Bloc Party - Silent Alarm (2005)

Label: Wichita

1. Like Eating Glass (4:21)
  2. Helicopter (3:40)
  3. Positive Tension (3:54)
  4. Banquet (3:22)
  5. Blue Light (2:47)
  6. She's Hearing Voices (3:29)
  7. This Modern Love (4:25)
  8. The Pioneers (3:35)
  9. Price of Gasoline (4:19)
  10. So Here We Are (3:52)
  11. Luno (3:57)
  12. Plans (4:10)
  13. Compliments (4:42)
  14. Little Thoughts * (3:29)
  15. Two More Years * (4:26)
avatar van Thibault14
De clip van Two More years is te zien via de studio brussel site -> http://www.stubru.be/stubru_master/muziek/video/blocparty_twomoreyears/index.html

Je kunt de clip overgens ook zien via blocparty.com
Wat vinden jullie ervan?

avatar van gemaster
Erg fijn album dit. Het is lekker afwisselend, soms wat harder werk en dan weer een heerlijk melodietje. Mijn favoriet tot nu toe is 'This Modern Love'. Voorlopig zet ik voorzichtig in met 4*, maar het kan nog hoger worden.

Stem verhoogd naar 4.5 ster. Ik betrap mezelf erop dat ik hem wel heel erg vaak en graag draai, en dat doe ik niet voor niets!

JonnieBrasco
De clip van Two More Years wordt inmiddels grijsgedraaid op MTV2, en ik vind het een geweldig nummer! Lekker ingetogen en nog warmer en soepeler dan we van Bloc Party gewend zijn. Belooft inderdaad wat voor het nieuwe album.

avatar van Tommeh
Erg goed album idd. Moest erg wennen aan de stem van de zanger, maar het past eigenlijk precies bij de muziek. De afwisseling spreekt mij ook erg aan, de ene keer hard en dan weer een leuke melodie.
Mijn favoriet is Helicopter, ook van mij 4*

JonnieBrasco schreef:

Had ik maar mtv2...........Kun je dat overal ontvangen eigenlijk?

tondeman
two more years is echt een fijn nummer inderdaad

avatar van Safri
Anna.R schreef:

Had ik maar mtv2...........Kun je dat overal ontvangen eigenlijk?

Je moet een digitale ontvanger hebben. MTV 2 en nog tientallen andere extra zenders krijg je dan voor 8 euro extra per maand. Digitale ontvangers kosten tussen de 100 en 150 euro maar vaak hebben de providers wel een goede aanbieding. Ik kreeg hem gratis omdat ik breedband internet heb bij @home.

O ja, 3voor12 tv is ook erg leuk voor de serieuze muziekliefhebber:) En natuurlijk VH1 voor de vergeten clipjes.

Geweldig album dit !!!
Echt ieder liedje is op zijn eige manier helemaal geweldig. Mijn persoonlijke favorieten zijn "bleu light" en "compliments" deze liedjes zetten je echt aan het denken... zo mooi!

ricky2612
Ik ben bij lange na niet zo enthousiast als de meeste mensen hier..als dit album klaar is heb ik zo'n wrange nasmaak van 'tjaah is dit het'..het is allemaal NET NIET voor mij..bij vrijwel alle nummers heb ik gevoel dat ik iets mis waardoor het niet goed is..en na verloop van tijd beginnen de meeste nummers me dan ook op mijn zenuwen te werken.

Uitschieters zijn imo Helicopter, Banquet en Pioneers (snap niet waarom niemand daar over begonnen is, in mijn ogen het beste nr van de cd)

Xander
Zeer goed debuutalbum! Bloc Party geeft me toch een gevoel dat ze nog meer in hun mars hebben. Dit gevoel heb ik dan weer niet bij bands zoals franz ferdinand, razorlight, etc... Het wordt wachten op een tweede plaat! Meer van dit graag!

Er verschijnt nu een speciale editie van dit album, met een extra cd/dvd erbij. Kun je OF de hele cd opnieuw kopen, OF lid worden van de fanclub voor een aantal pond per jaar......lekker
Ik meende dat two more years en hero er ook op staan, als voroproefje van het nieuwe album, die pas volgend jaar verschijnt.

avatar van Dielie
jep, heb de speciale editie aangeschaft MET "two more years", lekker nummer, verder heb ik dit album eigenlijk gekocht om mezelf te verrassen, de reacties hier niet anders dan positief en wat ik zo cool vind aan deze groep is het feit dat de frontman "zwart" is, leuk, is eens iets anders, niet dat dat wat aan de muziek doet ofzo, maar ik vind het gewoon cool zo iemand in een gitaarband terug te vinden, hehe leuk album, wel nog paar keer draaien natuurlijk en dan stemmetje

is wel eens leuk, iets kopen wat je niet echt kent

spannend

owja, deze band doet me denken aan The Dirtbombs, alhoewel deze laatste "vuiler" klinken;

Knap album hoor! Ze weten een prachtig gevoel neer te zetten. Ja, het heeft sterk wat van Franz Ferdinand en The Strokes, maar soms moet je ook gewoon naar je gevoel kunnen luisteren. Lekker.

avatar van Dielie
beluister hem nu nog eens, er zaten een paar dagen tussen, en vanaf de eerste melodie klinkt dit weeral goed,

moet beetje "groeien"

Groeien? Vond het meteen heel erg goed

Blind gekocht vorig jaar, en wat een verrassing!

Helemaal top op het wat mindere Luno na

Een cd vol lekkere nummers.
Ze horen inderdaad wel een beetje in het rijtje van Franz Ferdinand, Kaizer Chiefs, en The Bravery thuis.
Ik denk dat Bloc Party in de toekomst nog wel eens een grote festival-band kan worden.

avatar van Thibault14
Savage schreef:
Helemaal top op het wat mindere Luno na

Luno is juist één van de beter nummers

Ik vind alleen Compliments niet zo goed..

Benninf schreef:
Ik vind alleen Compliments niet zo goed..

Ik vind 'Compliments' juist een perfecte afsluiter voor deze cd. Het is een ietwat ander nummer dan de rest van de nummers maar ik vind het nummer op zich zeer geslaagd.

En je droomt gewoon weg bij het horen van het allerlaatste stukje muziek, dat start na een kleine 10 minuutjes. (Of is het enkel zo bij mij dat 'Compliments' 13 minuten duurt?)

avatar van Hermy
Timesplitter schreef:

Vreemd, bij mij duurt 'Compliments' maar 4:43 minuten

Bij mij ook.

Ik ben Luno trouwens telkens beter gaan vinden, wat een nummer!

Ik kan niet wachten tot een nieuw album van Bloc Party

Alle nummers zijn wel geweldig eigenlijk, beginnende nummers zijn iets beter vooral Banquet natuurlijk maar de anderen zoals Luno zijn ook erg goed hoor.
En op PinkPop waren ze overweldigend die drummer.... En dan stond ik ook nog eens 2e rij wooohoooo .
En een "zwarte" zanger, toch wel apart eigenlijk.

Timesplitter schreef:

Bij mij duurt ie ook zo lang overigens 13:01 ook wel vet liedje jaah lekker rustig begin.

avatar van Hermy
HOUSECAT schreef:
Op welke cd staat Two More Years?

Two More Years staat niet op een cd, maar is alleen als single uitgebracht. Misschien wordt het op het nieuwe album gezet??

avatar van psychonaatje
HOUSECAT schreef:
Op welke cd staat Two More Years?

Op een heruitgave van dit album staat Two More Years ook.

Coldie
Heerlijke CD, vooral de ritmes zijn erg goed en apart. 4*