Pink Floyd - Is There Anybody Out There? (2000)

Alternatieve titel: The Wall Live 1980-81

Label: EMI

1. Master of Ceremonies (1:14)
  2. In the Flesh? (3:00)
  3. The Thin Ice (2:49)
  4. Another Brick in Ihe Wall (Part 1) (4:12)
  5. The Happiest Days of Our Lives (1:40)
  6. Another Brick in the Wall (Part 2) (6:19)
  7. Mother (7:54)
  8. Goodbye Blue Sky (3:15)
  9. Empty Spaces (2:15)
  10. What Shall We Do Now? (1:41)
  11. Young Lust (5:17)
  12. One of My Turns (3:41)
  13. Don't Leave Me Now (4:07)
  14. Another Brick in the Wall (Part 3) (1:15)
  15. The Last Few Bricks (3:26)
  16. Goodbye Cruel World (1:41)
  17. Hey You (4:55)
  18. Is There Anybody Out There? (3:09)
  19. Nobody Home (3:15)
  20. Vera (1:27)
  21. Bring the Boys Back Home (1:20)
  22. Comfortably Numb (7:26)
  23. The Show Must Go On (2:35)
  24. Master of Ceremonies (Part 2) (0:37)
  25. In the Flesh (4:22)
  26. Run Like Hell (7:05)
  27. Waiting for the Worms (4:14)
  28. Stop (0:33)
  29. The Trial (6:01)
  30. Outside the Wall (4:27)
Stijn_Slayer schreef:
Volgens mij zijn die beelden in het bootlegcircuit makkelijk te vinden.

Beetje een ouwe quote .
Laat a.u.b. de dvd`s die er in het bootlegcircuit zijn lekker liggen want ze zijn niet om aan te zien . Ik ben er zelf eens ingetrapt en heb de beelden ervan gezien .
Het was nog slechter dan VHS . Waarom wordt deze live registratie niet orgineel uitgebracht .?
Misschien dat er geen betere beelden ter beschikking zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk .
Deze live registratie blaast het orgineel gewoon omver . Als ik The Wall wil horen dan gaat deze in de cd-speler . Het orgineel draai ik nooit meer .
Fijn dat Waters volgend jaar The Wall on stage gaat vertolken maar beter dan op Is There Anybody Out There zal het nooit worden .
Volle mep 5 sterren.

Stijn_Slayer
De kwaliteit is inderdaad dramatisch, ik heb ze ook zonder af te kijken direct verwijderd.

avatar van rudiger
Ik kocht de dvd van deze tour op een platenbeurs .
Blij dat ik was want ik was er al langer naar op zoek en op de terug weg kon ik niet wachten tot ik thuis was om hem te bekijken .
Toen kwam ik van `n koude kermis thuis .
Paar weken later kon ik hem gelukkig omruilen .

Nieuwstad
Er is een erg slechte bootleg in omloop inderdaad, met zeer blurry beeldmateriaal en slecht geluid, waarschijnlijk hebben jullie die. Er zijn gelukkig ook betere versies in omloop.

Nieuwstad schreef:

Ik heb hem nu niet meer Nieuwstad maar welke zijn die betere dan .

avatar van harm1985
Dat is toch de DVD van Earl's Court, of niet? Die heb ik ook, zo slecht is ie nou ook weer niet, Pro-Shot in ieder geval, maar wat donker, en vaak lange-afstand-shots, dat wel. Is ook lastig, je moet namelijk keuzes maken, breng je de band in beeld, of de animaties? Het is VHS kwaliteit, maar lang niet zo slecht als jullie doen geloven. Misschien heb ik wel een betere transfer... Heb ook een DVD van Nassau Coliseum, en die is wel slecht, want Audience-Shot.

YouTube - Pink Floyd - Run Like Hell - The Wall Live at Earl's Court 1980 DVD

Nieuwstad
Het is een bootleg waarbij de audio van dit album wordt gemixed met (professioneel geschoten) beelden van August 9th, 1980. Is best goed gedaan. Volgens mij was het zelfs de bedoeling iets soortgelijks officieel uit te brengen, maar is tot op heden helaas nog niet gebeurd.

