The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)

Rock / Pop
Label: Parlophone

1. Magical Mystery Tour (2:51)
  2. The Fool on the Hill (3:00)
  3. Flying (2:16)
  4. Blue Jay Way (3:56)
  5. Your Mother Should Know (2:29)
  6. I Am the Walrus (4:37)
  7. Hello Goodbye (3:31)
  8. Strawberry Fields Forever (4:10)
  9. Penny Lane (3:03)
  10. Baby You're a Rich Man (3:03)
  11. All You Need Is Love (3:48)
avatar van gemaster
Beter dan Sgt. Peppers ! Dat zegt denk ik al meer dan genoeg.
4,5 ster.

avatar van tims
gemaster schreef:

Beter dan Sgt. Peppers ! Dat zegt denk ik al meer dan genoeg.
4,5 ster.

Volgens jou dan he??

avatar van ratfish
Volgens mij ook sterkste set songs van de Beatles, White Album even buiten beschouwing gelaten.

ratfish schreef:

Vooral nummers 6 tot 11. Ik snap niet dat mensen dit onderwaarderen. Waarschijnlijk omdat het geen 'echt' album is aangezien het een EP + wat singles is. Maar als op 1 album I Am The Walrus, Hello Goodbye, Strawberry Fields Forever, Penny Lane en All You Need Is Love staan, dan is het gewoon een topalbum.

avatar van ratfish
Beatles hadden beetje probleem wat The Smiths en Abba ook hadden: ze maakten eerder verzamelingen singles dan echte albums. Ik vind alleen Rubber Soul een eenheid. Dat is sixties op zijn puurst.

avatar van titan
titan (crew)
Onzin, dat geldt eigenlijk alleen echt voor dit album. Veel singles van the beatles verschenen zelfs niet op een regulier album.

ratfish schreef:

Je maakt een grapje? Sgt. Pepper was notabene het 1e conceptalbum!

gemaster schreef:

Ik snap niet dat mensen dit onderwaarderen.

Ik vind de gewone albums gewoon wat meer eenheid hebben (Abbey Road verwordt na een minuut of 20 in een waanzinnige trip, bijvoorbeeld), bovendien vind ik nummers als Your Mother Should Know, Hello Goodbye en All You Need Is Love een beetje flauwtjes. Penny Lane en Strawberry Fields zijn daarentegen erg mooi.

avatar van NERD
Wat de beatles deden in hun tijd is ongelooflijk. Ze maakten muziek die totaal uniek was en dat overduidelijk zelfs nog steeds is. Magical Mystery Tour heeft dan ook nog eens bijna al mijn favoriete Beatles nummers.

Kan niet anders doen dan 5 sterren geven.

avatar van HiLL
Een heerlijk album wat een toevoeging is op Sgt. Peppers..(zoals jullie weten

Mijn favorieten hierop zijn:

* Fool on the HiLL (what's in the name)
* Blue Jay way
* I am The Walrus
* Aardbei Velden voor altijd

* Penny Lane

maarja waar heb ik het over er zijn nooit echt favorieten want dat zijn (bijna) alle nummers van deze ongelooflijke goeie band!!

(behalve de nummers van Ringo dan...al drumt ie wel goed...veel beter dan sommigen zeggen)

beaster1256
dit is de beste , toch een tikkeltje beter dan pepper, white album, abbey en rubber ( geloof niet altijd de critici die dit album altijd schromelijk over het hoofd zien )

Oorspronkelijk stonden de laatste nummers niet op deze plaat.

Wat is 'I am the Walrus' toch een meesterwerk van John.
Samen met 'Baby you're a rich Man' de mooiste nummers van
dit album. Beide Lennon nummers,geen toeval.

avatar van HiLL
Wat te denken van het Meesterlijke Blue Jay Way van Harrison. Maar ook die van McCartney vind ik erg lekker...ook al zijn ze wat 'zoet'.

HiLL schreef:

Ja,dat vind ik ook het jammere van Mccartney.
Zijn nummers neigen vaak naar te zoetsappig.
Bij The Beatles valt het nog wel mee omdat Lennon
natuurlijk net zo veel als Mccartney in te brengen had
en zodoende werd het nooit te zoetsappig,
maar later als solo is Mccartney toch echt
zoetsappig geworden.

dutch2
Music4ever schreef:
Bij The Beatles valt het nog wel mee omdat Lennon natuurlijk net zo veel als Mccartney in te brengen had en zodoende werd het nooit te zoetsappig, maar later als solo is Mccartney toch echt zoetsappig geworden.
Ho, ho, beste vriend, nou vermoed ik toch dat je alleen de hitjes van McCartney kent. Als je naar de albumnummers kijkt die hij bijvoorbeeld met Wings heeft gemaakt, is daar weinig zoetsappigs aan. Maar ja, hij zal wel een enorme hypotheek hebben lopen en zich daarom hebben verlaagd tot het maken van een paar zoetsappige singletjes. Nou ken ik lang niet al zijn solowerk, maar het solowerk dat ik wel ken is absoluut niet te zoetjes.

avatar van HiLL
Tja en wat is zoet he? McCartney heeft heel veel schitterende verhaaltjes gemaakt, heel veel toppers. Van Blackbird tot Mother Nature's Son tot Fool on the Hill tot For No One tot I'v Got a Feeling tot Long and Winding Road tot Rocky Raccoon tot She's Leaving Home tot She Came In tot aan al zijn medewerking aan de Lennon songs. Werelds dus!!

dutch2 schreef:

Je hebt wel een beetje gelijk ja.
Ik ken lang niet al zijn werk als solo. (bij The Beatles
ken ik wel alles van hem)
Maar ik ken bijv wel zijn Wingspan en die vind ik
niet echt super.
Zitten echt wel goede nummers op maar ook wel behoorlijk
wat mindere,zoetsappigere nummers.
Één van zijn laatste albums Flaming Pie vindt ik overigens
wel erg goed dus misschien ben ik idd wel te snel met
mijn mening over Mccartney.

avatar van avdj
Wingspan is niet alleen te zoet, de samenstelling is ook dramatisch. Doe me dan deze CD maar. Al vind ik met name de door herman genoemde nummers wat flauw.

avatar van lebowski
Als je deze The Best Of had genoemd had ook iedereen het geloofd, wat een aaneenschakeling van hoogtepunten. Een hoogvlakte derhalve, met die heerlijke psychedelische sfeer die op Sgt. Pepper's was ingezet. En de afdaling wordt precies op tijd ingezet, met het wat mij betreft zwakste nummer, All you need is love. Alsof de luisteraar na het nodige zuurstofgebrek door hoger sferen bewust door de band weer met beide voeten op aarde wordt gezet. Geniaal. 4,5*

avatar van Exfrozen
imo beste album van The Beatles

Bob Cremers schreef:

En Natuurlijk All You Need Is Love Die Zing Ik Altijd Op De Fiets.

Ik op de step.

avatar van Nicolage Rico
En ik op mijn driewieler....

Wat_Jij_Wil
nerds! Laat hem gewoon enthousiast doen.

Wat jij wil.

Paalhaas schreef:

Is maar wat je zo fantastisch vind aan deze opmerking.
Nerd!

avatar van Rik Cremers
Nicolage Rico schreef:
En ik op mijn driewieler....

Wat doe je op je driewieler?

Rik Cremers schreef:

Wat doe je op je driewieler?

Hij zingt op zijn driewieler 'All You Need Is Love'.

avatar van Rik Cremers
oh, knap.