Justin Bieber - My World 2.0 (2010)

Canada
Label: Island

1. Baby (3:36)

met Ludacris

2. Somebody to Love (3:42)
  3. Stuck in the Moment (3:43)
  4. U Smile (3:17)
  5. Runaway Love (3:33)
  6. Never Let You Go (4:26)
  7. Overboard (4:11)

met Jessica Jarrell

8. Eenie Meenie (3:23)

met Sean Kingston

9. Up (3:55)
  10. That Should Be Me (3:53)
  11. Kiss and Tell * (3:29)
  12. Where Are You Now * (4:27)
avatar van Arrie
Ik waarschijnlijk ook, maar ik heb nooit dat hele album gehoord.

avatar van Dungeon
spit.tsvnami schreef:
Snap wel het lage gemiddelde, maar waarom heeft dit in godsnaam +100 stemmen? Waarom luisteren jullie dit als jullie de beoordeling al van vooraf weten?

Ik geloof echt niet dat al die haters heel dit album hebben geluisterd. Als je van dit soort artiesten 1 nummer gehoord hebt kan je gemakkelijk de conclusie trekken dat de rest om en nabij hetzelfde niveau heeft. Het hele album luisteren om op een album als dit te stemmen is eigenlijk ook niet nodig.
Zelf vind ik wel dat je het dan nog niet hoeft te doen. Stemmen zou alleen voor ingewijden moeten zijn (de fans) zodat de mensen die open staan voor dit soort muziek een eerlijk beeld krijgen van wat ze kunnen verwachten.

Kom aan Rap, en je komt aan MJ, hoop blabla weer waarbij de verdedigende toon als vanouds weer redelijk opgefokt wordt neergepend ( let op, dat gaatie nu weer ontkrachten) maar punt blijft dat het hier om een Bieberplaat gaat, ik vinnut ook niks, net als dat ik rap 17 keer niks vindt,maar iedere puber zun eigen ster he, en daar speelt de Biebermachine gewoon erg handig op in, door een weinig verheffende plaat te maken die gewaardeerd wordt door de doelgroep, en dat is van alle tijden

avatar van adri1982
Wat een slecht album, zeg. Een halve ster voor de moeite. Dat hij de meest gehate popster ter wereld is, verbaasd mij niets

Jocharo-T
adri1982 schreef:
Dat je het album helemaal niet geluisterd hebt zou mij ook niet verbazen.

avatar van Gloeilamp
Ik betwijfel sowieso of al deze 109 stemmers het album hebben beluisterd..

avatar van Dibbel
Dan deze ook maar even.
Het moet en het heeft helaas zo zijn reden.
Dit is de CD die ik mijn dochter heb gegeven, nadat we de uitslag van haar CITO-toets kregen.
Ik heb dan Justin ook regelmatig langs horen komen, maar er nauwelijks bewust naar kunnen luisteren, want kinderen zijn skippers en repeaters
Heb haar met haar broertje en vriendinnetje er wel veel plezier aan zien beleven.
Deze nu in alle rust beluisterd (laatste keer dat het kon) en het is inderdaad niet zo heel goed.
We hebben het hier over een kindsterretje zoals die er altijd al waren en ook altijd zullen zijn.
De persoon moet er dus goed uit zien voor de jonge doelgroep (puberende meisjes) en dat doet hij, de muziek moet toegankelijk zijn en meezingbaar en ook dat is het meestal wel.
Mijn soort muziek is het inderdaad niet maar Eenie Meenie, That Should Be me en zeker
U Smile (een echt liedje met kop en staart), mag ik nog wel horen. De rest is niet echt aan mij besteed, omdat het toch wel behoorlijk zielloos klink hier en daar en ja ziel moet muziek wel hebben bij mij.
Er wordt tegenwoordig echter wel meer slechte, of nog slechtere muziek uitgebracht (en ja net als ook in de jaren 70, 80 en vooral 90). Ook dat is van alle tijden.
Overigens zit in dit album een verschrikkelijke bas.
Het valt me wel op dat Bieber als co-writer overal bij staat, dus misschien wordt het toch wel wat met hem.
Michael Jackson is ook als kindsterretje begonnen, weet u nog?

