Pink Floyd - A Foot in the Door (2011)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: EMI

1. Hey You (4:40)
  2. See Emily Play (2:48)
  3. The Happiest Days of Our Lives (1:32)
  4. Another Brick in the Wall Pt. 2 (3:48)
  5. Have a Cigar (5:08)
  6. Wish You Were Here (5:05)
  7. Time [Edit] (6:20)
  8. The Great Gig in the Sky (4:36)
  9. Money (6:34)
  10. Comfortably Numb (6:19)
  11. High Hopes [Edit] (6:55)
  12. Learning to Fly (4:49)
  13. The Fletcher Memorial Home (4:11)
  14. Shine on You Crazy Diamond [Edit] (11:05)
  15. Brain Damage (3:46)
  16. Eclipse (1:53)
avatar van Floydian
The Scientist. Waar zeg ik dat alle goede muziek oud is? Luister met groot plezier naar Bon Iver of The Whitest Boy Alive. Om maar wat te noemen.

Wel is het zo dat veel mensen om mij heen dit ouwe lullen muziek noemen, zoals ik al eerder zei in mijn voorbeeld.

Je hebt gelijk dat het het standaard rijtje is Stijn-Slayer, maar heb nog veel te ontdekken.

avatar van The Scientist
Ik overdrijf ook wel een beetje ... maar dan krijg je tenminste niet van die slappe reacties en krijg je leukere discussies... en het komt natuurlijk ook wel door het lijstje dat je noemt ...

Er zijn bovendien genoeg mensen van jouw leeftijd die wel daadwerkelijk de houding hebben die ik noemde

avatar van Floydian
Dan is het goed .

Ik heb ook geprobeerd me te verdiepen in Rush (Canadese band), maar ik blijf me irriteren aan de stem van Geddy Lee.

Neil Peart is daarin tegen een fantastische drummer.

Ik ben serieus aan het zoeken naar band die qua sound in de buurt komen van PF. Maar tot op heden niet gevonden. Dus als iemand tips heeft...

avatar van Stijn_Slayer
Het latere werk van Camel komt daar bij in de buurt (al vind ik 1974-1977 een stuk beter). Jonathan Wilson heeft ook een aantal nummers die er wel wat van weg hebben.

Verder schiet me zo snel niets te binnen. Ik ben vergelijkbare bands altijd uit de weg gegaan, omdat het geluid van Pink Floyd vrij kenmerkend is (waardoor ik andere bands dan al snel als een soort rip-off zie).

avatar van vigil
Van PF naar het vroege werk van PT (Porcupine Tree) misschien?

avatar van Rogyros
En RPWL uiteraard. Duitse band die begonnen is als PF tribute band, maar nu zelf muziek maakt. Ik vind het overigens wel leuk, maar het haalt het mijns inziens zeker niet bij PF.

Floydian schreef:
Hoe is het met je ontdekkingsreis Towser. Nog wat moois tegen gekomen

Sorry voor de late reactie
In elk geval, ik heb alle Floyd-albums beluisterd en tot me laten doordringen. Ik vond een paar van de eerste albums (bijv. "Obscured By Clouds", "More", "Atom Heart Mother") niet zo bijster geweldig. Maar de rest was een en al genot voor het oor! Allemaal prachtig.

Veel negatieve reacties hier op MM over dit schijfje.

Ik had enkel van Pink Floyd de dvd P.U.L.S.E. in mijn kast staan,ooit ook de verzamel-cd Echoes.
Als middelgrote fan van deze groep hoef ik echt niet alle platen in mijn bezit te hebben.
Voor mij is deze cd dus wel in goede aarde gevallen met de songs erop die ik essentieel vind.
Natuurlijk dat de die-hard fans dit schijfje niks vinden als je alles van de groep reeds in je bezit hebt.

Uitschieters zijn High Hopes,Shine On...,Learning To Fly en toch ook wel The Great Gig In The Sky.
Persoonlijk mochten de nummers See Emily Play,The Happiest Days,The Fletcher en Eclipse vervangen worden door het mooie Us And Them.

Bij de intro van Money moet ik steeds aan de comedy Are You Being Served denken

Ah hier hebben ze dat irritante intro stuk van Time eruit geedit. Alleen de geluidskwaliteit is een slechter dan het origineel van DSOTM

avatar van gigage
Deze verzameling tracks van hun 3 bekendste albums is om je kennis te laten maken met de uitgebreide 2011 box sets daarvan. Zo kun je aan de hand van enkel dit schijfje besluiten of dat de re release geluidstechnisch iets toevoegd voor je. Vanaf eind september ook op vinyl naast de pepernoten.

avatar van Darkzone
Pink Floyd en verzamelalbums. Eigenlijk kan het niet, al kan het ook goed gaan, zoals Relics of A Collection Of Great Dance Songs. Maar ook Echoes werkt wonderbaarlijk goed. Maar dit allegaartje geeft m.i. niet hun ware aart weer.

avatar van gigage
Dus eigenlijk gaat wel goed behalve hier?

Wat ooit een cd was, is inmiddels in 2018 uitstekend geremastered uitgegeven op zwaar vinyl. Het klinkt als een klok en het is erg leuk om te draaien. Het luistert zo natuurlijk anders weg als een heel album van Pink Floyd, waar ik er overigens heel wat van heb. En zelf vind ik de samenstelling wel goed gedaan, hoewel er natuurlijk altijd wat mist uit zo'n rijk oevre. Toch zeker een aanrader de geremasterde 2LP waarvan het artwork met alle hoezen in groot formaat ineens ook heel aardig is.