White Lies - Ritual (2011)

Label: Fiction

1. Is Love (4:52)
  2. Strangers (5:24)
  3. Bigger Than Us (4:43)
  4. Peace & Quiet (5:54)
  5. Streetlights (5:00)
  6. Holy Ghost (4:22)
  7. Turn the Bells (5:04)
  8. The Power & the Glory (5:13)
  9. Bad Love (3:57)
  10. Come Down (5:09)
  11. Bigger Than Us [Walls Hold Me Remix] * (6:39)
  12. Is Love [Stereolab Remix] * (6:26)
avatar van Sfeermaker
De eerste drie liedjes op deze plaat zijn steengoed. Ben vooral fan van het subliem opgebouwde "Is Love" met als hoogtepunt 3:35 wanneer de zwaardere gitaren worden ingezet en de spannende bridge in "Strangers" kan me ook keer op keer bekoren. De rest is alleraardigst, ben vooral fan van het geluid van dit album: Een beetje Chameleons meets Depeche Mode.

Aardig album, maar toch een beetje jammer dat m'n aandacht tegen het einde wat verslapt.

tip_of.yourstar
Na veel wisselvallige commentaren te hebben gelezen, was deze Ritual toch een bijzonder aangename verrassing. Het doet bij mij amper onder voor To Lose My Life.

Net als op het debuut hinken de teksten wat achterop, maar het drietal pende wel weer een reeks catchy, meeslepende nummers bij elkaar.

minder dan hun eerste album maar toch geen onaardig vervolg haha doei. hallo hier ben ik terug de singles vind ik wel het minste doeg.

Toch best een aardig album.

De donkere tonen en de mooie synths maken dat het een lekker 80s sausje heeft

Te lang links laten liggen deze plaat. Ik ga de schade inhalen met veel draaibeurten.

Vreemd dat deze zo laag scoort, ik vind dit juist hun beste plaat.

Bleek, geforceerd album. Bigger Than Us is natuurlijk een knaller en er staan wat redelijke, meezingbare nummers op, maar het is verder weinig memorabel.