Justin Bieber - My World 2.0 (2010)

Canada
Label: Island

1. Baby (3:36)

met Ludacris

2. Somebody to Love (3:42)
  3. Stuck in the Moment (3:43)
  4. U Smile (3:17)
  5. Runaway Love (3:33)
  6. Never Let You Go (4:26)
  7. Overboard (4:11)

met Jessica Jarrell

8. Eenie Meenie (3:23)

met Sean Kingston

9. Up (3:55)
  10. That Should Be Me (3:53)
  11. Kiss and Tell * (3:29)
  12. Where Are You Now * (4:27)
avatar van Xel
Xel
die 0,5* die wordt gegeven door veel users die het album ook niet hebben gehoord... Dat slaat ook gewoon echt nergens op.... Begrijp me niet verkeerd. Maar blijf bij je principes en verlaag je niet tot dat niveau. Je kunt daar prima boven staan volgens mij....

avatar van Dikkop
Volgens mij vindt Gloeilamp dit stiekem wel een leuk album.

avatar van adri1982
Er zijn ook velen die dit album wel gehoord hebben Xel, waaronder ik. En om te zeggen, vind ik het echt zo goedkoop, commercieel en slecht klinken, dat mijn 0,5 ster vast staat. Eerlijk snap ik die petities niet van 5 en 4,5 sterren van o.a. Gloeilamp. Je gaat toch geen 4,5 of 5 sterren geven als je het album eigenlijk niet goed vind?

avatar van Gloeilamp
Je gaat toch ook geen sterren geven als je dit album niet beluisterd hebt? Ik doel nu niet op jou, omdat ik best geloof dat jij dit album gehoord hebt. Maar ik geloof niet dat er ruim honderd mensen zijn die dit album volledig beluisterd hebben, en de users die dat gedaan hebben zullen vaak ook vooraf hun mening al klaar gehad hebben. Mensen die zoveel bezig zijn met het haten op Bieber, zoals jellecomicgek e.v.a.: dat zijn de mensen die ik dan weer niet begrijp.

Wel bijzonder dat je je voor een halve ster niet hoeft te verantwoorden, en voor 5 sterren wel. Maar ik houd er nu over op, mijn stem blijft in elk geval staan.

avatar van adri1982
Dat jouw keuze. Zoals je al zei, die 5* van je maken dan toch nauwelijks wat uit. een paar hondersten van een ster. Voor mij is hij een van de slechtste artiesten, maar dat vind ik ook van bijv. de Toppers.

avatar van Rudi S
adri1982 schreef:

Ach dat treft, want ik snap jou ook helemaal niet, jij gaat stapels CD's (zie je eigen stemmen) van Justin Bieber beluisteren en waarderen, wanneer denk jij zelf, komt het punt dat jij er achter komt dat Justin Bieber niet jou ding is.

avatar van MJ_DA_MAN
Dat is idd heel het punt. Mensen die muziek gaan luisteren waarvan ze van tevoren al weten dat ze het kut gaan vinden. Dat is beluisteren om het af te kraken en om heel politiek correct te kunnen zeggen dat je het eerlijk hebt beluisterd. Maar goed, als je zo je tijd wil verspillen, prima .

avatar van Dikkop
adri1982 schreef:

Het gaat er ook niet over om het gemiddelde naar omhoog te brengen.
Het is eerder een protest stem om aan te tonen dat het belachelijk is om overal 0,5 sterren uit te delen aan albums die je waarschijnlijk toch niet hebt beluisterd.
En indien je dat wel zou hebben gedaan dan verandert er niet veel want wie beluistert er nu 4 albums van een artiest die je echt waardeloos vindt?

avatar van Korreltje Zout
Dit album is een product, compleet met autotune, en medewerking van echte stoere rappers voor Justin's street-cred (en voor de rappers' nieuwe afzetmarkt: kleine meisjes). Justin Bieber is geen artiest (als in: kunstenaar). Justin Bieber staat tot echte artiesten als een opblaaspop tot een echte vrouw.

Ik heb met een nicht van mij een flinke discussie gehad over dit album. Wat te doen als jouw kind dit per se wilt horen/krijgen/kopen/hebben? Mijn mening: je kind absolute middelmaat cadeau geven, mede ingegeven door slimme marketing gericht op 10-12 jarigen, is geen goed voorbeeld. Dit album komt er bij mijn huis dan ook niet in, al willen mijn kinderen dit nog zo graag hebben. Alle Justin Bieber-contrabande neem ik in beslag en wordt buiten in de kachel vernietigd. Hard en zielig, maar later zullen ze me dankbaar zijn. Uiteraard leg ik e.a. wel netjes uit, al dan niet vergezeld van een vertoning van een opvoedkundig clipje van de grote pedagoog Bill Hicks.