Ik heb een paar van deze videoclipjes toegevoegd.

rudiger schreef:
Ik kocht de dvd van deze tour op een platenbeurs .

Er is zeker 1 show, en waarschijnlijk wel meerdere, gefilmd maar het materiaal schijnt door allerlei technische problemen niet geschikt te zijn voor een officiele release. Elke dvd die je dan ook tegenkomt betreft bootleg materiaal door fans zelf gefilmd.

Het is denk ik 1 van de grootste 'missers' dat deze toer niet goed gefilmd is, net als dat er ook geen compleet gefilmde show is van Genesis tijdens hun Lamb toer.

avatar van rudiger
Ik denk dat Pink Floyd geen toestemming verleende om het geheel op film vast te leggen , erg jammer .
We zullen het moeten doen met de uitvoering van Waters in Berlin .
Maar mede door al die gastartiesten vind ik die totaal niet intressant .
Was het nou zo moeilijk om ter gelegenheid van het vallen van de muur om nog 1 keer bijelkaar te komen en een gefilmde top show neer te zetten .

Stijn_Slayer
Er gaan wel altijd geruchten dat er nog een keer een dvd wordt uitgebracht.

rudiger schreef:

Tsja, het was Waters' eigen initiatief en aangezien PF het commercieel gezien zonder hem ook makkelijk redde was het voor de overige leden blijkbaar niet zo interessant geweest............

rudiger schreef:

Die toestemming hebben ze wel degelijk verleend maar het resultaat was niet goed genoeg en dus nooit uitgebracht.

Ach, Waters zal vast van de huidige Wall toer een dvd gaan uitbrengen. En met een beetje mazzel is het de avond dat Gilmour op de muur klimt en op C. Numb meespeelt. En Nick Mason kan gewoon roepen dat hij dan ook meespeelt, toch geen hond die het dan ziet want de band zit dan achter de muur

avatar van Hans Brouwer
"Is There Anybody Out There? (2000) Alternatieve titel: The Wall Live 1980-81", ik heb aan één woord genoeg: geweldig!!!

avatar van bikkel2
Nou Chris X . De huidige drummer Graham Broad heeft een andere stijl dan Mason . Muur of niet , dat haal je er echt wel uit .

avatar van Hans Brouwer
Ik heb "Is There Anybody Out There? (2000) The Wall Live 1980-81" thans te leen uit de plaatselijke bibliotheek. Dit n.a.v. het Roger Waters concert van 9 april jl. Wat mij opvalt.... Ik zie "Is There Anybody Out There? (2000) The Wall Live 1980-81" tot nu toe nergens bij de cd verkoper liggen. Wordt dit album schromelijk onderschat? Heel jammer want op "Is There Anybody Out There? (2000) The Wall Live 1980-81" hoor je Pink Floyd toch wel fantastisch live spelen. De heren Waters en Gilmour schijnen ten tijde van de opnames al met elkaar in de clinch te hebben gelegen. Dat is op "The Wall Live" beslist niet te horen. Nogmaals: een geweldig live album.......

Stijn_Slayer
Online is deze in ieder geval nog gemakkelijk te verkrijgen. In Arnhem en Nijmegen kom ik 'm ook wel eens tegen. Raar dat 'ie bij jou in de buurt niet in de winkels ligt.

