The Smiths - The Queen Is Dead (1986)

Label: Rough Trade

1. The Queen Is Dead (6:23)
  2. Frankly, Mr. Shankly (2:17)
  3. I Know It's Over (5:48)
  4. Never Had No One Ever (3:36)
  5. Cemetry Gates (2:39)
  6. Bigmouth Strikes Again (3:12)
  7. The Boy with the Thorn in His Side (3:15)
  8. Vicar in a Tutu (2:21)
  9. There Is a Light That Never Goes Out (4:02)
  10. Some Girls Are Bigger Than Others (3:14)
avatar van lennon
Morrissey zal dit album zelf ook wel even draaien denk ik..en een klein dansje doen.

kleine man
Ik heb niet het idee dat Morrissey ueberhaupt nog tot dansjes doen in staat is. Hij lijkt me echt verworden tot een oude verzuurde vent. Alleen maar boos op alles en iedereen en volledig verstoken van elke vorm van vreugde.

avatar van Arrie
musician schreef:

Vooruitziende blik van The Smiths!

Ja, echt briljant dat ze aan zagen komen dat ze ooit zou sterven. Die zag ik niet aankomen.

avatar van Juul1998B
Geweldig album en nu zeer actueel
Rip the queen

avatar van lennon
kleine man schreef:

Was hij toch altijd al?

avatar van luigifort
Some girls are deader than others...

avatar van musician
Life is very long when you're lonely....

Vooral ook die eerste zin (vrij vertaald)

Afscheid van de troosteloze moerassen van dit land.
Ingesloten als een zwijn tussen de jagers.
Hare zeer Laagheid met haar hoofd in een slinger.
Het spijt me echt, maar het klinkt als iets geweldigs.

avatar van Chameleon Day
Oh mother, I can feel the soil falling over my head

avatar van luigifort
Keats and the Queen on your side, but you lose...

avatar van Chameleon Day
Ja, de plaat staat vol met hints en verwijzingen....die jongens hadden een vooruitziende blik.

avatar van Slowgaze
kleine man schreef:

Iemand op de interwebs had hier een goede oplossing voor: hij deed gewoon alsof Morrissey na de laatste Smiths-plaat is overleden en is vervangen door een verzuurde look- en sound-alike. Kon hij een stuk beter van slapen.

avatar van luigifort
De Thorn is uit the side van the boy, dus kan Charles eindelijk de troon bestijgen

avatar van GrafGantz
Slowgaze schreef:

Quilloughby

avatar van xrockerx
die demo versie "never had no one ever" is gelukkig een demo gebleven

avatar van xrockerx
Ik zit nu eindelijk een keer die boxset met demo opnamens te luisteren....die demo versies klinken al hemels op "knew know one ever"...verschrikkelijke trompet aan het einde.

Aanrader als je dit album al 100000 x geluistert hebt (duh het is de beste band ooit) maar een keer een andere versie wilt horen.

zonde btw dat deze versie niet op streaming staat

dj@
naar mijn mening hun op één na beste album. ‘meat is murder’ blijft mijn favoriet.

R.I.P. Andy...

Vanaf nu definitief nooit meer een reünie...

"There is a light that never goes out..."

avatar van konijnmuziek
Keer op keer luister ik dit album en telkens wil het kwartje maar niet vallen. Weliswaar begint het album prachtig met de eerste twee liedjes, maar de rest vind ik - op het slotnummer na - erg gezapig. Beetje slap allemaal en het irriteert me op een gegeven moment ook. De openers van dit album lokken me telkens terug, maar het geheel blijft me teleurstellen.

avatar van davevr
konijnmuziek schreef:

There is a light that never goes out is het mooiste nummer ooit geschreven, in mijn ogen.

avatar van Johnny Marr
davevr schreef:

Eens met davevr
I know its over gaat net te lang door imo, ook een fantastisch nummer tho.
Dit hele album is fantastisch

I Know It's Over is het mooiste nummer ooit geschreven, in mijn ogen.

Nee, het mooiste nummer ooit geschreven staat niet op dit album, in mijn ogen.

avatar van Johnny Marr
Waverick schreef:

Nee, het mooiste nummer ooit geschreven staat niet op dit album.

Ik vind dit niet correct, en ik ga niet met je akkoord. Dit is pertinent onwaar, niet mijn waarheid.

#ikdoenietmeermee

I Know It's Over is het mooiste nummer ooit geschreven, in mijn ogen.

En Johnny weet dingen...dat is de waarheid!

avatar van davevr
luigifort schreef:

En Johnny weet dingen...dat is de waarheid!

Het is een mooie tweede imo