associate, while he was still in Australia, he offered him $200,000, a motorbike, one of his cars or a house.

The associate took this to mean as payment for carrying out his earlier request.

On September 26, at around 8.27am, Rudd called the victim to ask if he "was on" today.

The victim replied yes, before Rudd later responded "I'm going to come over and kill you" and then repeated "I'm going to come over and kill you, you f*** c***."

On September 28, at 4.10pm, Rudd again called the victim, who hung up.

This happened again the following day.

The court heard that as a result of the threats, the victim was "genuinely very fearful for his safety".

buizen
Paranoia en antisociaal geworden door de speed dus.
Australie volgde het nieuws op de voet.
Zal me benieuwen of ie nog terugkeert naar AC/DC.

avatar van Rudi S
Rudd verdient wel een eigen pagina (met een overzicht van (helden)daden.
Phil Rudd

Goedemorgen, wat een verhaal staat er in de charges. En nu serieus zeggen dat hij wil terugkomen in de band

avatar van james_cameron
Dit eerste live-album van AC/DC staat nog steeds als een huis, als je tenminste iets kunt met de simplistische en recht-voor-zijn-raap aanpak van het songmateriaal. De songs komen live in ieder geval optimaal goed uit de verf. Zanger Bon Scott is prima bij stem (voor zover mogelijk) en de band heeft er duidelijk zin in. Ik heb altijd een haat/ liefde-verhouding gehad met AC/DC, maar toegegeven: dit is een echte klassieker.

Hoog tijd om er een 0,5* bij te doen en daardoor komt het gemiddelde hier op 4,0* uit voor deze inmiddels legendarische live plaat.

avatar van EttaJamesBrown
west schreef:

Ik doe mee!

west schreef:

#metoo

#wateenfeest

avatar van johannesA
Ook verhoogd, alleen de score veranderd niet

Nee klopt, je moet naar 4,5

avatar van Boenga
Meer dan een uur geprobeerd, maar ik krijg er geen 0,5 bij....

avatar van AOVV
Heerlijk live-album van AC/DC, opgenomen in The Apollo Theatre in Glasgow, Schotland. Het concert maakte deel uit van de tour om Powerage te promoten, en werd eind april gespeeld, terwijl de studio-plaat begin mei werd uitgebracht. Dit album twee nummers van dat album, maar ook wat oudere krakers. Whole Lotta Rosie en Let There Be Rock mogen natuurlijk niet ontbreken op het feestje, maar ook een andere favoriet van mij, Problem Child, wordt ten beste gegeven. Riff Raff is bovendien één van de sterkste songs op Powerage.

Uitstekende songkeuze dus! De Australische band maakte er een waar feest van, zo te horen, met alle beschikbare energie en goesting in de strijd gegooid, de bandnaam alle eer verstrijkend. Hier kan ik gewoon naar blijven luisteren, en blijven genieten..

4,5 sterren