B.o.B - The Adventures of Bobby Ray (2010)

Hip-Hop / Pop
Label: Grand Hustle

1. Don't Let Me Fall (4:35)
  2. Nothin' on You (4:29)

met Bruno Mars

3. Past My Shades (3:33)

met Lupe Fiasco

4. Airplanes (3:01)

met Hayley Williams

5. Bet I (4:17)

met T.I. en Playboy Tre

6. Ghost in the Machine (4:53)
  7. The Kids (3:26)

met Janelle Monáe

8. Magic (3:16)

met Rivers Cuomo

9. Fame (3:41)
  10. Lovelier Than You (4:04)
  11. 5th Dimension (3:23)

met Ricco Barrino

12. Airplanes, Part II (5:19)

met Eminem en Hayley Williams

13. Can I Fly? * (3:40)
  14. Letters from Vietnam * (4:13)
  15. I See Ya * (3:18)
  16. Interview * (30:10)
  17. Grip Ur Body [EP Version] * (3:30)
  18. Cyber Heaven [EP Version] * (3:15)
Dirruk schreef:

Ja maar ik bedoel dat je hem nu pas hier in Nederland vaak langs hoort komen.

Aaah zo ok, zal eens kijken of dit nummer ook in de nederlandse charts staat. Op wikipedia staat er niks over gemeld :O

avatar van Dirruk
Zou misschien nog kunnen, hoop het niet want Magic vind ik namelijk 1 van de minder goede nummers van deze plaat.

avatar van Arrie
Vind Magic leuker dan die eerste twee singles. En er staat wel wat op Wikipedia over gemeld hoor.

Arrie schreef:

Yep,

tip15

avatar van Arrie
Oh ik kijk sowieso altijd op de Engelse Wikipedia.

1,5
Hoe kun je dan zeggen dat het op de engelse wikipedia het erbij staat, ik zie er niks staan. Ok op een streep na, wat wil zeggen dat het niet in de nederlandse charts staat of heeft gestaan.

Ik kijk ook altijd eers top de engelse, maar daar staat verder niks, dus neem ik ook even een kijkje op de nederlandse.

avatar van Arrie
Ah ik heb verkeerd gelezen. Ik had niet door dat je het had over of het in de Nederlandse charts staat. Ik dacht dat het nog steeds ging over of het een single was.

lol no problem

avatar van Damita
Ik heb er zo'n hekel aan als artiesten zichzelf zo ontzettend geweldig vinden en dat nog ferm in elke song vermelden. Nou ja vermelden, daar gaat praktisch elke song over! Alsof ze het middelpunt van de aarde zijn? De songs klinken wel leuk maar niet geweldig. T zou fijn zijn als zulke gasten het wat minder over zichzelf zouden hebben, en een beetje variatie brengen op hun album, maar ja, dan blijft er niet veel meer van een album over hé.

De Schaafkaas
Damita schreef:

De essentie van hiphop is zelfverheerlijking (en indirect het 'dissen' van de tegenstander). Dat er uitzonderingen zijn (Atmosphere), doet niks af aan deze ongeschreven regel.

Als je dat niet leuk vindt, luister je gen hiphop meer toch.

0,5
Ik vond Airplanes altijd een super nummertje.
Dus toen ik hoorde dat deze Airplanes-man een album ging uitbrengen was ik net Homer Simpson ik dacht toen dit Woooeeeehoooeee,jammer dat ik dit woor na het luisteren van het album niet meer kon uitspreken.

Alhoewel de eerste 4 nummers kon ik dit noch zeggen Don't lett me fall is een fantastisch gezongen nummer.
Nothin'g on you is zo een nummer dat je al na 2 keer al te veel hebt gehoord maar toch nog goed doordat het mee is met zijn genre.
Ja dan had je mijn nummertje ik zong het zo luid mee dat ik blij was dat mijn buren weg waren .
Past my shades is ook tof maar wat ouderwets op de een of andere manier.

This was part 1 of my review
Ok genoeg gegrapt.Want nu kom ik iets ernstig vertellen en nee je poes is niet dood
Ik heb net een van de ergste nummers ooit gehoord.Bet i wat een saai zaag nummer is dat.

Gelukkig komt dan Ghost in the machine een mooi nummmer en de productie doet me wat denken aan de them van de film Shutter Island.Maar soms denk ik dat dit album me eerst woedend wil krijgen en dan weer blij.

En ja we zijn weer aan het woedende deel The kids saai nummer dat me veel aan het junior Euro song festival doet denken.Magic is part 2 van Het junior Euro song festival want het doet me weer daar aan denken.

Fame en alweer ben ik niet gelukkig hoe kan het toch dat je 2 goede singles uitbrengt en je fans of kopers zo teleursteld.Hopelijk stel ik jullie met mijn review niet telleur dat zou ik erger vinden

Lovelier than you is goed en slecht in één song hoe doet B.O.B het toch goed en slecht in één wow
Misschien is het zo bedoelt maar het lijkt wel een mislukte liefdesbalade.
5th dimensioen kan me nog wat boeien maar hier ga ik niet meer over zeggen.