Een T-shirt met daarop de tekst 'I love Justin Bieber' heb ik gedeeltelijk doorgestreept. Er staat nu 'I love Justin Chancellor'.

Dikkop schreef:

Het gaat er ook niet over om het gemiddelde naar omhoog te brengen.

Ik begrijp ergens wel dat je het onwaarschijnlijk vindt, maar dan heb je denk ik niet ver genoeg teruggelezen. Ik heb die 4 albums gehoord, omdat ze in de kringloop binnenkwamen en een collega van mij perse die albums wilde draaien. My world 2.0 en Under the mistletoe, daar heb ik zelfs een paar keer verplicht naar moeten luisteren, omdat ik op die dag geen oordoppen bij me had, met rock, rap en dance of andere genres muziek erop. Bij ons op het werk wordt zo ongeveer afgesproken met elkaar wat er gedraaid wordt onderling. En geloof me; mensen doen van alles weg naar de kringloop.

Dit is een grapje toch?

avatar van JSPR_G
Joren999 schreef:

Dit is een grapje toch?

Dat mag je wel met een Korreltje Zout nemen, denk ik. Hoop ik.

avatar van Korreltje Zout
Neen. Muziekale ontwikkeling is een onderdeel van de opvoeding die ik geef. Heb ik vroeger ook gehad. Net als mijn ouders breng ik mijn kinderen bij dat middelmaat geen goed streven is voor kinderen, dat een 6 halen op school niet automatisch 'genoeg' is (ook al is het een voldoende, zeker als je best een 8 of 9 kunt halen), en dat het niet vanzelfsprekend is dat je dezelfde kleren/muziek/telefoon etc 'consumeert' als je klasgenootjes.

avatar van Rudi S
Maar dan zouden ouders die Justin Bieber of (pak 'm beet) Jantje Smit goedvinden, de Opeth, U2 of Bob Dylan CD's posters en t-shirtsvan hun kinderen in beslag nemen en verbranden

Maar goed, kom op nou dit is toch eigenlijk wel een grapje, toch?

avatar van Korreltje Zout
Als 12-jarige kinderen ondanks zulke ouders naar Opeth, U2 of Bob Dylan luisteren, dan hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken over die kinderen, ongeacht of hun posters worden weggehaald of niet.

Ik leg mijn smaak overigens niet op aan mijn kinderen. Ik laat ze horen dat er meer muziek is dan de formule-muziek uit de kinder top 10, en dat Justin Bieber het vooral moet hebben van hype, uiterlijke schijn en vrouwelijke hormonen.

Korreltje Zout schreef:
Ik leg mijn smaak overigens niet op aan mijn kinderen.
Je legt je smaak niet op, maar laat ze ook hun eigen smaak niet vormen. Wat doe je dan wel?

avatar van musician
Korreltje Zout schreef:

Ik zou al vroeg de middelvinger van mijn kinderen hebben gekregen, bij een dergelijke opvoeding.
Ik zou overigens niet weten, waarom kinderen niet mee zouden mogen doen aan de mode van de dag.
Mijn ouders hebben mij Goddank geen strobreed in de weg gelegd inzake muziekkeuze, dat vindt echt z'n eigen weg wel. Hadden mijn kinderen van Bieber gehouden, niets aan te doen. Elke generatie heeft z'n eigen favorieten, ik ga de mijne daarom ook niet opdringen.

Joren999 schreef:

Lees gewoon de volgende zin. Het staat er al.

Dit album, en dit soort overhypte artiesten, schreeuwt om ouderlijk ingrijpen, een tegenreactie in de vorm van bijv. Bob Marley, Genesis, ABBA, Van Halen, U2 of Duran Duran. Allemaal geen moeilijke muziek voor 10-12 jarigen, wel muzikaal. Je laat je kind ook niet elke dag witbrood of patat eten. Een duwtje in de vele goede richting(en) kan geen kwaad. Het verschil met 20-40 jaar geleden is dat geen enkel kind nog naar de radio luistert, en dat programmas als TopPop al lang geleden zijn verdwenen. Dat gat vul ik zelf wel op. Het aanbod op het www is tegenwoordig groter, maar alleen als je ernaar zoekt. Dat laatste wil ik stimuleren zonder ze mijn eigen smaak op te dringen.

