The Beatles - With The Beatles (1963)

Alternatieve titel: Beatlemania! With The Beatles

Label: Parlophone

1. It Won't Be Long (2:13)
  2. All I've Got to Do (2:03)
  3. All My Loving (2:08)
  4. Don't Bother Me (2:28)
  5. Little Child (1:46)
  6. Till There Was You (2:14)
  7. Please Mister Postman (2:34)
  8. Roll over Beethoven (2:45)
  9. Hold Me Tight (2:32)
  10. You Really Got a Hold on Me (3:01)
  11. I Wanna Be Your Man (2:00)
  12. Devil in Her Heart (2:26)
  13. Not a Second Time (2:07)
  14. Money (That's What I Want) (2:50)
avatar van Mr. Rock
Weinig bijzonder album van The Beatles en net als op het debuut voor de helft covers. Die klinken over het algemeen wel beter dan het eigen werk, met name Till There Was You en Please Mister Postman. Van de originele nummers vind ik eigenlijk alleen All My Loving en Don't Bother me aardige nummers.

avatar van jorro
Het tweede album van de Beatles scoort een 4e plaats in de 100 Greatest Albums of 1963. Dat is toch iets minder dan het debuut Please Please Me (2e). Maar het is het begin van de Britse Invasie in de VS charts.
Ik heb het album ooit 4* gegeven en dat blijft zo. Favo's zijn (zoals verwacht) All My Loving, Please Mister Postman en I Wanna Be Your Man.
In de BestEverAlbums een vijfde plaats (1963 chart)

VInd dit een echt Harrison en Lennon album met van hen louter goeie nummers (oke covers) maar de nummers van McCartney vind ik dit album niet veel aan. Till there was you, all my loving beetje van die kriebel krijgende ballads.
Dont bother me is erg sterk en vooral Lennon is goed bij stem dit album

avatar van Germ
Germ (crew)
With The Beatles is in veel opzichten de verbeterde versie van Please Please Me. Het rockt net iets harder, de productie is een stuk beter en ik krijg er iets minder American Graffiti vibes van.
Maar deze bevat dan weer minder echt grote hits, met uitzondering van All My Loving.

3.5*

Duco van Deugen
Misschien leuk om te weten dat de eigen compositie "I Wanna Be Your Man" de eerste hit opleverde voor The Rolling Stones. Die gasten waren toentertijd beter met elkaar bevriend dan menig fan kon of wilde geloven...
In mijn persoonlijke Beatles Top-10 zou deze LP op de vijfde plaats kunnen staan. Beste nummers naar mijn smaak: "It Won't Be Long", "All My Loving", "Not a Second Time". Op dat laatste nummer wordt de piano-solo (op zich al ongebruikelijk) gespeeld door producer George Martin.
Na de mega-hit "I Want To Hold Your Hand" (niet op deze LP) zou de Beatlesmania pas goed losbarsten, met name in de EU en in de VS.

avatar van heartofsoul
Duco van Deugen schreef:

Hun eerste single, Come On (een nummer van Chuck Berry) bereikte al een 21ste positie in de Engelse hitparade, dus je bewering is niet geheel juist. I Wanna Be Your Man bereikte de 12de plaats.