Radiohead - The King of Limbs (2011)

Rock / Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. Bloom (5:15)
  2. Morning Mr. Magpie (4:41)
  3. Little by Little (4:27)
  4. Feral (3:13)
  5. Lotus Flower (5:00)
  6. Codex (4:47)
  7. Give Up the Ghost (4:50)
  8. Separator (5:20)
avatar van reptile71
Rond 12 uur was hij dus uit... ik was gewoon thuis, maar heb hier niet meer gecheckt en ook de orderpagina niet meer gecheckt. Wordt de hoogste tijd dus.

reptile71 schreef:
WTF, let je even niet op... Hoe lang is hij uit? Hooguit een paar uur en al meer dan 50 stemmen.

Tja......We hebben het hier over 1 van de grootste bands ter wereld.Of zeg ik iets heel fouts nu???

avatar van Bart
Ik hoor bijna niemand over 'Little by Little'. Dat is toch een erg fijn nummer hoor!

Bart schreef:

Vind m redelijk.

avatar van Ingo
Toch erg snel om nu al te stemmen. Ik durf het altijd pas na vele maanden aan..

Music-Master schreef:
Mwah, ze zijn maar met zijn vijven toch?

Ik begrijp nu dat hij heel de middag al uit is dus het valt mee, maar dan nog zal ik nooit begrijpen waarom mensen zo snel stemmen, behalve dan misschien omdat ze graag willen laten weten dat ze het album al kennen ofzo... Whatever... nu ga ik over naar het album luisteren....

SSS
Music-Master schreef:

Nee, dit is niet een van de... maar een ander zal weer zeggen van wel.

avatar van XeeGen
Verwachtingen zijn nou wel erg hoog voor Codex, heerlijk ook dat mijn rechteroor helemaal dicht zit

avatar van KKOPPI
Holy...ik kom hier net achter door Hyves...

Ingo schreef:
Toch erg snel om nu al te stemmen. Ik durf het altijd pas na vele maanden aan..

Dat moet je ook maar durven

avatar van Arrie
reptile71 schreef:
maar dan nog zal ik nooit begrijpen waarom mensen zo snel stemmen

Ik heb meestal wel een behoorlijk goed beeld van een album na één luisterbeurt.

Music-Master
'Bloom' heeft definitief afgedaan wat een afgrijselijk nummer.

avatar van Rhythm & Poetry
Arrie schreef:

Ik heb meestal wel een behoorlijk goed beeld van een album na één luisterbeurt.

Inderdaad, en als Radiohead nou ingewikkelde muziek zou maken waar je echt in moet komen dan had ik vast ook meer luisterbeurten nodig. Nu volstaan twee wel voor een eerste stem, bovendien is een stem wijzigen geen ingewikkelde procedure op MuMe.

avatar van rien
Ik ben een fan van deze sound dus grote kans op een hoog cijfer van mijn kant. Maar geef het nog effe wat tijd.. Kijken hoe het album het doet met een paar weken..

SSS schreef:
@ aERodynamIC

De hysterie zal niet veel minder zijn bij Elbow en The Strokes volgende maand, lijkt me.

Die zal zeker groot zijn, maar niet zo groot als bij Radiohead. Al gezien hoeveel pagina's met in feite non-discussie er al in zeer korte tijd op stonden zonder dat er ook maar één noot, laat staan tracklist, bekend was?!
Dat krijgen Elbow en The Strokes echt niet voor elkaar

Dat zeuren over wel of niet stemmen snap ik ook niet. Sommigen kunnen snel voor zichzelf bepalen wat voor stempel in sterren ze kunnen drukken en anderen hebben er minimaal een jaar voor nodig. So what?! Daarbij is dan de 3* van de één niet gelijkwaardig aan die van een ander, dus waar hebben we het eigenlijk over? Muziek is eigenlijk helemaal niet goed te vangen in zoiets als sterren. Idolate fans geven voorspelbaar 5*, haters 0,5 en de rest zweeft er tussenin. Pik er de users uit die er voor jou toe doen en dat is genoeg. That's MuMe-life:-)

avatar van chevy93
Give Up The Ghost: Neil Young?

avatar van AOVV
Volledig akkoord, aERo. Bij mij zal het ook best een tijdje duren vooraleer ik hier een stem op uitbreng (ik ben een trage stemmer, tja..). De hysterie zal bij Elbow en The Strokes zeer zeker niet zo groot zijn als hier.

avatar van Cannabooze
Zo.

Hij is binnen.. Nu eerst een goede joint draaien, en spacen maar !! Met de nieuwe Radiohead, zal dat vast goed komen Prettig weekend.. Oordeel komt snel

SSS
Ik snap niet wat er nou eigenlijk zo geweldig is aan Radiohead, en ik wed dat de drummer het met mij eens is, tenzij die van eentonige deuntjes houdt.

Elbow heeft al 5 pagina's!

Cannabooze schreef:
Zo.