Nu heb ik weer reden om Woooeeehooeee te roepen een fantastisch nummer met mijn favoriete artiest Eminem in.Het refrein hier in is weer machtig B.O.B zijn versen zijn redelijk op de een of andere manier rap hij echt funky hij is niet zo ruw als andere volgens sommige een pluspunt volgens mij wat minder,maarja dan was er Eminem hij is weer als vanouds.

Over de bonus tracks ga ik niet veel zeggen toch wel iets:ze zijn rond uit super saai.
Ook jammer dat I'll be in the sky niet er op staat dat was toch wel een goed nummer.

Geen goed album dus niet om Wooooeeehhooe te zeggen,ik zie net dat ik op 2.5 snel aanpassen naar 1.5* tot de volgende review

avatar van catdog
I'll Be in the Sky staat wel op de Nederlandse versie van dit album. In de US en de UK niet. Weet niet of hij op een andere versie staat. Maar op de versie die ik laatst tegenkwam zag ik hem net voor 'The Kids' staan.

Staat gewoon op de CD inderdaad.. ( heb hem hier liggen )

De Schaafkaas
Wat een #($nummer is Magic. Die komt echt mijn strot uit na één avond 538.

avatar van YouAlreadyKnow
Geniaal vind ik deze man! Zingen/rappen het bevalt hem allebei wel. Zeer gevarieerde tracks. toch effe een extra vermelding: T.I. zijn verse in Bet I is wel echt niet normaal, vind ik. In ieder geval zijn flow dan. Luisterd makkelijk weg!

0,5
Ik vind B.o.B ook redelijk kinderachtig klinken op sommige versen,hij heeft soms ook het rijmen niet goed door.

De Schaafkaas schreef:

Wat een onzin zeg! Je beschrijft hier niet de essentie van Hip-Hop vriend.

Even on-topic: Vind The Adventures of Bobby Ray een erg matig album vol met zwakke, overgeproduceerde nummers gericht op hitparade-junkies en tieners. B.O.B's lekkere flow en af en toe gevatte lyrics zorgen ervoor dat ik een krappe 2* geef.

0,5
Gevatte lyrics dat vindt je hier echt niet!

avatar van JayM
Veel sterke lyrics vind je inderdaad niet op dit album, maar een verse als hieronder kan ik dan weer wel waarderen;
I begin and I master/I see in my eye glasses/
But they sayin’ what I’m seeing through is false like Ross/
I can hear him through the wall like walk/
This way they tryin’ to dissuade my thoughts/
I’m a slave to myself and disobey my boss/
It’s all in disarray this parade I walk

0,5
Die verse is niet slecht maar stelt ook niet veel voor en als je je dan voor stelt dat dat het beste is dat je hier op kunt vinden is dat wel triest.

avatar van JayM
Het enige wat ik probeer te zeggen is dat er af en toe leuke wordplay gebruikt wordt en dat B.o.B geen slechte flow heeft. Niks meer. Diepgang en inspirerende teksten zijn ver te zoeken op dit (zoals ik al eerder zei) erg zwakke album.

JayM schreef:

Dan zijn we het met elkaar eens Inderdaad heeft hij nog een leuke flow en soms een goede wordplay,maar toch is dit zoals jij zegt echt zwak,Nothing On You heeft bijvoorbeeld niets met hip-hop te maken voor mij.De enigste songs die me kunnen pakken zijn Airplanes part 1 en 2.

avatar van Kid
Kid
Toch maar met een halfje verlaagd. Ik raak snel uitgekeken op de nummers. Misschien toch iets te veel pop.

avatar van Mkkl
Ondanks dat het tekstueel misschien geen sterk album is, wordt ik toch door de melodieën goed genoeg vermaakt. Allemaal lekker up-tempo, vrolijk en veel afwisseling. Voor een luchtig hip-pop album geef ik hier wel 3,5 ster voor.

avatar van Tom Traubert
Na 6 jaar ben ik nog steeds niet uitgekeken op het complete album. Het mag dan wel niet het meest artistieke album zijn, Nothin' On You en Magic met respectievelijk Bruno Mars en Rivers Cuomo van Weezer zijn aardige minpuntjes, maar de catchy melodiëen en de teksten met een quasi-narcistische kwinkslag zorgen ervoor dat ik het album vaak heel goed kan hebben. The Kids met Janelle Monáe is een fijn nummer en klinkt veel beter dan de oorspronkelijke versie van Vampire Weekend. Hoogtepunt Don't Let Me Fall heb ik altijd al geweldig gevonden en het serieuze Ghost In The Machine een ondergewaardeerd nummer. De lekkere flow van 5th Dimension (What's up? What's down?) en Airplanes Pt. II (Eminem's deel ) geven het album een heerlijke climax mee.

Ruime 4*.

avatar van MIAB
Niet echt een genre dat ik vaak opzoek, maar zoals zo vaak ontdek je muziek vanzelf. Erg goed debuutalbum van Bob. Luister er met plezier naar! Bevat veel leuke nummers.