Red Hot Chili Peppers - I'm with You (2011)

Label: Warner Bros.

1. Monarchy of Roses (4:12)
  2. Factory of Faith (4:20)
  3. Brendan’s Death Song (5:38)
  4. Ethiopia (3:50)
  5. Annie Wants a Baby (3:40)
  6. Look Around (3:28)
  7. The Adventures of Rain Dance Maggie (4:42)
  8. Did I Let You Know (4:21)
  9. Goodbye Hooray (3:52)
  10. Happiness Loves Company (3:33)
  11. Police Station (5:35)
  12. Even You Brutus? (4:01)
  13. Meet Me at the Corner (4:21)
  14. Dance, Dance, Dance (3:45)
  15. Strange Man * (3:38)
  16. Long Progression * (4:00)
  17. Magpies on Fire * (3:44)
  18. Victorian Machinery * (4:06)
  19. Never Is a Long Time * (2:47)
  20. Love of Your Life * (4:05)
  21. The Sunset Sleeps * (4:00)
  22. Hometown Gypsy * (3:57)
avatar van RensZ
Na bijna vijf jaar wachten komt ie dan eindelijk, het nieuwe album van de Peppers. Mét Josh Klinghoffer. Ik ben benieuwd wat hij gaat toevoegen aan de muziek. Aan de titels van de nummers lijkt het weer terug te keren naar de periode van wat meer funk gerichte muziek. Ook de omschrijvingen van de nummers doen me daar aan denken. Ben heel erg benieuwd, alleen maken de albumhoes en de titel me niet zo heel blij. Afwachten dus.

avatar van oceanvolta
Ik hoop dat ze met Josh een nieuwe richting op zullen gaan. Josh puur als vervanger van John gaat niet werken denk ik. Flea en John hadden echt een goede muzikale click, met name op het podium. John drukte de laatste jaren steeds meer een stempel op het geluid van de Peppers met als resultaat dat Flea bijna de groep verliet. Muzikaal was het ook duidelijk dat John steeds meer invloed had.
Ik heb al ergens gelezen dat ze met de piano aan de slag zijn gegaan. Wie weet verrassen de Peppers ons nog na bijna 30 jaar.

avatar van John Frusciante
Eindelijk staat het album op de site. Ik ben zo benieuwd wat de Peppers zullen brengen. Hopelijk een nieuw fris geluid. Ik kan niet wachten!

John Frusciante schreef:

Grappig dat juist John Frusciante hoopt op een fris geluid.

deric raven schreef:

Grappig dat juist John Frusciante hoopt op een fris geluid.

Ik ben fan van Frusciante, maar ook van de Peppers, en als je reëel bent is het misschien wel het beste dat er een frisse wind gaat waaien bij de Peppers. Anders blijft het allemaal maar een Frusciante-show. En nu kan Frusciante zich volledig richten op zijn solowerk, wat voor de echte fans natuurlijk alleen maar mooi is.

Natuurlijk, helemaal mee eens.
Ik ben zelfs een liefhebber van One Hot Minute; al kon men over het algemeen deze switch minder waarderen.
Het leverde met Warped en My Friends 2 klassiekers af.

Maar het leest zo grappig vanwege jouw nickname.

avatar van RensZ
Ik hield in eerste instantie er een beetje een dubbel gevoel aan over, het vertrek van Frusciante. Door hem ben ik de muziek van de Peppers gaan waarderen. Wat hij met zijn gitaar doet is echt geniaal. Hij heeft de muziek voor mij wel iets extra's gebracht, en dan praat ik met name over de live optredens. Want die beluister ik het liefste. Al kon je op Stadium Arcadium wel horen dat zijn stempel wel groot was, wat niet per definitie negatief is. En als iemand zijn muzikale ideeën niet meer kan uitwerken bij de Peppers, is het een goed besluit om te gaan. Met Klinghoffer hebben ze denk ik de best mogelijke vervanger in huis gehaald, al was die natuurlijk al nauw betrokken bij de band. Ik denk dat hij ook wel wat nieuwe impulsen gaat geven aan de muziek, wat mooi is.

Ik hoop echt dat er iets moois uit voortkomt.

Zker spannend omdat de vruchtbaarste Peppers periodes nog altijd onder leiding van Frusciante zijn waargemaakt

Benieuwd of de commerciele slag achterwege blijft

(best wrang, de man die voor het grootste deel verantwoordelijk is voor dat commerciele succes is tevens de man die dat succes altijd heeft verafschuwd)

Hoedanook, ik verwacht een vrij softe plaat met poppy hitpotentje, maar back tot the real funk zou zeer welkom zijn,hopelijk zonder geforceerd over te komen zoals de miskleun hump de bump

Ach wat, de beste tijden zijn al geweest en laten we dat maar koesteren

avatar van RensZ
Komende woensdag zal de single The Adventures Of Raindance Maggie in premiere gaan.

