The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)

Rock / Pop
Label: Parlophone

1. Magical Mystery Tour (2:51)
  2. The Fool on the Hill (3:00)
  3. Flying (2:16)
  4. Blue Jay Way (3:56)
  5. Your Mother Should Know (2:29)
  6. I Am the Walrus (4:37)
  7. Hello Goodbye (3:31)
  8. Strawberry Fields Forever (4:10)
  9. Penny Lane (3:03)
  10. Baby You're a Rich Man (3:03)
  11. All You Need Is Love (3:48)
avatar van ricardo
Dit is mijn favoriete album van dit jolige en melige bandje uit Engeland. Zij hebben in de jaren 60 een nieuwe trend gezet om korte, toegangkelijke en aanstekelijke liedjes te maken. Niks moeilijks aan, maar makkelijk en lekker in het gehoor liggende nummers allemaal. Er zijn meerdere albums van hun die ik wel kan waarderen, maar deze en Help! zijn denk ik wel mijn favorieten.

1. Magical Mystery Tour (4*)
2. Help! (4*)
3. Abbey Road (4*)
4. Revolver (3.5*)
5. Sgt Pepper (3.0*)
6. White Album (3.0*)
7. Rubber Soul (3.0*)

avatar van Hans Brouwer
ricardo schreef:
Dit is mijn favoriete album van dit jolige en melige bandje uit Engeland.
Ricardo, hoe haal je het in je hoofd om The Beatles zo denigrerend te omschrijven....

avatar van ricardo
Niks denigrerends aan vind ik Hans, hooguit dat ik het verkleinwoord 'bandje' gebruik, want jolig, melig en opgewekt waren ze zeker. Sterker nog, ik vind ze eigenlijk juist HET gezicht van de flower power tijd, de vrijheid blijheid tijd, en dat is in hun muziek goed te horen. Toen was het iets bijzonders omdat er geen concurrentie was. Eigenlijk is het muziek voor het hele gezin, van jong tot oud. Het is zeker niet mijn favoriete muziek, maar ik vind ook geen enkel album echt slecht.

avatar van Hans Brouwer
ricardo schreef:
Niks denigrerends aan vind ik Hans, hooguit dat ik het verkleinwoord 'bandje' gebruik, want jolig, melig en opgewekt waren ze zeker. Het is zeker niet mijn favoriete muziek, maar ik vind ook geen enkel album echt slecht.
Gelukkig Ricardo, ik ben gerust gesteld.

avatar van judgepaddy
Met respect maar "Niks moeilijks aan" ben ik niet zo mee eens.
De Beatles gebruiken redelijk wat harmonische kwinkslagjes waardoor je je als muzikant toch wel even moet verdiepen in hun motivatie voor gebruik van akkoorden, melodie en zulks, wil je een liedje kunnen meespelen.
Het klinkt allemaal wel frivool maar zit toch vaak wel redelijk complex in elkaar.
Voor mij althans.