Red Hot Chili Peppers - I'm with You (2011)

Label: Warner Bros.

1. Monarchy of Roses (4:12)
  2. Factory of Faith (4:20)
  3. Brendan’s Death Song (5:38)
  4. Ethiopia (3:50)
  5. Annie Wants a Baby (3:40)
  6. Look Around (3:28)
  7. The Adventures of Rain Dance Maggie (4:42)
  8. Did I Let You Know (4:21)
  9. Goodbye Hooray (3:52)
  10. Happiness Loves Company (3:33)
  11. Police Station (5:35)
  12. Even You Brutus? (4:01)
  13. Meet Me at the Corner (4:21)
  14. Dance, Dance, Dance (3:45)
  15. Strange Man * (3:38)
  16. Long Progression * (4:00)
  17. Magpies on Fire * (3:44)
  18. Victorian Machinery * (4:06)
  19. Never Is a Long Time * (2:47)
  20. Love of Your Life * (4:05)
  21. The Sunset Sleeps * (4:00)
  22. Hometown Gypsy * (3:57)
avatar van Don Cappuccino

Dat doe ik wanneer ik de nieuwe single luister want wat is hij afgrijselijk saai zeg! Ik had wel wat meer verwacht, ook geen verrassende dingen van Flea, bijna heel de tijd hetzelfde loopje. En het refrein: Poeh, slecht! Je merkt wel dat Frusciante weg is, de solo is ook niks en dat kon hij wel goed. Echt een heel slecht nummer, Peppers-onwaardig dit.

Zelfs de koebel is niks!

avatar van RensZ
Wat had je dan verwacht? Frusciante is dan wel weg, maar dat hoeft niet perse tot een hele andere koerswijziging te leiden. Klinghoffer is al jaren bevriend met Frusciante en ze hebben over het algemeen wel dezelfde stijl. Misschien dat de andere 13 nummers heel anders zijn.

avatar van RensZ
De gitaarsolo is niks? Als Frusciante er een solo in zou gooien dan drukt hij zijn stempel weer veel te veel op de muziek. Het is ook niet snel goed natuurlijk.

Vrienden of niet, je hoort meteen dat deze stijl zacht uitgedrukt totaal anders is dan frusciante

Herken totaal niet dezelfde stijl

Voorlopig nadeel van de twijfel, de single voorspelt niet veel goeds maar wellicht dat men stiekum toch een reetegoeie plaat gaat afleveren

fingers crossed

avatar van Snoeperd
Het gaat...

het had allemaal iets uitdagender gemogen, gewoon gitaren die er flink inbeuken, maar nee, het wordt rustig aan gedaan.

Het begin vind ik zelfs erg lekker, refrein gaat, maar is verre van goed. Het hele totaalplaatje van dit nummer is gewoon niet goed. Er moet meer pit in!

avatar van Kronos
Ja, men is vergeten er rode hete chilli pepers bij te doen.

avatar van Maximusic
Inderdaad ik vind het een aardig nummer maar ik hoop dat er wat ruigere nummers op zullen staan.

RensZ schreef:

Poeh, poeh, zeg. Heb ik dat gezegd? Die solo is gewoon helemaal niks en past gewoon niet bij het nummer. Slechte eerste single in ieder geval.

avatar van TheLegacy
Wat een saaie single zeg, niks bijzonders..

avatar van Apieknar
Ik heb vrij weinig met the Peppers... Ik zal dit album hoogstwaarschijnlijk ook niet gaan luisteren.. maar ik vind die hoes heel vet.

avatar van Maximusic
Ik vind de hoes ook erg gaaf en de songtitels klinken ook leuk maar ik hoop dat deze eerste singel een van de mindere nummers is, maar we zullen zien...

UnknownPleasure
vind het nog helemaal niet zo heel slecht, in iedergeval niet zo slecht als Snow(hehohoheho), ook weer niet heel goed..beetje tegen het saaie aan zelfs.. ik vind vooral de gitarist toch wel interessant met die hoge noten,doet mij heel erg denken aan het gitaar werk van de Beatles (vooral George Harrison )

avatar van Ducoz
Ja, UnknownPleasure heeft wel gelijk.
Het is bijna een George Harrison signature ding(kan even niet op een goed woord komen).
George doet dat veel op All Things Must pass

avatar van Maximusic
Ik ben het ook met UnknownPleasure eens ik hoor dit liever als Snow. Ik vind de intro, solo en vooral de outro zelfs erg lekker, alleen dat refrein is wat slap. Van George Harrison ken ik vrij weinig maar ik vind dit gitaarwerk wel erg sfeervol.
Ik hoop dat er wat meer pit in de andere nummers zit.