Is wiet roken beter voor je dit gaat luisteren, dat heb ik namelijk niet gedaan...

aERodynamIC schreef:
Muziek is eigenlijk helemaal niet goed te vangen in zoiets als sterren.
Gewoon helemaal niet. Helaas heeft mume geen functie om al je sterren in één keer te verwijderen.

avatar van hawkins
AOVV schreef:

Dat komt natuurlijk omdat Radiohead verschillende doelgroepen aantrekt, vanwege hun experimenteerdrift. In mijn perceptie zijn Elbow en The Strokes simpele bandjes die liedjes zingen met een kop en een staart en derhalve niet interessant.

avatar van Eveningguard
Opnieuw verschijnen er tranen bij Codex... prachtige nummer!

avatar van Korreltje Zout
1,5
Teleurstelling overheerst. Na enkele luisterbeurten kan ik echt niet meer dan 1,5 ster toekennen. Bloedarmoede is het woord dat m.i. het probleem van de plaat het beste dekt. Veel groenten, maar vooral vlees noch visch. Van de eerste vijf nummers worden er vier compleet overheerst door het getik en geratel van de drumcomputer, en bij het eerste nummer werkt dat al zwaar op de zenuwen. Om horendol van te worden. Het lijkt erop dat Radiohead de computer een rateltje laat maken en daar allerlei klanken bij verzint die e.a. 'interessant' moet laten klinken. Echte composities, echte ideeen mis ik op deze plaat. Ze lijken letterlijk op de automatische piloot te staan. Jammer. Want ik hou erg van In Rainbows en Hail to the Thief. OK Computer staat in mijn persoonlijke top 10. Ik kan het waarderen als een band iets nieuws probeert, en als dat lukt is het helemaal prima, maar het lijkt of ze in dit geval niet echt hun best hebben gedaan. Codex is het enige nummer dat me iets doet. Wellicht dat na meer geluister mijnerzijds ik het geheel nog een extra half of heel sterretje kan toekennen. Wellicht.

avatar van RvS_009
Give up the ghost vind ik wel mooi, maar na mijn eerste luisterbeurt ben ik nog lang niet overtuigd. Zelfs een beetje teleurgesteld eigenlijk. Misschien moet het nog wat meer groeien, maar dit komt toch nog niet in de buurt bij in rainbows hoor.

Marko
Bloom is wel een lekker nummer, toch. Ligt het aan mijn oren of hebben ze stiekem het drumintro van Charles Mingus' The Black Saint and the Sinner Lady geleend voor het ritmewerk? In ieder geval wel een soort elektronische jazz, heerlijk eigenlijk. Ook omdat er op de achtergrond nog het één en ander te ontdekken valt.
Ik ben al een stukje positiever dan vanmiddag. Geen liedjesliedjes, geen nummers die tekstueel kunnen wedijveren met een Karma Police of House of Cards. De band lijkt vooral op de achtergrond actief te zijn. Ik heb toch al wel een paar spannende baslijnen gehoord, en vooral live kan dit nog wel wat worden. Morgen verwacht ik mijn nieuwe koptelefoon, ik ga er dan nog eens goed voor zitten.

avatar van xrockerx
o my fucking god

hoe kan het...dat je vanaf the Bends alleen maar platen aflevert die een 9 of hoger van mij ontvangen...weer een juweel...

moest erg inkomen maar je wordt echt zo in de plaat gezogen om vanaf Feral en misschien pas vanaf lotus flower er helemaal in te zitten

Give Up The Ghost, Lotus Flower en Codex zijn hier op eerste gehoor favorietjes

pff pre order is gedaan en kan niet wachten totdat ik hem op vinyl kan draaien

en ik lees Elbow ergens...das overgewaardeerde coldplay meuk...het gaat hier over Radiohead...innovatieve en spannende muziek niet over saaie gezapige rock

De Klever
reptile71 schreef:

Nou zeg... laten we het sterren geven aan muziek maar gewoon doorzetten hè Heb al heel wat mooie muziek ontdekt dankzij dit sterrensysteem. Hoe kan je anders een oordeel geven?

avatar van Chronos85
Bart schreef:

Justem, er is iets met de stem van Yorke in dat nummer wat me erg aanspreekt. Ook de gitaarlijntjes en de sitar (?) op de achtergrond vind ik erg fijn. Toch wel echt een Radioheadnummer, met weliswaar een hoop electronica maar toch ook echt bandwerk...

avatar van AOVV
Die sterren zijn voor mij trouwens van ondersteunend belang. Het is maar wat je over de muziek te zeggen hebt. Dat vind ik persoonlijk veel belangrijker

xrockerx schreef:

Elbow vind ik niks.Daarintegen vindt ik Coldplay uitstekend.Coldplay is de commercielere klinkende versie van Radiohead vind ik altijd.Radiohead is toch altijd wel artistieker en een voorloper op Coldplay.