Funkadelic - Maggot Brain (1971)

Funk / Rock
Label: Westbound

1. Maggot Brain (10:18)
  2. Can You Get to That (2:49)
  3. Hit It and Quit It (3:50)
  4. You and Your Folks, Me and My Folks (3:36)
  5. Super Stupid (3:59)
  6. Back in Our Minds (2:38)
  7. Wars of Armageddon (9:43)
  8. Whole Lot of BS * (2:11)
  9. I Miss My Baby * (5:02)

met US Music

10. Maggot Brain [Alt Mix, Recorded 1971] * (9:35)
Johnny Marr schreef:
Het hele album steunt voor mij te veel op het werkelijk briljante titelnummer. Maar dat nummer vind ik dan wel echt één van de beste nummers ooit. De kwaliteit van de rest van de nummers vind ik vergeleken daarmee dan toch wel redelijk matig. Afsluiter 'Wars of Armageddon' durf ik zelfs slecht te noemen.

En wat te denken van Super Stupid & Hit It And Quit It? Dat zijn ook al zulke geweldige gitaardriven funknummers, als Maggot Brain. Zelf bevalt mij Can You Get To That ook erg goed: fantastisch liedje.

Zag ik trouwens ineens toch nog 1 exemplaar van de limited oranje gekleurde plaat op 180 gram vinyl te koop bij jpc. Net ontvangen: ziet er schitterend uit, ook de uitklaphoes (wist niet eens dat die bestond) en de plaat klinkt subliem (geweldig geremastered voor vinyl). I'm a happy man!

avatar van Noere
Op sommige momenten is dit album gewoon het beste wat ik ooit heb gehoord en heb ik verder ook niks anders nodig. Zulke platen zijn toch wel zeldzaam.

avatar van deef.
Piramidaal.

avatar van bennerd
Maggot Brain, Wars of Armaggedon, Super Stupid. Yep, George Clinton heeft me weer bij de smiezen. Weergaloze tracks die me uitnodigen om hier dieper in te duiken. Muziek kan zo mooi zijn.

avatar van philtuper
herman schreef:
Opgegeten... Herkenbaar verschijnlijk. Gelukkig hebben we daar geen last meer van.

Heb laatst iemand ontmoet die Maggot Brain op haar begrafenis wilde. Vond dat wel bijzonder.

Blijven ze tenminste wel minimaal 10 minuten zitten...

avatar van overmars89
herman schreef:

"Maggot Brain" is afgespeeld op de twee crematies van mijn ooms. Hierom zal ik altijd een speciale band hebben met dit prachtige nummer!