Stijn_Slayer schreef:
Online is deze in ieder geval nog gemakkelijk te verkrijgen.
Ook de "limited edition", met al die prachtige foto 's Overmorgen is het Pasen.... Het zou toch wel helemaal te gek zijn als de paashaas mij op zo 'n "limited edition" van "Is There Anybody Out There? (2000), The Wall Live 1980-81" weet te trakteren. Hoeft dat beest geen vrolijke paaseieren in mijn tuin te verstoppen .

avatar van Bluebird
Dat ''limited edition'' staat dat niet op de oranje sticker die standaard op alle cd's zit?........ Gezien de enorme vraag zal ie vast wel gecontinueerd zijn.

avatar van ricardo
Dit live album zie je bij de betere cd shops zoals b.v Plato beslist nog in de rekken staan. Ik was daar laatst nog en daar lag hij te koop voor 16.95 euro. De moeite waard, want dit is het beste live album van Pink Floyd vind ik. Gewoon een mega vette live show. Alleen die intro al. Welcome To Earls Court...........

Bluebird schreef:

Diegene die je nog veel ziet is de jewelcase versie. Echter de uitgave in boekvorm met de vele foto's, tekeningen en verhalen van betrokkenen is een stuk lastiger.

avatar van Bluebird
Ah, klopt, ja dat zal idd een stuk lastiger worden. En daar mag je dan ook wel je zakken voor leegschudden vermoed ik zo.

avatar van Deren Bliksem
Ik heb die lange hoes-uitvoering, met ook foto's en verhaaltjes van de bandleden enz. Bedoelen jullie die, dat die moeilijk te verkrijgen is?

Stijn_Slayer
Ik heb de jewel-case versie (met een kortingsbon voor €2,80 ofzo besteld in de goede tijd van cdwow). De deluxe versie is op Amazon in ieder geval nog wel te koop zie ik.

avatar van Stalin
Stijn_Slayer schreef:
De deluxe versie is op Amazon in ieder geval nog wel te koop zie ik.

En na een paar seconden speurwerk ook gevonden op Marktplaats

Heb zelf de deluxe editie al sinds 2000 in huis, notabene verkregen bij de plaatselijke sigaren-/tijdschriftenboer in Beetsterzwaag, alwaar ik toen woonachtig was.

Ik had vlak daarvoor geld voorgeschoten voor een nieuwe broek voor mijn zus.
Zus wou me het geld nadien teruggeven, maar heb haar verzocht in plaats daarvan maar die deluxe editie voor me te kopen en dat we dan quitte stonden.

Nooit spijt van gehad

avatar van Deren Bliksem
Ah ok, dat is dus wel die lange. Die heb ik ook, mooi ding inderdaad!

avatar van henk01
Kan iemand mij vertellen of The wall live at Earls Court hetzelfde album is als deze?

Stijn_Slayer
Deels. Deze is volledig in Earls Court opgenomen, maar wel verspreid over meerdere data.

avatar van Broem
Een live album als document voor een van de beste albums ooit. Mooie live weergave van THE Wall uit een periode dat de band volop aan het worstelen was met haar bestaansrecht en succes. God wat had ik daar graag bij willen zijn.

Nieuwstad
Helaas nooit op vinyl verschenen..

avatar van Ronald5150
"The Wall" is niet mijn favoriete plaat van Pink Floyd. Persoonlijk vind ik de stijl die op die plaat wordt gekozen iets te mainstream en teveel naar "normale" pop/rock neigen. In tegenstelling tot album als "Meddle", "The Dark Side of the Moon" en "Wish You Were Here" mis ik die mooie sfeer en de af en toe prachtig uitgewaaierde klanktapijtjes. Dit gezegd hebbende kan de liveregistratie van "The Wall" op "Is There Anybody Out There?" me meer bekoren dan de studioversie. Soms worden de nummers wat langer opgerekt en zijn de klanken wat warmer en in mijn ogen minder klinisch dan op het studioalbum. Live krijgen de nummers meer pit en beleef ik het geheel wat positiever. Nummers als "Another Brick in the Wall" (met name het drieluik parts 1 en 2, in combinatie met "The Happiest Days of Our Lives"), "Run Like Hell" en het fenomenale "Comfortably Numb" krijgen op deze liveregistratie toch wel een hele mooie bewerking. Ondanks mijn reserveringen ten aanzien van het studioproject vind ik "Is There Anybody Out There?" een geslaagde plaat.