Prince - 20Ten (2010)

Funk / Pop
Label: NPG

1. Compassion (3:57)
  2. Beginning Endlessly (5:27)
  3. Future Soul Song (5:08)
  4. Sticky Like Glue (4:46)
  5. Act of God (3:13)
  6. Lavaux (3:03)
  7. Walk in Sand (3:29)
  8. Sea of Everything (3:49)
  9. Everybody Loves Me (4:08)
  10. Laydown (3:07)
Dat wist ik niet.

avatar van Darkzone
Vandaag via marktplaats een exemplaar van deze cd ontvangen voor 8 euro inclusief verzendkosten. Een koopje gezien de prijzen die ervoor gevraagd worden.

Dit is ook het enige album van Prince die ze bij de Centrale Discotheek niet in bezit hebben om te kunnen lenen, en gezien de verpakking ook niet gek. Het klinkt vooralsnog lichtvoetig, makkelijk in het gehoor liggend. Bijzonder eigenlijk dat een artiest een album gewoon weggeeft aan fans, zonder er iets aan te willen verdienen.
Maar gezien het feit dat hij zo ongelooflijk productief was en het hem nooit echt om verkoopcijfers ging, en zijn albums heel vaak bestonden uit oudere nummers die nog niet gebruikt waren, konden deze 10 nummers er ook wel vanaf.

avatar van Funky Bookie
Vergeet niet naar nummer 77 te gaan Darkzone. Het hoogtepunt van dit album.

Funky Bookie schreef:
Vergeet niet naar nummer 77 te gaan Darkzone. Het hoogtepunt van dit album.

Ja, die is zeker fijn.
Eigenlijk is het hele album zoals de hoes eruit ziet: een aangenaam en vertrouwd kado voor de fans zonder echt te pieken. Maar zoals wel vaker ga je een album van Prince pas na meerdere luisterbeurten, of na verloop van tijd pas waarderen. Of kom je erachter dat hij echt niks is.