Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
avatar van niels94
Nee, die twee bonustracks krijg je niet op die editie. Die waren (apart?) te kopen op recordstoreday, daar zijn dus zeer weinig exemplaren van. Hoe dan ook, ze staan dus niet bij jou op de CD of platen, dat klopt.

avatar van Protonos
Wat ik met die 625 mini plaatjes aanmoet, weet ik nog niet.

Hebben.

doorverkopen op ebay voor veel geld

avatar van rarekwabbus
Newspaper editie eindelijk binnen! En Supercollider/The Butcher onlangs ook op LP weten te bemachtigen! Ik ben zo blij als een kind!

avatar van Timo-otje
Ja heb newspaper ook binnen inmiddels. Toch met een halfje verlaagd , ook deze Radiohead heeft wel wat maar kan toch echt niet tippen aan de andere albums vind ik.

Hier is het net het tegenovergestelde. door de 45rpm platen ben ik het album net meer gaan waarderen.

alles ademt, meer lucht rond de instrumenten, lekkere diepe bas, mooi groot geluidsveld.. alles is netjes op zijn plaats gevallen bij mij

toch een heel andere ervaring dan bij de .wav en .mp3 versies. (33rpm niet gehoord)

avatar van WJW
WJW
2nd Chamber schreef:

Lucht rond de instrumenten? Maak jezelf niet teveel wijs.

avatar van sierrra
WJW schreef:

Lucht rond de instrumenten? Maak jezelf niet teveel wijs.

Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat de instrumenten afstandelijker van elkaar te horen zijn.

avatar van Boris1
Of misschien dat er blaasinstrumenten zijn toegevoegd?

avatar van smash016
2nd Chamber schreef:

Pretentieus gelul.

avatar van Protonos
Nog steeds een uitzonderlijk sterk en compact geheel. De elektronische Radiohead bevalt mij zeer goed. Separator blijft een meesterlijk nummer!

avatar van bloempje24
Ik maak er toch 4* van.

De inhoud van de Newspaper editie is wat schamel, maar de cd op een top-geluidsinstallatie klinkt fraai. Ik hoor iets van lucht tussen de stembanden, vooral bij Little by little, iets wat op de mp3 in een vlakke brei verzandde.

Ondanks dat ik dit een mindere van Radiohead vind, blijft de band een uniek geluid maken wat mij aanspreekt. Ik luister het album graag, maar met minder diepgang en voldoening dan meesterwerken uit het verleden.

Ik benader het nu als een leuk niets-aan-de-hand album, wars van complexiteit, maar gewoon een verzameling directe (in your face) nummers waar weinig mis mee is.

avatar van toxief
Ik kan al die elektronica maar niet vinden...

avatar van Chronos85
Uhm, dat is toch overduidelijk in de eerste 5 nummers? Neem alleen al de opener...

avatar van toxief
bloom en feral, maar voor de rest valt het allemaal wel mee

avatar van Eveningguard
Mr Magpie en Lotus Flower zijn anders ook nogal electronic.

avatar van Chronos85
Daarom waardeer ik Mr Magpie enorm: vanwege de subtiele integratie van electronic-elementen.

avatar van niels94
Heb hem zojuist op CD beluisterd en ik verhoog hem per direct weer terug naar 4,5*. Dit is toch wel één van de mooiste albums van het jaar tot nu toe, Radiohead zet hier een geweldige sfeer neer. 8 supernummers, Lotus Flower beviel me ineens ook een stuk beter.

avatar van Jeanneman
Dit heb ik ook wel na de eerste CD-beluisteringen. De nummers zijn best sterk. De eerste twee nummers vond ik eerst niet zo goed, maar zijn inmiddels toch wel gegroeid. De rest van de nummers zijn ook prima. Feral is voor mij een beetje een filler, maar wel sfeervol, dus geen pluspunt en geen minpunt.

Ik twijfel nog of er een halfje bij moet.

avatar van niels94
Feral, die ik al had aangekruist als favoriet, is nóg indrukwekkender op een stereo installatie. Daarnaast lijkt een verhaal in de krant, die over oprukkende schaduwen en een naderende 'ramp', wel bij dit nummer te passen. Heerlijk.

Ik blijf erbij dat ik het zeer sterk gedaan vind hoe ze Thom's stem soms als instrument gebruiken (ik zou Feral instrumentaal willen noemen, maar ook bij Give Up The Ghost is het heel duidelijk).

avatar van Tegid.mzk
Is die krant nou hetzelfde als die krant die destijds gratis uitgedeeld werd?

neen, gelijkaardig.

avatar van wisselstroom
De eerste zes nummers vind ik geslaagd. De laatste 2 kabbelen me een beetje teveel voort en ik mis spanning.

avatar van Eveningguard
Gelukkig is Separotor zo mooi dat het 't helemaal goed maakt. Niet?

avatar van wisselstroom
Separator doet me niet zoveel. Ik vind het een beetje In Rainbows-stijl, een eenvoudig popliedje, maar het heeft voor mij verder niets bijzonders (wat veel nummers op In Rainbows wel hebben).... Ik vind vooral de zang in dit nummer bepaald niet geslaagd. Maar jij mag me wel uitleggen wat je er zo mooi aan vindt? Misschien leer ik het dan ook meer waarderen.

Op deze cd vind ik vooral Feral (spanningsopbouw met die bas) en Little By Little (lekker dreigend) geslaagd.

avatar van kobe bryant fan
En Bloom niet te vergeten.

wisselstroom schreef:

Het nummer heeft iets spookachtigs, iets vreemds. En tegelijkertijd is het warm en persoonlijk. Feral vind ik een nogal geforceerde filler.

avatar van wisselstroom
Hmm dat hoor ik er allemaal nog niet in terug, maar zal er eens wat beter op gaan letten...

avatar van rsca800
Ik begrijp totaal niet dat deze zo laag gequoteerd staat..