PJ Harvey - Let England Shake (2011)

Label: Island

1. Let England Shake (3:09)
  2. The Last Living Rose (2:20)
  3. The Glorious Land (3:34)
  4. The Words That Maketh Murder (3:45)
  5. All and Everyone (5:39)
  6. On Battleship Hill (4:07)
  7. England (3:09)
  8. In the Dark Places (2:58)
  9. Bitter Branches (2:29)
  10. Hanging in the Wire (2:42)
  11. Written on the Forehead (3:40)
  12. The Colour of the Earth (2:32)
avatar van ZAP!
Na 2½ nummers zet ik 'To Bring You...' maar weer es op.

avatar van Juul1998B
Zeeer interessant album, PJ harvey brengt een geluid over die zeer uniek is en dit is iets wat ik nog nooit gehoord heb.
Echt heeel nice!

P.s. kenners van PJ harvey, is dit haar beste of liggen er nog meer mooie platen in het verschiet?

avatar van GrafGantz
Juul1998B schreef:
Echt heeel nice!

Wat mij betreft haar minste album, maar daar schijn ik volledig alleen in te staan
Aan deze kan je je in elk geval geen buil vallen: PJ Harvey - To Bring You My Love (1995) - MusicMeter.nl

avatar van Kronos
Haar beste is volgens mij To Bring You My Love. Maar haar discografie is redelijk gevarieerd en het loont de moeite de verschillende stijlen eens te beluisteren. Heel rauw en puur klinkt ze op de twee eerste, Dry en Rid of Me. Gelaagder maar nog steeds duister op To Bring You My Love en Is This Desire?. De twee volgende albums zijn een pak luchtiger en dat pakt vooral goed uit op Stories from the City. Op White Chalk zingt Harvey voortdurend met een hoog stemmetje wat de muziek etherisch doet klinken. Dan volgt het unieke Let England Shake. The Hope Six Demolition Project borduurt daar verder op maar het songmateriaal overtuigt veel minder.

Zeker beluisteren; Dry, To Bring You My Love, Stories from the City en White Chalk.

avatar van Juul1998B
Jullie zijn helden!! Thanks voor de tips heren!
Ik heb weer genoeg nieuwe muziek om te luisteren de komende dagen
Ook dit album vind ik trouwens zeer gevarieerd.
Op written on the forehead hoor ik zelfs cocteau twins in terug, genieten!

avatar van matthijs
Ik snap eigenlijk niet zo waarom deze zo er boven uitspringt qua aantal luisteraars en waardering. Het is een heel goede plaat, laat daar geen misverstand over bestaan, maar voor niet meer of minder dan de andere. Ze zijn wel heel verschillend. Kan me voorstellen dat bv 'White Chalk' echte rockers niet aanspreekt, die houden eerder van de begintijd. Haar recente plaat ('Inside the...') lijkt qua variatie wel op deze. Beetje folky ook, qua instrumentatie en koortjes. Nog geen slechte plaat gemaakt, da's best een prestatie.