Malle schreef:

Onder leiding van Frusciante is geen enkel album van RHCP gemaakt.

Imo wel

avatar van RensZ
Dat zijn inbreng vooral erg groot is op de muziek vanaf By The Way wil niet zeggen dat het onder leiding van Frusciante is gebeurd.

De single gaat morgen trouwens niet in première, het hele verhaal gaat niet door.

*edit

Komende maandag gaat ie in première.

avatar van Kill_illuminati
Oe spannend! ik ben erg benieuwd naar hoe The Peppers zich na al die jaar hebben ontwikkelt

avatar van John Frusciante
Is het al bekend waar de single als eerste te horen zal zijn?

avatar van oceanvolta
Ja, op BBC Radio 1. Morgen om 20:30 uur Nederlandse tijd dat is.

avatar van kaztor
Misschien dat ze nu weer eens met een echt album komen ipv. een stortvloed aan gelijkende nummers lukraak op 2 cd's gezet...

oceanvolta schreef:
Ja, op BBC Radio 1. Morgen om 20:30 uur Nederlandse tijd dat is.

Zoals ik eerder schreef gaat dat niet meer door.

RHCP. 'The Adventures Of Raindance Maggie'. July 18. 7:30pm. BBCR1. The end.

avatar van Metalhead99
Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit gaat klinken.

avatar van Ducoz
Ik houd m'n hart vast..

avatar van Maximusic
Ik ben al erg nieuwsgierig naar dit album, vooral natuurlijk door de nieuwe gitarist. Ik hoop dat dit ook duidelijk te horen zal zijn in de muziek, ik had het gevoel dat Frusciante wel een erg grote stempel op de sound van de peppers drukte de laatste paar albums. Ik vind hem een goede gitarist maar qua stijl houdt ik toch meer van de oude peppers. Hoe het ook wordt, ik hoop dat het in iedergeval eens wat anders wordt als wat we de laatste 10 jaar van ze gehoord hebben.

Rizz
De nieuwe single is hier te beluisteren: single

Rizz
En.. Ik vind hem erg tof, mooi refrein

Mwoah mwoah mwoah.... ik blijf het een leuk bandje vinden maar het gevoel dat ik had t/m Bloodsugarsexmagik zal wel niet meer terugkeren en dat is ook niet zo raar: andere tijden, andere leeftijd, andere muziekbeleving.

avatar van Maximusic
Net een paar keer beluisterd maar nog niet echt een mening kunnen vormen, het klinkt wel leuk maar echt onder de indruk ben ik er niet van. Wel duidelijk te horen dat John weg is.
Ik ben wel benieuwd naar de rest van de plaat maar dat zal nog even moeten wachten.

avatar van Ducoz
Tja... wat ik aan de single hoor...

Het klinkt vooral als een band in ene begin fase... een net startende.
Het gitaar geluid is echt niet overtuigend en ligt zelfs op de achtergrond.
Wat ik wel wil mee geven is dat deze dude goed naar John's werk heeft geluisterd en kan toch wel wat Pepper rifjes spelen, maar nee, als dit de plaat zo door gaat dan word het hem niet! BEn erg benieuwd. Ze maken me zo wel benieuwd..
Met wat Rizz zegt over het refrein ben ik het niet over eens, het blijft gewoon in 1 lijn doorkabbelen en klimt nergens tot een hoogte punt. De tekst komt ook niet over, klinkt gewoon weer als een beetje gehump dit gehump dat...
De angst bekruipt mij dat John de enige was met muzikale kennis, de rest kan gewoon hun instrument goed bespelen....

Wat ik trouwens wel even kwijt wil, de nieuwe Blink-192 single klinkt wel erg goed, en enigzinds volwassen! Zou je eens moeten opzoeken!

avatar van Kronos
Het nummer klinkt wel erg als meer van hetzelfde, maar dan minder.

Ik hoor ene band die nog niet goed weet welke koers te varen zonder frusciante, men probeert wel maar is duidelijk zoekende

Echt boeiend is het nummer zeker niet

avatar van RensZ
Ik vind dit echt geen slecht nummer. Het gitaarwerk vind ik juist goed, maakt me heel erg benieuwd naar de overige nummers.

avatar van Kronos
Het gitaarwerk is niet slecht, maar dat nummer is zo dertien-in-een-dozijn-Peppers dat ik het niet eens tot het einde wilde uitluisteren.