Voor de rest sluit ik me aan bij wat LucM, Ozric Spacefolk en nog een paar hier te melden hebben, al heb ik niet alle 11 de pagina's 'discussie' gelezen.
Ik had me voorgenomen om hier niet op te stemmen, omdat het mijn soort muziek niet is, maar door het belachelijk lage gemiddelde, doe ik het lekker toch.
Puur voor de muziek kom ik aan een krappe 1,5 ster, maar ik doe er lekker een halve bij, voor de goede herinneringen die ik heb aan mijn kinderen samen met dit album.
So let it be.

avatar van Eveningguard
Gloeilamp schreef:
Ik betwijfel sowieso of al deze 109 stemmers het album hebben beluisterd..

Natuurlijk niet. 80 Procent zijn zielige, hipsterachtige haatstemmen.

avatar van crosskip
Eveningguard schreef:

Natuurlijk niet. 80 Procent zijn zielige, hipsterachtige haatstemmen.

Het haten op Biebertje is veel te mainstream voor hipsters

spit.tsvnami
Overigens geeft niemand ook echt zijn mening over het album. De enige opmerking die als mening is gemarkeerd is "Verschrikkelijke song 'Baby', ik gaf het album nog eens kans, maar kijk: another sucker with no future..." Zegt genoeg. (Behalve Dibbel natuurlijk)

Jocharo-T
Dibbel schreef:
Michael Jackson is ook als kindsterretje begonnen, weet u nog?
Tja... zo kan je ook wat mindere goden opnoemen die meer in de richting liggen van Bieber. Michael Jackson is van een compleet andere orde. De vergelijking Bieber, Jackson gaat echt compleet scheef, alleen dat ze beide jong zijn begonnen met zingen is vergelijkbaar, daarbij is Bieber nog oud overigens. Michael Jackson was een extreem talent die met zijn muziek ook volwassen mensen aansprak in zijn jongere jaren. Bieber is geen van beide.

Los daarvan kan ik mij goed verplaatsten in je verhaal en vind ik dat op een topic als dit een welkome toevoeging. Laat meer mensen daar maar een voorbeeld aan nemen. Met voorop het grootste gedeelte van die zielige pubers hier.

Dit album heeft nog niet eens één ster.

Ja, want 112 mensen op MuMe hebben dit album beluisterd

avatar van Korreltje Zout
Dibbel schreef:
Dit is de CD die ik mijn dochter heb gegeven (.....) De rest is niet echt aan mij besteed, omdat het toch wel behoorlijk zielloos klink hier en daar en ja ziel moet muziek wel hebben bij mij. (.....) En geloof me, als je zelf kinderen hebt, en je ziet ze hier (of andere van dit soort muziek) hun plezier aan hebben, vind je het allemaal zo erg niet meer.

Hulde voor de eerlijkheid.

Maarreh, middelmatigheid is geen goed voorbeeld voor kinderen. En Bieber/GaGa/Beyonce zijn echt heus niet noodzakelijk om een 11-jarige kiddo te boeien. Waarom niet Duran Duran, The Police, Tears for Fears, de oude Simple Minds (Once upon a time!), of andere catchy onschuldmuziek waar wel muzikaliteit en/of ziel in zit? Of als het per se recent moet zijn, dan in vredesnaam maar Coldplay.

Toe, Bill Hicks, leg het nog eens uit.

TheArtfulDodger
Nummer 8 vind ik een mooi liedje, dat gaat over Ieniemienie van Sesamstraat...

Girl, you're such a sexy mouse
We can have a lot of fun at my house

gewoon bagger!

avatar van musician
Hij doet ook af en toe al uitspraken, dat hij met pensioen gaat.

Menigeen kan die dag ook niet vroeg genoeg komen. De enige die ooit met pensioen mag gaan zonder dat hij ooit één dag heeft gewerkt.

