White Lies - Ritual (2011)

Label: Fiction

1. Is Love (4:52)
  2. Strangers (5:24)
  3. Bigger Than Us (4:43)
  4. Peace & Quiet (5:54)
  5. Streetlights (5:00)
  6. Holy Ghost (4:22)
  7. Turn the Bells (5:04)
  8. The Power & the Glory (5:13)
  9. Bad Love (3:57)
  10. Come Down (5:09)
  11. Bigger Than Us [Walls Hold Me Remix] * (6:39)
  12. Is Love [Stereolab Remix] * (6:26)
JanBetonde2e
Het nieuwe album van White Lies. Ik hoop dat ze op dezelfde voet door zijn gegaan en niet opeens een andere richting op zijn gegaan of nog toegankelijkere nummers hebben gemaakt. Dit is toch het album waarmee ze zich zullen moeten gaan bewijzen. Maar ik verwacht er best wel wat van, het zijn toch wel zeker talentvolle jongens.
Gezellige cover is het wel weer!

JanBetonde2e
Ik dacht toch echt dat ik dit album had toegevoegd, maar ja. Ik kan niet echt wachten, maar ik heb geen zin om live nummers te gaan luisteren, ik weet dat ze er zijn, maar toch.

avatar van lowieke
Onwijs benieuwd naar. Voornamelijk benieuwd of deze band echt goed is of gewoon 1 lekker plaat heeft afgeleverd.

JanBetonde2e schreef:
Gezellige cover is het wel weer!

Het viel mij ook al op Maar goed, een vrolijke cover past voor geen meter bij ze, dus dan kunnen ze beter met zoiets komen.

Hopelijk gaat dit album niet te veel op To Lose My Life lijken. Want met Harry McVeigh's stemgeluid ligt dat gevaar wel op de loer ben ik bang... Over twee maanden zullen we het weten!

Met de nieuwe single gaan ze in ieder geval op dezelfde voet verder

avatar van GrafGantz
Ach, als je als band tegenwoordig met het tweede album voortborduurt op de sound van je debuut wordt je al aan alle kanten afgeschoten en uitgemaakt voor "one-trick-pony". Alsof je perse met elk nieuw album het roer volledig om dient te gooien...

Liever niet, de eerste beviel mij prima.
Dus van mij mogen ze op dat nivo door gaan.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Videoclip van Bigger Than Us toegevoegd.
De opmerkelijke clip werd geregiseerd door Jonas & François, een Frans duo dat al eerder video's maakte voor Madonna, Audio Bullys en Justice. (De Morgen)

avatar van stoepkrijt
Het is inderdaad een opmerkelijke clip, maar ik vind het wel een puik nummer!

avatar van Guinness1980
In een email die ik zojuist heb gekregen staat dat de releasedatum 14.01.2011 is.
Het album is geproduceerd door Alan Moulder (Smashing Pumpkins, Nine Inch Nails)

avatar van bver
Had "Bigger than us" al op Pukkelpop gehoord. Was toen redelijk onder de indruk en nog steeds eigenlijk... Fijn nummer, nu het album nog....

nee, white lies, het zal wel nooit mijn band worden. die nieuwe single vind ik weer helemaal niet subtiel genoeg. zit voor mij weinig gevoel in.

Bigger Than Us klinkt héérlijk!

avatar van Ducoz
0,5
Ik vond nieuwe materiaal live maar matig, kan niet echt toppen aan wat ze hier voor maakten. (daar bij zat die drummer live soms ook wel dik uit de maat..)

avatar van lowieke
Vind bigger than us nog niet heel geweldig ofzo...

avatar van laboomzaa
Wat een knijter lelijke hoes!! Cliché kunstzinnig....nieuwe nummer vind ik dan wel weer lekker!!

avatar van rem5
Bigger Than Us vind ik wel weer een geweldig nummer. Ben benieuwd naar het album. Hopelijk weer net zo'n fraaie, grauwe plaat als To Lose My Life. Goede band.

De single is inderdaad geweldig, verwacht ook heel veel van hun nieuwe album

Ik ook.
Mooi verjaardagskado.

avatar van sierrra
De single klink wel lekker, maar ligt erg in het verlengde van hun eerdere werk. Ik hoop dat de rest van het album wat origineler gaat klinken.

avatar van Don Cappuccino
Bigger Than Us vind ik geweldig, de videoclip is ook erg gaaf. Ik ben benieuwd naar het complete album.

Je kunt er niet veel uithalen, maar dit zijn de previews:

YouTube - White Lies - Ritual All official previews!

avatar van Matthijs89
wil hem nu hebben!

avatar van stoepkrijt
Voor de geinteresseerden: Ik kwam op youtube dit filmpje tegen, met wat langere previews. Klinkt veelbelovend!

Nian
Ziet er zeer goed uit!
Vrijdag is het zover .. Na school ga ik toch even langs de Free Record Shop om deze cd te kopen.
Hun vorige cd was al zeer goed dus ik heb hier zeer hoge verwachtingen voor !!

avatar van Mr. Olaf
Ik ben ook erg benieuwd, heb de vorige helemaal kapot gedraaid (en nog steeds). Heb ook zin in 24 februari!

Streetlights zojuist op 3fm, gaaf nr

avatar van tsjong
Na het luisteren heb ik de indruk dat het een heel episch album wordt waarbij de drum een belangrijke plaats inneemt. Het doet bijna denken aan The Resistance van Muse.
Ik ga ervan uit dat ze het debuut gaan overtreffen. Hier zit veel hitpotentie in.

avatar van lovegun
*mompelt iets met Joy Division*

avatar van Nicolage Rico
Ik ben bang dat dit album weinig zal verschillen van het eerste. Het eerste album was prima, maar White Lies is niet bepaald een band van de variatie.