Phil Collins - Going Back (2010)

Pop / Soul
Label: Atlantic

1. Girl (Why You Wanna Make Me Blue) (2:33)
  2. (Love Is Like a) Heatwave (2:53)
  3. Uptight (Everything's Alright) (3:02)
  4. Some of Your Lovin' (3:19)
  5. In My Lonely Room (2:25)
  6. Take Me in Your Arms (Rock Me for a Little While) (2:58)
  7. Blame It on the Sun (3:26)
  8. Papa Was a Rolling Stone (6:43)
  9. Never Dreamed You'd Leave in Summer (2:59)
  10. Standing in the Shadows of Love (2:42)
  11. Do I Love You (2:50)
  12. Jimmy Mack (2:56)
  13. Something About You (2:47)
  14. Love Is Here and Now You're Gone (2:40)
  15. Loving You Is Sweeter Than Ever (2:48)
  16. Going to a Go-Go (2:49)
  17. Talkin About My Baby (2:47)
  18. Goin' Back (4:37)
  23. Ain't Too Proud to Beg *
  24. Too Many Fish in the Sea *
  25. You Really Got a Hold on Me *
  26. You Keep Me Hanging On *
Collins is zeker een veelzijdig artiest (geweest) Toch heb ik hem het meest bewonderd als drummer.
Hij is zo'n drummer die je snel herkent, en creatief is.
Met name op de vroege Genesis albums doet hij echt te gekke dingen.
Ook als zanger heeft hij mij nooit dwarsgelegen, het is meer de keuzes die hij maakte als songwriter.
Daar heeft hij mij op een gegeven moment niet echt meer mee kunnen overtuigen.

Terugkomend op dit album: Muzikaal geslaagd en het plezier is te horen, maar de toegevoegde waarde hoor ik niet.

avatar van matthijs
Was ook leuk geweest als ie zijn hit uit 1982, You Can't Hurry Love, opnieuw had opgenomen in de orginele (Supremes) stijl

avatar van musician
Uitverkoop bij Amazon, voor wie het album nog niet in huis heeft.
Je krijgt bijna geld toe en uiteraard gaat het om een nieuwe cd (2e hands vanaf 1 pond) :

COLLINS, PHIL-Going back
Phil Collins (Artist) | Format: Audio CD
4.5 out of 5 stars See all reviews (2 customer reviews)
Price: £1.21 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery. See details and conditions

Waar hij die sterren nog vandaan weet te halen is mij een raadsel, waarschijnlijk heeft hij één keer zelf gestemd en één keer zijn manager opdracht gegeven...

avatar van adri1982
Aangezien ik de laatste paar dagen toch naar Genesis zat te luisteren ('Genesis' uit 83 op cd en 'Invisible touch' uit 86 op youtube), dacht ik waarom deze 'Going back' van Phil Collins opzetten? Deze cd won ik in 2010 met het radio-2 spelletje 'Cd van jou, cd van mij'.
De cd is best leuk om te luisteren, het verveelt niet, maar er zitten ook niet echt hoogtepunten in. Nou ja, 'Papa was a rolling stone' vind ik wel goed. Ik vind de muziek een beetje boven het gemiddelmatigde. 3 sterren.

WPE
neee....dit album had hij voor mij niet hoeven maken....jammer