Maar ik ben bang dat zijn uitlatingen vooral een vraag om aandacht is. Feitelijk is de jongen natuurlijk toe aan een psycholoog.

avatar van Gloeilamp
Hoezo 'met pensioen gaan zonder dat hij ooit één dag heeft gewerkt'? Je kan veel over hem zeggen, maar Bieber heeft natuurlijk wel gewerkt voor zijn geld. Al heeft hij veel te danken aan andere mensen.

adri1982 schreef:
gewoon bagger!

Wel knap dat je vrijwillig naar 4 albums van hem hebt geluisterd. Ik vraag me toch waarom users dit doen, terwijl ze van te voren toch al een oordeel klaar hebben. Je kan je tijd nuttiger besteden lijkt mij.

avatar van adri1982
Dat is ook zo. Maar een collega van mij op het werk (een kringloop) heeft een aantal albums af laten spelen. Ik wist niet wat ik hoorde. En dan dat kerstalbum nog, dat was al helemaal een verschrikking. Wel sluit ik me aan bij 'musician' dat het mij niet zal verbazen dat hij toch niet met pensioen zou gaan. Ik las ook wel eens verhalen over Jackson Five, waar Michael Jackson in zat, ook die begon heel jong, maar die nummers van hem klinken veel en veel beter dan die van 'Justin Bieber'

avatar van Gloeilamp
Ik vind het maar raar dat users zich hier even af willen reageren. Tuurlijk is dit geen goede muziek, dat vind ik ook niet. Maar ik begrijp gewoon niet waarom sommige mensen de moeite nemen om dan naar Bieber te gaan luisteren, stemmen, en één keer in de zoveel tijd een haatbericht achter te laten. Dan zit er toch een soort frustratie in de weg.

En Adri, ik heb het hier niet speciaal tegen jou. Het viel mij gewoon op bij dit album, maar het is niet persé tegen jou bedoeld

tuktak
Berichten verwijderd. Laten we het gewoon over dit album hebben en anders gezellg prive oid

avatar van Gloeilamp
5 sterren. Gewoon geweldig!!!

avatar van adri1982
Nogal vreemd. 5 sterren geven als je eerder zegt 'Tuurlijk is dit geen goede muziek'.
En ik ben geen user. Die albums werden gewoon gedraaid door een collega van mij die van Bieber's muziek houdt. Tja, dat moet die helemaal zelf weten, maar verplicht naar die muziek luisteren wis zeker geen pretje. Maar goed, ik zet dan gewoon een oordop met rock, rap of dance op. Klinkt veel beter. Dat dit album van Bieber al 3 jaar na verschijnen alweer bij een kringloop belandt, doet mij vermoeden dat degene die de muziek van Justin Bieber heeft gekocht, er spijt van moet hebben gekregen. Het is haar of hem vergeven.

avatar van Gloeilamp
Je hoeft mijn stem niet 100% serieus te nemen. Net zoals het grootste deel van de andere stemmen hier.

Dikkop

avatar van Rudi S
Gloeilamp schreef:
5 sterren. Gewoon geweldig!!!

Ik steun de petitie

avatar van Xel
Xel
Gloeilamp,

Een wijs man zei ooit: "Ik beoordeel alle albums hetzelfde".
Remember him? (Ik verwijs naar de discussie bij One Directions laatste meesterwerk)
Waarom dan een 5* gegeven bij deze?
Geef je alle muziek die je niet goed vindt 5*?

avatar van Xel
Xel
Ik verwijs naar deze quote: "Ik kan best enthousiast zijn over popmuziek hoor, ik ben nu erg onder de indruk van Sky Ferreira bijvoorbeeld. Ik beoordeel alle albums hetzelfde, en omdat dit One Direction is ga ik echt niet milder of strenger zijn. Dat slaat gewoon echt nergens op."

Klopt... die 5* slaat gewoon echt nergens op....

Xel schreef:
Gloeilamp,

Een wijs man zei ooit: "Ik beoordeel alle albums hetzelfde".
Waarom dan een 5* gegeven bij deze?
Geef je alle muziek die je niet goed vindt 5*?

Goede research gedaan. Maar voor Bieber maak ik graag een uitzondering, en als dit soort belachelijke dingen ook bij de albums van One Direction zouden gebeuren zou ik daar hetzelfde doen.

Verder zal ik me gewoon aan mijn woord houden Xel