The War on Drugs - Slave Ambient (2011)

Label: Secretly Canadian

1. Best Night (5:31)
  2. Brothers (4:29)
  3. I Was There (3:49)
  4. Your Love Is Calling My Name (6:01)
  5. The Animator (2:17)
  6. Come to the City (4:30)
  7. Come for It (0:28)
  8. It's Your Destiny (4:49)
  9. City Reprise #12 (3:06)
  10. Baby Missiles (3:33)
  11. Original Slave (3:09)
  12. Black Water Falls (5:10)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
herman schreef:
Ik vind dit eigenlijk veel leuker dan Kurt Vile. Hoor nou niet echt wat daar nou zo speciaal aan is eigenlijk

Laatste plaat van hem al geluisterd? Dat lijkt niet meer op The War on Drugs.

avatar van Cor
Cor
Glorieuze vooraankondiging van het voorlopige chef d'oeuvre 'Lost In The Dream'. Prachtige muziek met een belofte van meer. Toch blijft muziek iets vreemds. Gisteren postte ik een berichtje bij Wolfmother's 'New Crown' met als strekking: monotoon, weinig variatie en dus niet fijn. Ook dit album blinkt niet uit in variatie en meandert voort op meer van hetzelfde. Maar dit pakt dan wel weer. Hier zit de kracht juist in de vastheid en sfeer waarin het album voortstuwt.

bas1966
leuke sound deze band. erg prettig deze mix van Dylan, the Verve.
´brothers´ maakt dat wel duidelijk.

avatar van adri1982
Een prachtalbum, deze. Ik koos ervoor om eerst deze van de band te gaan luisteren, i.p.v. het nog recente A Deeper Understanding. Slave Ambient is een beetje onderschat album (op deze site), met daarop pareltjes als Brothers, Baby Missiles, Black Water Falls en Your Love is Calling My Name. De laatstgenoemde steekt met kop en schouders boven alle andere nummers uit.

avatar van adri1982
Na dit album meerdere keren te hebben geluisterd, kom ik tot de conclusie dat Best Night, Come to the City (heeft wat weg van U2's Bad (1984)) en vooral I Was There ook prachtige nummers op het album zijn. Daarnaast is ook City Reprise # 12 mooi instrumentaal gedaan. Het hele album is zelfs van het begin tot het einde mooi, en ik neig er soms naar te zeggen dat deze wel mooier moet zijn dan zijn opvolger, Lost in the Dream uit 2014.

Wie Slave Ambient uitprobeert, zal wellicht ontdekken dat ze tot die tijd van kennis over een juweel zijn onthouden, of over het hoofd hebben gezien. In ieder geval deel ik 4,5* ster uit aan dit album; met als favoriete tracks toch wel; Brothers, I Was There en Your Love is Calling My Name.

avatar van bas2204
Verhoogd naar de maximale score. Een van mijn meest dierbare albums met een heleboel erg sterke nummers

avatar van Dirruk
Eindelijk in bezit van dit album. Voor mij een late ontdekking. Eerste aanraking met de band was Lost in the Dream. Éen van de mooiste muzikale kennismakingen ooit. Dit album had ik destijds ook geprobeerd maar het beviel me niet echt.

Sinds het concert in het ZIggo Dome vorig jaar is Baby Missiles een veel gedraaide track bij mij. En nu is het album dan eindelijk geland. De instrumentale gedeeltes doen me erg weinig, maar elke "echte" song hier is raak. Wat een album!