avatar van Snoeperd
Ikzelf vind het ook niet eens zo slecht, maar zoals ik al zei, meer pit

avatar van Von Helsing
1,0
Een saai nummertje inderdaad en die slappe Harrison imitatie en Peter Criss-achtige cow bells klinken ook slap. Dit nummertje kan zo naast die nieuwe single van Blondie in de prullenbak.

avatar van John Frusciante
Behoorlijk tegenvallende single, niet echt bijzonder, had zo een b-side van By the Way of Stadium Arcadium kunnen zijn. had wat meer pit verwacht. Maar aan een single is vaak niet echt af te leiden wat de sound van het hele album zal zijn. Hopen dat de andere nummers beter zijn en meer lef hebben.

avatar van Ernie Ball
Single is aardig volgens mij, wel iets te lang. Naar het einde toe wordt het inderdaad wat saai. Stem ligt wat mij betreft iets te veel bovenop de mix. Maar het gitaargeluid is heel mooi, met name de riff in het refrein vind ik heel mooi. Als dat George Harrisson signature is, moet ik toch meer van hem gaan luisteren (was ik toch al van plan). De solo heeft helemaal een mooi soundje (Big Muff?). Klinkt voor mij in ieder geval beter dan de laatste paar platen (Californication en alles wat daarna kwam).
Ik mis wel een beetje de RHCP gekte die je stiekem toch verwacht. Maar goed, de mannen worden natuurlijk ook een beetje ouder en de eerste paar platen waren met name goed door de energie die ze toen hadden.

avatar van coldwarkids
Don Cappuccino schreef:

Zelfs de koebel is niks!

alsof John Frusciante geweldig solos weggaf , hij was een slechte gitarist qua solos. als dat niet zo is dan mag je wel een goede reden en nummer aangeven om mij te overtuigen. Can't Stop, Californication, Scar Tissue. Ga zo maar door.. al die solos van hem zijn op amateur niveau. En nee ik heb het niet over heel z'n gitaar spel, alleen het solo gedeelte van hem.

de Peppers moeten het bij sommige nummers van de coupletten hebben

avatar van Don Cappuccino
OK, dat zal ik eens doen voor jou, coldwarkids. Maar dan wel via PM omdat dit niks met dit album te maken heeft.

avatar van RensZ
Begrijp ik nou goed dat iemand beweert dat John Frusciante solo's op amateur niveau weggeeft? Als dat serieus bedoelt is kun je beter je mond gaan spoelen.

sluit ik me bij aan

in - en ik noem er ff 1, scar tissue - zit een prachtig opgebouwde solo in 3 delen

voor freakystuntgitaarsolos moeje vai en consorten maar beluisteren

avatar van RensZ
Ik vind dat hem echt tekort doet om dat te beweren, serieus. Hij is een meester met zijn gitaar. Beluister alleen deze solo's maar in Don't Forget Me. ‪Red Hot Chili Peppers - Don't Forget Me Live Cigale‬‏ - YouTube

En ja we gaan off-topic. Maar dat zal nog wel vaker gebeuren.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb hem daarom ook een PM gestuurd. Maar hij is nu weg.

De solo past gewoon compleet niet in het nummer. Het is namelijk erg funky en die solo is compleet niet funky. Een solo zoals in Suck My Kiss had het geheel een stuk meer pit gegeven want als er iets mist in het nieuwe nummer is het dat.

avatar van RensZ
Ik ben het er wel mee eens dat er wat meer in pat had mogen zitten. Maar het is tenslotte de single dus ik heb wel hoop op andere pittigere nummers.

Knappe aan frusciante vind ik dat ie ene soort kameleon is, bestrijkt vele genres, kan klinken als hendrix, richie blackmore, funk, jazz etcetc, hij tovert er alles uit maar blijft herkenbaar frusciante

avatar van JVT
JVT
De nieuwe single The Adventures of Rain Dance Maggie lijkt helemaal nergens op.

Kan nie wennen aan dat veel te overheersende gitaargeluid

Bovendien lijkt het nummer wel erg veel op deze

avatar van richiedoom
Ook ik vind die single drie keer niks, en ga nu toch wel beetje twijfelen of ik naar de ahoy moet voor hun concert...Als dit de invloed van Josh Klinghoffer op het hele album is, hoef ik t niet te zien denk ik want wat een ontzettend saai nummer zeg. Chad Smith, blijf gewoon bij CHICKENFOOT!

Maar toch nog steeds wel benieuwd naar dit album!

indiegator
Hij klinkt inderdaad niet als Frusciante. Maar wie had verwacht dat dat wel zo zou zijn dan? Dave Navarro doet ook zijn eigen ding op One Hot Minute en dat blijkt achteraf ook niet echt de slechtse plaat van de RHCP op te leveren.

De single is niet echt top maar laten we de rest af wachten en dan pas Meneer Klinghoffer beoordelen. Hij is tenslotte niet voor niets door Frusciante voorgedragen.