Verder heeft Bill Hicks nog steeds gelijk.

tuktak
Justin Bieber - My World 2.0 is het onderwerp. Pedagogische vraagstukken en discussies over stemgedrag bij albums op de juiste plek en dus graag ergens anders.

avatar van adri1982
Het klinkt heel vreemd, maar ik heb dit album vandaag toch maar weer eens onder de loep genomen. Met andere woorden geluisterd (op youtube), het hele album in één keer. Ik moet echter toegeven dat die 0,5 van mij achteraf overdreven is, maar ik kan echt niks met dit album. Ik verhoog wel mijn stem voor dit album (slechts) naar 1,0 mede omdat ik 'Somebody to love' enigszins nog mee vind vallen. Misschien weegt het ook mee dat ik het album deze keer vrijwillig luisterde in plaats van die paar keren dat ik het verplicht in de kringloop waar ik werk heb geluisterd, het kan ook zijn dat ik een paar pc-spellen (waaronder Candy Crush) speelde en dat de muziek toen minder erg klonk. Muzikaal vind ik het niets aan, vandaar die 1,0. En ik moet toegeven dat ik het heel erg vond dat deze muziek een flinke hype was.

avatar van kaztor
Korreltje Zout schreef:

Lees gewoon de volgende zin. Het staat er al.

Verder heeft Bill Hicks nog steeds gelijk.

Ach, vind het een beetje pathetisch allemaal, nota bene van iemand met zo'n gebruikersnaam.

Om er maar een door de muziekpolitie als 'aanvaardbaar' aangevinkte artiest er bij te halen:
"If you like it, it doesn't suck" (F. Zappa)

avatar van Rhythm & Poetry
Ik denk dat veel users moeten accepteren dat ze niet tot de doelgroep van Justin Bieber horen (zeker niet de Bieber die in 2010 muziek maakte). Hij spreekt met deze cd veel jonge tieners aan en dat doet hij ijzersterk. Tegenwoordig groeit zijn muziek duidelijk mee met zijn leeftijd, hij heeft al een paar heerlijke tracks op zijn naam staan.

avatar van Slowgaze
Rop weet het, Rop is de doelgroep.

avatar van Rhythm & Poetry
Beng beng! #TeamRonnieFlex

avatar van Lambchop
Ik luister het nummer baby regelmatig samen met mn kleine kids, ze vinden het geweldig en ik moet stiekem toegeven dat ik ook meezing. De rest van het album is behoorlijk slecht maar hey de kinderen vinden het leuk dus waarom niet.

avatar van adri1982
Ik hoorde het nummer 'Baby' nog voorbij komen toen ik in december 2014 Eindhoven meespeelde met een popquiz. Die moesten ik en andere deelnemers linken aan de juiste foto (van hem), die tussen foto's van (andere) legendarische artiesten stond. Ik en andere deelnemers moesten eigenlijk nogal lachen toen ik het nummer te horen kreeg, het is gewoon heel fout, maar makkelijk te raden.

avatar van René.
Onder dit album staan een paar van de meest treurige reacties op musicmeter ooit verzameld.

avatar van Ponty Mython
René. schreef:

Het is ook wel enigszins vreemd en opmerkelijk dat dezelfde mensen die claimen niks met Justin Bieber (en gelijksoortige kindsterretjes) te hebben en al zeker niet tot de doelgroep behoren, wel altijd daar te vinden zijn met hun 'superieure' muzieksmaak en meningen over dit soort muziek.

avatar van René.
Ponty Mython schreef:

Ja, inderdaad.

Ieder mens luisterde toen hij 12 was naar andere muziek dan nu. Ik luisterde vroeger toen ik zo oud was naar Supergabber, het is wat. Het verbaast me echt dat mensen zo wereldvreemd zijn dat ze blijkbaar denken dat er volwassenen naar dit soort muziek luisteren en dat ze een partij superieur en uit de hoogte gaan doen over hun muzieksmaak. Dan snap je er echt he-le-maal niks van.

Ponty Mython schreef:

Ja, daar zeg je wel iets mee. Wel moet ik bekennen, dat ik dit bericht van je, twee jaar al heb gelezen. Ik heb er over nagedacht, en heb de laatste maand overwogen om dit album van nog maar eens over te luisteren. Het is niet mijn soort muziek (zal het waarschijnlijk ook nooit worden), maar ik denk dat het wel op zijn plaats zal zijn als ik de 'echte' stem ga geven. Ik ben het album nu aan het luisteren, en ik vind het enigszins wel meevallen moet ik toegeven.

avatar van adri1982
Vooruit, 2 sterren (voor o.a. 'Baby' en 'Eenie Meenie').